Topic-icon Hoe gebruik ik Bollinger Bands

• Fotograaf
  • Fotograaf's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
4 years 5 months ago #9079 by Fotograaf
Hoe gebruik ik Bollinger Bands was created by Fotograaf
Beste iedereen,

Ik ben vrij nieuw in het traden.
Heb al verschillende boeken gelezen en goed bestudeerd en hier al veel van opgestoken.

Nu is mijn vraag, ik snap niet zo goed hoe ik de Bollinger Bands kan gebruiken op mijn kandelaars grafiek, hoe werkt dit nu precies.

Hoe kan je dit het beste toepassen en is er op internet misschien ergens meer info over te vinden, ik kan hier maar lastig meer goede info over vinden.

Alvast bedankt.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 5 months ago #9080 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
Fotograaf schrijft:

Beste iedereen,

Ik ben vrij nieuw in het traden.
Heb al verschillende boeken gelezen en goed bestudeerd en hier al veel van opgestoken.

Nu is mijn vraag, ik snap niet zo goed hoe ik de Bollinger Bands kan gebruiken op mijn kandelaars grafiek, hoe werkt dit nu precies.

Hoe kan je dit het beste toepassen en is er op internet misschien ergens meer info over te vinden, ik kan hier maar lastig meer goede info over vinden.

Alvast bedankt.

Google gewoon: hoe gebruik ik de bollinger bands
dan krijg je: www.forexinfo.nl/artikelen/forex-brons-artikelen/32-14-bollinger-bands
en nog veel meer.
Even dat diafragma openzetten. :) f/1,4

• Fotograaf
  • Fotograaf's Avatar Topic Author
  • Groentje
  • Groentje
More
4 years 5 months ago #9081 by Fotograaf
Replied by Fotograaf on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
Dank je crosstrader.

Misschien is dit wel een hele domme vraag :blush:

Ik lees vaak dat er sprake is van een trend als de kaars sluit boven de bovenste of onderste lijn van de bollinger band, maar ik zie dat de lijn juist meebeweegt, dan kan hij toch niet sluiten boven de bovenste lijn, of moet de trend dan juist nog meer doorzetten.

More
4 years 5 months ago #9082 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
Fotograaf schrijft:

Dank je crosstrader.

Misschien is dit wel een hele domme vraag :blush:

Ik lees vaak dat er sprake is van een trend als de kaars sluit boven de bovenste of onderste lijn van de bollinger band, maar ik zie dat de lijn juist meebeweegt, dan kan hij toch niet sluiten boven de bovenste lijn, of moet de trend dan juist nog meer doorzetten.

Er bestaan geen/nauwelijks indicatoren die de koers/trend kunnen voorspellen. De trend wordt berekend tijdens het koersverloop. Daarom lopen indicatoren altijd achter de feiten aan. Erg simpel gezegd, als de candle weer binnen de lijnen komt neemt de trend af. btw. domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden :)

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 5 months ago #9083 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
Hallo Fotograaf,

De Bollingerband is heel populair vanwege het psychologisch effect op (onervaren) traders. De uitleg is – kort door de bocht – als volgt:

De ruimte boven en onder een grafiek zijn bijzonder intimiderend en leeg. Bollingerbands leggen grenzen rond de kandelaars en sluiten dat lege gebied buiten, waardoor een grafiek voor het oog logischer en beter verklaarbaar lijkt. De piekjes waar de koers buiten de band springt maar nooit te lang of te ver, lijken de voorspelbaarheid van de koers te bewijzen.

Bb's lopen echter simpelweg achter de feiten aan. Ze worden gevormd door de standaarddeviatie van wat Moving Averages af te trekken. Rekenwerk dus op gemiddelden van gemiddelden. En de koers heeft nu eenmaal nooit een wiskundig bepaalde koers.

Laat Bb's een paar dagen meelopen op je charts, bekijk het eens goed en probeer dan te kiezen uit de volgende twee stellingen:

• Als de koers ergens uit de Bb breekt, is dat de nieuwe trend
• Als de koers ergens uit de Bb breekt, is dat het teken voor een reversal (tegengestelde beweging)

Ik lees hier graag je conclusie.

Naschrift: dit is niet om Bb's af te zeiken. Het is bijzonder leerzaam om op deze manier de populaire indicators te leren kennen. Misschien bieden Bb's aan sommigen een samenhangend beeld, dat mede kan leiden tot samenhangend handelen. Strategieën puur op basis van Bb's zuigen je account leeg.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

More
4 years 5 months ago #9085 by trutje
Replied by trutje on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
is er hier overigens iemand die ooit wat aan de BB heeft gehad?
of deze ( met succes) gebruikt?

More
4 years 5 months ago #9094 by hoop090764
Replied by hoop090764 on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
trutje schrijft:

is er hier overigens iemand die ooit wat aan de BB heeft gehad?
of deze ( met succes) gebruikt?

Ik gebruik de BB nog steeds voor mij is het een nuttige indicator maar het blijft heel persoonlijk.
Iedereen moet zijn manier van beleggen vinden en dat kan een lange zoektocht zijn.

Alleen een BB gebruiken en daarop handelen lijkt mij niet verstandig.

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 8 months ago #10101 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic Hoe gebruik ik Bollinger Bands
Wellicht deze nog eens teruglezen......

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.285 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl