Topic-icon hoe en wat belastingdienst

More
5 years 4 months ago #7832 by FXtom
hoe en wat belastingdienst was created by FXtom
hoi, allemaal

heb al rond gevraagd maar niemand weet het echt over hoe en wat. krijg het een beetje door dat handelen op de valutamarkt

heb gehoord winst met forex daarover moet je 4% betalen en de eerst 22000 is onbelast.

klopt dat.

is het niet beter je te laten regristrenen bij kamer van koophandel. zijn daar voordelen mee.

hoe/waar zou je geld kunnen lenen (10.000-25.000) om mee te handelen. wat zijn voordelen of nadelen ervan.

stel als je fulltime inkomen creëert met valutahandel. welke verzekeringen zou je af moeten sluiten. zoals ongeschiktheid verzekering ..etc.

jullie zijn toch al traders. dan zouden jullie mij het wel kunnen vertellen.

gr,
Tom

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 4 months ago #7833 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic hoe en wat belastingdienst
FXtom schrijft:

hoi, allemaal

heb al rond gevraagd maar niemand weet het echt over hoe en wat. krijg het een beetje door dat handelen op de valutamarkt

heb gehoord winst met forex daarover moet je 4% betalen en de eerst 22000 is onbelast.

klopt dat.

is het niet beter je te laten regristrenen bij kamer van koophandel. zijn daar voordelen mee.

hoe/waar zou je geld kunnen lenen (10.000-25.000) om mee te handelen. wat zijn voordelen of nadelen ervan.

stel als je fulltime inkomen creëert met valutahandel. welke verzekeringen zou je af moeten sluiten. zoals ongeschiktheid verzekering ..etc.

jullie zijn toch al traders. dan zouden jullie mij het wel kunnen vertellen.

gr,
Tom

Als ik bovenstaand verhaal lees krijg ik het gevoel dat je nog niet toe bent om alles wat je vraagt ook al een antwoord op te hoeven hebben.
Ervaring forex traden is een vereiste. Als je dat onder de knie hebt is het nog vroeg genoeg om je af te vragen of je nog verder wilt als beroeps trader.
Traden is een eenzaam beroep waar slechts een handjevol mensen hun dagelijks brood mee kunnen verdienen.
Btw. geen sterveling die je 10-25K toevertrouwd om te traden.

Succes.

More
5 years 4 months ago #7835 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic hoe en wat belastingdienst
Geld lenen om mee te traden is sowieso een zeer slecht idee (en dan ben ik nog voorzichtig in mijn uitspraak). Oftewel: NOOIT doen!

Zoals Cross al zei ben je er nu waarschijnlijk nog lang niet aan toe om ervan te leven of zelfs maar winst te draaien. Eerst leren traden en over langere periode (lees minimaal een jaar) met een duidelijke plus draaien voordat je er zelfs maar aan gaat denken.

Ik ben zelf een enorme optimist dat je van traden kunt leven, maar kies ook dan nog voor rustig opbouwen en leren.

Lenen om mee te traden is echt vragen om M[/i][/u]oeilijkheden (met een hoofdletter, vet gedrukt, cursief en onderstreept)! Nooit doen! Wanneer je echt goed bent zul je het niet nodig hebben om te lenen en voordat je echt goed bent is het domweg dom.

Veel succes! :)

More
5 years 4 months ago #7836 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic hoe en wat belastingdienst
Hey FXtom

Met een kapitaal van 25000 euro moet het risico van je strategie te hoog zijn om genoeg te verdienen om van te leven, waardoor blijvend succes zeer twijfelachtig is. (hangt natuurlijk af van je levensstandaard)
Trade nooit met geleend geld! Je kan je dan alleen maar in de schulden werken.
Trade enkel met kapitaal dat je bereid bent volledig te verliezen. (Het mag wel pijn doen en jammer zijn als je het verliest, maar het moet zodanig zijn dat je er niet aan failliet gaat...)
Zelf gebruik ik de 5% regel. 95% van mijn kapitaal beleg ik in veiligere (in vergelijking met Forex, amper iets opbrengende) producten.
Handel als een "goede huisvader". Bouw stilaan je tradingkapitaal op.

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

More
5 years 4 months ago #7837 by FXtom
Replied by FXtom on topic hoe en wat belastingdienst
hoi, allemaal

1 zegt van wel ander weer niet van lenen van geld om te handelen. jullie zijn duidelijk met het antwoord.

maar hoe zit dat nu met de belastingdienst en KvKhandel. heb zelf contact gezocht met ze maar KvK weet het zelf niet. dat vind ik een beetje vreemd.

meeste regeltjes heb ik allemaal van gehoord, maar als je een normaal salaris wil verdienen zou je toch rond de 20000/25000 en boven moeten zitten en wat is genoeg dat is voor iedereen anders. laat ik eerst mijn oude salaris eruit halen en dat is niet zoveel 1300/1350 netto en dat moet wel kunnen volgens mij coach en mijn berekeningen.

wie van jullie is fulltime trader en welke verzekeringen hebben jullie afgesloten.

heb nu een live accountje van 5000 dollar ,gezien mij money/risk management regels. verdien ik ongeveer 1,5 dollar per order als het gaat om de eerste order.

om nu zo account op te bouwen gaat lang duren. kan ik even met de pet rond voor sponsor ;-)

we gaan gewoon door. we komen er wel.

gr,
Tom

More
5 years 4 months ago #7839 by Jelle
Replied by Jelle on topic hoe en wat belastingdienst
Forex winsten vallen in principe in box 3, sparen en beleggen. De belastingdienst rekent "een vast percentage van uw grondslag sparen en beleggen als uw voordeel in box 3." Over dat voordeel moet je vervolgens 30% belasting betalen, wat neerkomt op een effectief percentage van 1,2 %

belastingdienst box 3

Winsten uit valutahandel worden door de belastingdienst gezien als vermogen, omdat je geld verdient door met je eigen vermogen te investeren. Daarom valt winst uit valutahandel onder box 3.

Bij twijfel over hoe je een en ander nu precies moet doen kun je tzt natuurlijk ook altijd even contact opnemen met de belastingdienst.

Ik sluit me overigens aan bij de anderen dat het niet verstandig is om te gaan handelen met geleend geld. Ik zou ook niet al te diep duiken in vragen over wat voor bedrijfsconstructie en verzekeringen te kiezen als je wilt leven als fulltime trader. De antwoorden hierop zijn genuanceerd - in die zin dat ze van een hoop factoren afhangen - en daarom kun je in het begin je beter concentreren op het doel om over een heel jaar structureel in de plus te eindigen. :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
5 years 4 months ago #7842 by Power
Replied by Power on topic hoe en wat belastingdienst
Met geleend geld handelen is totaal onverstandig.
Mocht het mis gaan zit je diep in de schulden en kom er dan maar eens uit.
Dus doe het met geld dat je kunt missen en waarmee je geen schulden maakt.

Tevens waarom zou je een bedrijf willen starten om te gaan handelen?
Hier zitten naar mijn idee meer nadelen dan voordelen aan.

Als je er dan toch van wilt leven dan kun je beter zorgen dat je een goede trader word.
En op ten duur gewoon van je vermogen / het traden kan leven.
Dan betaal je alleen elk jaar die 1,2% vermogensbelasting over je vermogen aan de belastingdienst.

Tevens zou je zo verstandig moeten zijn om genoeg geld op zij te zetten voor je oude dag.
Een mooie doelstelling maar er zijn er maar weinigen die dit zal lukken.

Ik probeer zelf te traden om genoeg vermogen op te bouwen.
Daarmee probeer ik een huis te kopen of straks zo min mogelijk hypotheek te nemen.
Wanneer ik me maandlasten zo laag mogelijk heb aan aankosten.
Kan ik met een modaal salaris leven als god en heb ik weinig zorgen.
Zelfs zou ik er daarna voor kunnen kiezen om maar 3 dagen te gaan werken i.p.v. 5.
Zodat ik het zelfde over zou houden dan dat ik een hypotheek op me huis heb.

More
5 years 4 months ago #7845 by Tim144
Replied by Tim144 on topic hoe en wat belastingdienst
Over de winsten die je boekt betaal je helemaal geen belasting (en sinds de uitspraak van de Hoge Raad in 2011 bestaat hier ook geen onzekerheid meer over. Je handelskapitaal wordt in Box 3 belast, waar je over de eerste 21.139 euro van je vermogen ook helemaal niets hoeft af te dragen. En over het bedrag daarboven betaal je slechts 1,2% belasting per jaar): www.binoptie.nl/artikelen/binaire-opties-belasting

Voor details: uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BR7011

More
5 years 4 months ago #7855 by Veoliabus
Replied by Veoliabus on topic hoe en wat belastingdienst
Dag Tom,
Van anderen heb je al heel wat informatie kunnen lezen. Nog een tip: in box 3 geldt als peildatum 1 januari van het betreffende belastingjaar. Dus zorg er voor dat het saldo op je rekening dan zo laag mogelijk is.
En als je al bedrijfsmatig wil gaan handelen, hou er dan rekening mee dat je aangifte moet doen als bedrijf, en dan ook nog inkomstenbelasting moet gaan aangeven.
Al met al denk ik dus dat je gewoon het best traden als prive-activiteit kunt uitvoeren, en je opbrengsten in box 3 aangeven.

Heel veel succes!

Groet,
Veoliabus

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.267 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl