Topic-icon Forex-traden in de praktijk

More
4 years 8 months ago #8659 by BrunoVD
Forex-traden in de praktijk was created by BrunoVD
Dag Forexinfo-leden,

Dit is mijn eerste post hier, mss even kort voorstellen. Bruno, 29 jaar, wonende in Oost-Vlaanderen, België. Ik heb al sinds mijn studententijd interesse in de beurs, maar toen had ik natuurlijk niet het geld om te beleggen. Ondertussen heb ik al mooi wat centen gespaard, en het begint me te ergeren dat het niets opbrengt op mijn spaarboekje. Ik heb dus nog geen ervaring in beleggen op zich (nog niet echt gedaan), wel al veel boeken gelezen.

Ik heb enkele vragen, en hoop hier een antwoord te kunnen vinden:
1) Op de gewone beurzen (geen derivaten, hefbomen,...) lijkt mij een jaarlijks rendement over lange periode van 7% een mooi gemiddelde. Ik vraag me af wat jullie ervaring bij het traden in valuta is? Hoelang traden jullie al, wat is jullie gemiddeld rendement?

2) Ik kwam terecht op de site van "Pro Trade FX". Zij beheren blijkbaar je account en kunnen sinds hun opstart in 2011 een gemiddeld rendement van +- 35% of meer voorleggen. Ze werken op het principe "performance fee" en werken met ECN broker. Heeft iemand ervaring met managed accounts of Pro Trade FX in het bijzonder? Is 35% per jaar een mooi rendement voor Forex-traders?

3) Idem als 2, maar dan met Zulutrade. Iemand ervaring mee? Hoe werkt dit praktisch. Kan je met elke broker iemand volgen daarin. Moet je computer (metatrader) de ganse dag aanstaan?
Eigenlijk moet je toch al heel wat vertrouwen hebben in iemand, om te volgen met een som geld. Ik zoek bijvoorbeeld naar stabiele rendementen (niet een Lucky shot zoals onlangs de sprong met de CHF) over een langere periode.