Topic-icon Forex en Belastingen

More
8 years 1 month ago #3506 by Jelle
Forex en Belastingen was created by Jelle
Zag dat iemand ergens off topic een vraag had gesteld over hoe het zit met forex en belastingen. Of je over forex winsten belasting moet betalen en zo ja in welke box je het dan moet opgeven etc. Omdat dit vragen zijn die waarschijnlijk wel bij meer mensen spelen leek het handig om er een apart topic over te maken, zodat nieuwe leden het ook makkelijk kunnen vinden. B)

Glasvezel stelde elders op het forum de volgende vragen:

Ik heb een vraag betreft over forexbeleging, hoe dat te werk gaat bij de belasting?
Word je gezien als een een ondernemer of gaat het anders te werk?

Wat voor soort belastingen wordt er afgedragen van je (winst)inkomsten?

Dien je dat ook te melden tijdens het invullen voor je belasting aangifte?

Word er aan het einde van de jaar ook een bepaalde jaaropgave(cijfers) gevraagd?

DMR04 antwoordde daar het volgende op:

Inkomsten die jij genereert met forex, dien je tijdens je aangifte in box 3 aan te geven meer informatie hier En je word niet als ondernemer gezien. Voor de overige vragen zou ik gewoon even de belastingdienst bellen.

Aanvullingen van anderen van harte welkom.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 1 month ago - 8 years 1 month ago #3742 by DMR04
Replied by DMR04 on topic Forex en Belastingen
Jaarcijfers worden niet gevraagd maar dien je wel ter inzage te bewaren, ik geloof een bewaar termijn van 5 jaar. Hetgeen wat je moet afdragen is vermogensbelasting (box 3) ;)

More
7 years 7 months ago #5553 by Max
Replied by Max on topic Forex en Belastingen
Dus alleen vermogensbelasting (van 1,2%) en geen inkomstenbelasting?

More
5 years 4 months ago #7856 by Veoliabus
Replied by Veoliabus on topic Forex en Belastingen
Even uitgaande van een particuliere trader:
Je rekeningsaldo wordt inderdaad belast in box 3 (sparen en beleggen). De peildatum in deze box is altijd 1 januari van het betreffende belastingjaar. Ik weet niet of de Belastingdienst controleert op (grote) wijzigingen in particuliere rekeningsaldi in december, dat lijkt mij niet. Voor particulieren bestaat geen wettelijke bewaarplicht van documenten, dit in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Maar aangezien je bijvoorbeeld tot vijf jaar terug aangifte inkomstenbelasting kunt doen, is het wellicht verstandig belangrijke documenten over deze periode te bewaren.

Veoliabus

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.139 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl