Topic-icon VPS hosting

More
7 years 3 months ago #5993 by hoop090764
VPS hosting was created by hoop090764
Heeft er iemand ervaring met VPS hosting .

Ik zou wanneer het betaalbaar is mijn Metatrader ea's daarop willen laten draaien.

Henk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 3 months ago #5996 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic VPS hosting
Hoi Henk,

Ik denk dat ik je wel kan helpen.

In mijn dagelijkse werk verkoop ik datacenter (waar ook financiële dienstverleners staan) en cloud diensten....waaronder VPS'en dus.
Wees niet bang dit wordt geen verkooppraatje.

Er zijn zeker voordelen te noemen voor VPS gebaseerde oplossingen om je MT4 te draaien. Verhoogde beschikbaarheid en een stabieler platform zijn wel de belangrijkste.

Er zijn echter ook keerzijdes:
- je moet er voor betalen
- je verplaatst je kwetsbaarheid naar een andere plek.

De eerste spreekt voor zich. De tweede heeft uitleg nodig. Nu heb je bijvoorbeeld de hele dag je computer aanstaan voor EA's maar ook een Trailing Stop die op je computer draait en niet op het systeem (anders dus dan je SL en TP). Maar stel nu dat je VPS het niet doet....bij je computer zie je het als de stroom uitvalt, je internet hangt of je computer crashed...Als je VPS in een datacenter draait..dan zie je dat dus niet. Dus moet je er een monitoring (al dan niet door het datacenter geserviced) op zetten. Daarnaast gaat het datacenter aan de slag om te herstellen en stuurt je veelal een mailtje of SMS. Dan zul je nog steeds de huidige open posities moeten sluiten of veiligstellen. En oh ja...het datacenter vraagt geld voor het monitoren.

Als je dus met grotere bedragen werkt of het is echt je dayjob, dan wordt het wellicht interessant om een dedicated VPS in te zetten. Deze is van overal benaderbaar, stabiel en kent een hoge uptime qua performance en internet connectiviteit.
In de VS zie ik soms al specifieke pakketten hiervoor gemaakt. In Nederland ben ik dit nog niet tegengekomen.

Maar ook je eigen thuissituatie kun je best monitoren...Stuur jezelf via je mail iedere "x" minuten een mailtje op je smartphone. Geen mail betekent veelal: of een dode computer of internet. Op zo'n moment kun je altijd remote je computer overnemen (via bijv. RDP) en als dat niet meer werkt.....rechtstreeks inloggen op MT4 en veiligstellen.

Als er vragen zijn..gewoon stellen. Ik vind het leuk om niet alleen op het forum te halen, maar ook om te brengen.

Groeten

Generaal Goudvis

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

More
7 years 3 months ago #6007 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic VPS hosting
Hartelijk dank voor je reactie General Goudvis

Op het internet ben ik ook brokers tegen gekomen waarbij je als je maar genoeg geld gestort hebt je free vps krijgt (GOOGLE forexbrokers with free vps)
Misschien ga ik dit wel eens proberen.( ook al lees ik daar ook over problemen met verbindingen)

Verder ben ik op het gebied van betaalde VPS het bedrijf SWVPS tegen gekomen deze lijkt me niet duur 18 dollar voor windows en 10 dollar voor linux en dedicated server 34 dollar. revieuws zijn goed
Update's van het systeem wordt niet tijdens de handelsuren van forex gedaan.
Voordeel van een betaalde VSP is wel dat je er meerdere demo's op kan laten draaien
Heb trouwens geen idee hoeveel bites je met een Metatrader 4 ea gebruikt per dag
Een mothly data tranfer van 1000GB lijkt me wel genoeg maar zeker weten doe ik het niet

Wat betrefd de kosten is het 24 uur laten draaien van je PC ook kostbaar

Henk

• Generaal-Goudvis
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 3 months ago #6008 by Generaal-Goudvis
Hoi Henk,

helemaal eens.

voor dit geld is dit zeker het proberen waard.

ik ben benieuwd naar je ervaringen.

grt

GG

More
7 years 3 months ago #6019 by hoop090764
Eerst maar eens een demo account geopend bij roboforex en 4 ea's laten draaien nonstop.

Helaas werkt het niet op een demo (alleen als je de pc 24 uur aan laat staan) toch maar zoeken naar een vps broker die niet te duur is.

Henk

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
7 years 3 months ago #6040 by airborn
Replied by airborn on topic VPS hosting
Generaal Goudvis schrijft:

Hoi Henk,

Ik denk dat ik je wel kan helpen.

In mijn dagelijkse werk verkoop ik datacenter (waar ook financiële dienstverleners staan) en cloud diensten....waaronder VPS'en dus.
Wees niet bang dit wordt geen verkooppraatje.

Er zijn zeker voordelen te noemen voor VPS gebaseerde oplossingen om je MT4 te draaien. Verhoogde beschikbaarheid en een stabieler platform zijn wel de belangrijkste.

Er zijn echter ook keerzijdes:
- je moet er voor betalen
- je verplaatst je kwetsbaarheid naar een andere plek.

De eerste spreekt voor zich. De tweede heeft uitleg nodig. Nu heb je bijvoorbeeld de hele dag je computer aanstaan voor EA's maar ook een Trailing Stop die op je computer draait en niet op het systeem (anders dus dan je SL en TP). Maar stel nu dat je VPS het niet doet....bij je computer zie je het als de stroom uitvalt, je internet hangt of je computer crashed...Als je VPS in een datacenter draait..dan zie je dat dus niet. Dus moet je er een monitoring (al dan niet door het datacenter geserviced) op zetten.

...

Maar ook je eigen thuissituatie kun je best monitoren...Stuur jezelf via je mail iedere "x" minuten een mailtje op je smartphone. Geen mail betekent veelal: of een dode computer of internet. Op zo'n moment kun je altijd remote je computer overnemen (via bijv. RDP) en als dat niet meer werkt.....rechtstreeks inloggen op MT4 en veiligstellen.

Als er vragen zijn..gewoon stellen. Ik vind het leuk om niet alleen op het forum te halen, maar ook om te brengen.

Risco verplaatsen is geen probleem, daar de meeste datacenters een uptime garanderen van 99,7% dit haalt je thuis bij lange na niet!
In de meeste ea's kun je ook een trailingstop aangeven/programmeren, ook dit hoeft dus geen probleem te zijn.

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

More
7 years 3 months ago #6110 by hoop090764
Nu een VPS account gemaakt bij CNS. Service is bijzonder goed binnen enkele seconden word je geholpen.
Nu nog wat aanloop problemen (heb nog nooit VPS gehad) maar zal vandaag wel even weer contact zoeken voor meer hulp om in te loggen.

• Generaal-Goudvis
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • www.generaalgoudvis.nl
More
7 years 3 months ago #6113 by Generaal-Goudvis
Laat maar weten als je hulp nodig hebt.....

Ik heb zelf ook mijn VPS draaien, dus wellicht kan ik je helpen.

More
7 years 3 months ago #6121 by hoop090764
Even weer contact gehad met de hulplijn van CNS en inloggen in mijn VPS was geregeld wat een service zeg. Geen wachttijd en gewoon op zondag.

En metatrader er opgezet en de een standaard ea op 4 timeframes klaar gezet voor de start van de beurs.
Het zal mij benieuwen of dit allemaal werkend gaat draaien.

More
7 years 3 months ago #6122 by hoop090764
Generaal Goudvis schrijft:

Laat maar weten als je hulp nodig hebt.....

Ik heb zelf ook mijn VPS draaien, dus wellicht kan ik je helpen.

Bedankt voor je aanbod GG maar is nu even niet nodig wie weet later

More
7 years 3 months ago #6135 by hoop090764
Inmiddels draaid mijn VPS met twee metatraders met 4 ea's

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.197 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl