Topic-icon RenkoScoop

• Marcel-van-Vliet
  • Marcel-van-Vliet's Avatar Topic Author
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 10 months ago #9650 by Marcel-van-Vliet
RenkoScoop was created by Marcel-van-Vliet
Mean Renko, een variatie

In een reactie op mijn dagelijkse RenkoScoop werd ik 17 juni 2014 door een collega van de technische club van mijn broker geattendeerd op het gebruik van Mean Renko grafieken.

Mean Renko, ook wel Median Renko genoemd, is een variatie op de klassieke Renko grafieken waar op mijn stijl van traden toen was gebaseerd, waarbij de nieuwe blokken halverwege de voorgaande blokken openen. Hierdoor wordt er nog meer ‘ruis’ uit de grafieken gehaald en worden er meer blokken getoond in een grafiekvenster.

Een ander bijkomend voordeel is dat bij Mean Renko, net als bij de standard candlestick grafieken, door middel van ‘staarten’ laat zien tot op welk niveau de prijs is door gestegen of is gedaald. Dit kan uitermate handig zijn om een strakke stoploss te bepalen, bijvoorbeeld wanneer Mean Renko wordt gebruikt om te scalpen.

Traders die bekend zijn met de Heikin-Ashi grafieken, waarover ik eerder een blog schreef, zullen wellicht de overeenkomst, van de opening halverwege het nieuwe blok, herkennen met deze grafiek soort. Toch zijn er een aantal verschillen. Het grootste en ook het belangrijkste verschil is dat de Mean Renko grafieken in tegenstelling tot de Heikin-Ashi grafieken niet tijdgebonden zijn. Hiernaast zijn de Heikin-Ashi candles er in meerdere vormen terwijl de Mean Renko blokken één vooraf ingesteld formaat kennen met slechts een staartje dat aangeeft waar de prijs is geweest.

De Mean Renko grafieken zijn gemakkelijk te implementeren in het Marketscope platform en ook voor MetaTrader 4 zijn er verschillende Expert Advisors verkrijgbaar.

Nadat ik in 2014 met mijn website Renko Café ben gestopt omdat ik mij meer webmaster, als trader ging voelen, heb ik ook geen RenkoScoop meer op dit forum geplaatst. Nu is het algemeen bekend dat traden best een saai een eenzaam beroep is, dus lijkt het mij wel leuk om wekelijks weer een RenkoScoop van een paar valuta paren te posten, alleen nu op basis van Mean Renko.

Vraag is of er op dit forum nog meer traders zitten die (Mean) Renko als hun (hoofd) methode hebben en of er op dit forum überhaupt wel behoefte aan een wekelijkse Mean Renko analyse is.

Laat het mij in een reactie weten………

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
3 years 10 months ago #9654 by dempert
Replied by dempert on topic RenkoScoop
Hallo Marcel,

Ik heb op het moment een proef lopen waarbij ik handel op basis van Heikin-Ashi en Renko.

Ik ben dus zeker wel geintresseerd in wat je gedachtes op Renko gebied zijn.

Groet,

Dempert

More
3 years 10 months ago #9669 by kbj
Replied by kbj on topic RenkoScoop
Hallo Marcel,
Ik maak ook gebruik van Mean Renko en ben dus zeker geïnteresseerd, groet

• Marcel-van-Vliet
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 10 months ago #9720 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic RenkoScoop
Na bijna twee weken heeft dit topic 74 views en slechts twee reacties opgeleverd.
Dit is voor mij helaas niet voldoende om de Renkoscoop weer een nieuw leven in te blazen. :(

Dempert en kbj bedankt voor jullie reactie.

More
3 years 9 months ago #9733 by dempert
Marcel,

Jammer, maar toch bedankt.

Groet,

Dempert

More
3 years 9 months ago - 3 years 9 months ago #9838 by dempert
Hallo Marcel,

Toch maar een vraag over Renko.

Hoe bepaal je je stoploss bij de renko grafieken of gebruik je daar een ander methode voor?

groet,

Dempert

• Marcel-van-Vliet
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
More
3 years 9 months ago #9841 by Marcel-van-Vliet
Replied by Marcel-van-Vliet on topic RenkoScoop
Geen probleem. Er zijn meerdere manieren. Ik heb ze allemaal beschreven in een e-book over Renko. Als je mij in een PM even je mailadres stuurt, dan mail ik het gelijk door.
The following user(s) said Thank You: dempert

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.312 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl