Topic-icon Stop Loss

More
3 months 3 weeks ago #11974 by TripleA
Stop Loss was created by TripleA
Hallo,

Zojuist begonnen met een demo account me te verdiepen in deze bijzonder boeiende handel.

2 vragen:

1. Waarom uberhaupt een stop loss? Ik bedoel, stel je verwacht een stijging van 1,1050 naar 1,1250, zet de stop loss EUR/USD op 0,9000. Daar zijn we voorlopig sowieso niet, wordt niet uit getikt en veel kans om te komen bij je verwachte stijging, toch?

2. Wat gebeurt er als je stop loss zo laag is dat het verlies groter is dan je saldo?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 months 3 weeks ago #11975 by Jelle
Replied by Jelle on topic Stop Loss
Hoi TripleA,
Het is altijd verstanding om een stop/loss in te stellen, zodat je controle hebt over je risk/reward ratio (hoeveel moet je riskeren om hoeveel te winnen).

Er zit ook een psychologische kant aan: het is voor veel traders moeilijk om een verliezende positie te sluiten; zonder automatische stop/loss loop je het risico om het verlies nodeloos te laten oplopen.

In het voorbeeld dat je geeft riskeer je 1250 pips om er 200 te winnen. Dat betekent dat je minimaal 7 van de 8 keer gelijk moet hebben voor een marginale winst. Ik snap wat je bedoelt als je zegt dat de kans op het aantikken van de 0,90 niet groot is (de koers is hier overigens wel ooit onder geweest), maar zolang de koers onder de 1,1050 staat kun je de positie ondertussen alleen met verlies sluiten. Je kunt dat kapitaal tot die tijd dus ook niet gebruiken.

Wat betreft je tweede vraag: als je verlies groter dreigt te worden dan je saldo krijg je een zgn. margin call; je moet dan je saldo aanvullen of de positie wordt automatisch gesloten door de broker.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.232 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2020, All Rights Reserved

Forexinfo.nl