Topic-icon verschil in candles bij verschillende brokers

• Having
  • Having's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
6 years 8 months ago #6582 by Having
Hoe kan het dat bij verschillende brokers op precies dezelfde chart, precies hetzelfde tijdstip een enorm verschil in candle zit?

De ene candle heeft een grote body, met een kort steeltje boven en onder. De andere (bij de andere broker) is een shooting star.

Waarom is dat?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 years 8 months ago #6583 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic verschil in candles bij verschillende brokers
Waarom dat is weet ik niet excact maar heeft wel met de broker zelf te maken en de manier waarop de koers vastgesteld word.
WH selfinvest hanteert tic koersen daar zul je alle bewegingen zien maar sommige brokers nemen bijv een gemiddelde van bijv enkele seconden of langer.
Bij het testen van Expert advisors krijg je dan ook heel verschillende uitslagen.
Dezelfde EA heb ik dan bij 4 verschillende brokers getest waarbij de EA bij maar 1 broker geld verdiende bij de anderen ging de account naar de bodem.

Ik kies daarom voor korte timeframes liever voor een broker met tic koersen.
Wanneer je op dagbasis handeld maakt het minder uit.

Grt,
Henk

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
6 years 7 months ago #6626 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic verschil in candles bij verschillende brokers
Having schrijft:

Hoe kan het dat bij verschillende brokers op precies dezelfde chart, precies hetzelfde tijdstip een enorm verschil in candle zit?

De ene candle heeft een grote body, met een kort steeltje boven en onder. De andere (bij de andere broker) is een shooting star.

Waarom is dat?

Heeft volgens mij te maken met het feit dat de candles per platform op verschillende tijden door de server worden doorgegeven. Zo heb ik bij Prostation van WHS iedere nacht om 2 uur een nieuwe dagcandle en bij de WHS webversie is dit om 12 uur 's nachts. Dit is ook niet individueel te wijzigen en de broker zegt zelf ook van de servers afhankelijk te zijn. Hoewel ik vanaf het begin zeer tevreden ben over WHS en zelfs vele collega's op hun spoor heb gezet, is dit toch reden voor mij om eens uit te kijken naar een broker met een platform waarbij de nieuwe dagcandle gelijk opent na de NY close. Iemand serieuze suggesties?

More
6 years 6 months ago #6662 by deVries
Replied by deVries on topic verschil in candles bij verschillende brokers
Een simpele verklaring voor grote verschillen op 4H en Daily Timeframe of hoger) kan het verschil zijn tijd. We leven niet allemaal in dezelfde tijdzone en dus kan er een groot verschil zijn tussen openingsprijs/hoog/laag/sluitingsprijs van de candels op deze twee Timeframes. De brokers beginnen dan niet altijd op hetzelfde moment aan nieuwe candel.

Er zal altijd wel enig prijsverschil zijn tussen data van de brokers op zelfde tijdstip maar deze zal niet zo groot zijn

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.190 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2018, All Rights Reserved

Forexinfo.nl