Topic-icon technische indicatoren icm nieuws

• ronaldstolk
  • ronaldstolk's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 11 months ago #8417 by ronaldstolk
technische indicatoren icm nieuws was created by ronaldstolk
Ik gebruik diverse technische indicatoren in mijn tradingsysteem. Nu vroeg ik me af, brengen rare sprongen/pieken e.d. in de koers die ontstaan door nieuws (vandaag bijvoorbeeld heel vaak, van diverse valuta) de indicatoren 'in de war'? Met andere woorden, zijn koop en verkoopsignalen vanuit de technische indicatoren minder betrouwbaar enkele uren na koerspieken? Zo ja, aan wat voor termijn (uur/uren/hele dag) moet ik dan denken voor de betrouwbaarheid van de indicatoren weer groter is?

En hoe zit dit met de tijd vóór het uitkomen van belangrijk nieuws?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #8418 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic technische indicatoren icm nieuws
Na een gap zijn ze inderdaad minder betrouwbaar. Bv. er is een significant prijsverschil tussen vrijdagavond laatste koers en zondagavond eerste koers (bv. meer dan de helft van de grootte van een normale candle) ==> Het aantal bars dat je indicator gebruikt om die te berekenen, is die nog niet volledig betrouwbaar. Ik gebruik bv. een Trix(10) wat dus berekend wordt over de (10+1+1=) 12 laatste bars: Ik wacht dan tot nadat de eerste 12 candle's geclosed zijn, vooraleer deze indicator als significant te beschouwen.

Hetzelfde kan je doortrekken als de koers zeer sterk op nieuws reageert met een zeer grote candle.

Voor belangrijk nieuws zie je vaak een tijdje (half uurtje) de koers beginnen rangen. Dan een paar minuten tot enkele seconden voor de release van het nieuws zie je soms sterke uitschieters van nerveuze traders die niet kunnen wachten. Als het nieuws dan gereleased is dan ofwel:
- reageert de koers niet (het was verwacht en zat al mee in de koers in).
- reageert sterk naar boven of beneden, maar continueert daarna de trend. Het had dan geen lange termijneffect: de trend was namelijk gebaseerd op sterkere fundamentele factoren of was in dezelfde richting als de trend al was.
- reageert sterk naar boven of beneden en zet een trendommekeer in gang.

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.396 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl