Topic-icon Opvolger voor huidige broker gezocht

• olavzuijdam
  • olavzuijdam's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 1 month ago - 4 years 1 month ago #9279 by olavzuijdam
Opvolger voor huidige broker gezocht was created by olavzuijdam
Hi allemaal,

Laat ik me even voorstellen. Ik ben sinds begin van dit jaar een beetje actief in de Forex nadat ik getriggered werd door de cryptocurrency markt waar ik te laat in stapte.
Eerst heb ik een cursus bij Academy for Financial Trading gedaan en daarna het boek "Forex voor ambitieuze beginners" gelezen, wat erg interessant was en erg leerzaam. Momenteel lees ik nog "reminiscences of a stock operator" omdat iedereen die zo prijst als "must read" :)

Na een tijdje lezen en oefenen met wat demo accounts ben ik maar gewoon begonnen want volgens mij is (zo verantwoordelijk als mogelijk) met echt geld spelen de beste manier om echt te leren. Tot nu toe valt dat alles mee gezien m'n geringe ervaring maar er zijn me wat zaken opgevallen.
Zo is de spread bij Markets.com (m'n huidige broker) wel erg groot op sommige paren (EURUSD, XAUUSD, XAGUSD). Dat helpt natuurlijk ook niet mee. Ook het Market Maker aspect spreekt me tegen.
Daarom ben ik op zoek naar een opvolger. Daarbij ben ik gestuit op IC Markets (een ECN broker). Ze zitten alleen in Australië en staan alleen daar onder toezicht. Is dit een probleem? Ik kan de risico's niet overzien als ik besluit hiervoor te gaan.

Ik hoop dat iemand me hier iets meer over kan vertellen.

Mvg, Olav

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 1 month ago #9285 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Opvolger voor huidige broker gezocht
Ik ben ook begonnen bij Markets.com. Goed voor beginners (heb een seminarie bij hen gevolgd en was een goede instap), maar een spread van 3.0 pip op de eurusd is wel wat overdreven. Hun marketing moet ook betaald worden natuurlijk. En ik twijfel eraan of Cyprus zoveel beter is dan Australië.

ECN is steeds voordeliger dan spread-based.

De beste condities krijg je offshore, bv. Tickmill. Lage spread en lage commissie. Risico moet je erbij nemen, maar ik heb er nog geen probleem mee gehad. Zeer goed om te scalpen. spread + commissie totaal ca 0.9 pip voor eurusd en possitieve slippage (een TP gemmiddeld ca 0.1 pip in je voordeel).

Wil je een goede betrouwbare broker van kort bij huis en in Europa gereguleerd, kan je bv voor whselfinvest opteren. Lijkt me zeer betrouwbaar. Ook nog geen problemen mee gehad. Hun MT4-platform is wel enkel met een spreadbased account. spread ca 1.6 pip voor eurusd, geen commissie.

Ik heb geen ervaring met IC Markets, maar als ik voor een account in Australie zou gaan, denk ik dat ik voor Pepperstone zou gaan (Heb daar enkel nog maar een demo gehad, maar leek me wel goed).

Veel succes!

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!

• olavzuijdam
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 1 month ago #9288 by olavzuijdam
Replied by olavzuijdam on topic Opvolger voor huidige broker gezocht
Bedankt Tokkes, daar ga ik zeker eens naar kijken!
Er zijn zoveel verschillende brokers dat je bijna door de bomen het bos niet ziet. Maar ervaringen van anderen vind ik wel meetellen dus bedankt daarvoor.

More
4 years 1 month ago - 4 years 1 month ago #9289 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Opvolger voor huidige broker gezocht

Tokkes wrote: Ik ben ook begonnen bij Markets.com. Goed voor beginners (heb een seminarie bij hen gevolgd en was een goede instap), maar een spread van 3.0 pip op de eurusd is wel wat overdreven. Hun marketing moet ook betaald worden natuurlijk. En ik twijfel eraan of Cyprus zoveel beter is dan Australië.

ECN is steeds voordeliger dan spread-based.

De beste condities krijg je offshore, bv. Tickmill. Lage spread en lage commissie. Risico moet je erbij nemen, maar ik heb er nog geen probleem mee gehad. Zeer goed om te scalpen. spread + commissie totaal ca 0.9 pip voor eurusd en possitieve slippage (een TP gemmiddeld ca 0.1 pip in je voordeel).

Wil je een goede betrouwbare broker van kort bij huis en in Europa gereguleerd, kan je bv voor whselfinvest opteren. Lijkt me zeer betrouwbaar. Ook nog geen problemen mee gehad. Hun MT4-platform is wel enkel met een spreadbased account. spread ca 1.6 pip voor eurusd, geen commissie.

Ik heb geen ervaring met IC Markets, maar als ik voor een account in Australie zou gaan, denk ik dat ik voor Pepperstone zou gaan (Heb daar enkel nog maar een demo gehad, maar leek me wel goed).

Veel succes!

Daar wordt binnenkort Nanotrader free vrijgegeven, Wat daar niet kan moet nog worden bedacht :blush: :dry:

More
4 years 1 month ago #9303 by trutje
Replied by trutje on topic Opvolger voor huidige broker gezocht
nou crosstrader dat kan nog wel eens vies tegenvallen
De betaalversie Future Nano waar de opvolger van het Pro
(de Future Free) op is gebaseerd, is een heel ander verhaal dan het Pro
Zo te zien word de Free een soort uitgeklede versie hiervan.
Ik zie niet echt de vooruitgang voor de trader als een goed platform
(zoals het Prostation toch zeker is) wordt ingeruild voor een halve Future
Dat WHS de klanten opbelt om te informeren of er nog wensen zijn voor het nieuwe platform
is leuk, maar wat heb je eraan als je uiteindelijk niet kan kiezen omdat het Pro niet meer wordt ondersteund
Niet iedere verandering is een verbetering tenslotte

More
4 years 1 month ago #9304 by crosstrader

trutje wrote: nou crosstrader dat kan nog wel eens vies tegenvallen
De betaalversie Future Nano waar de opvolger van het Pro
(de Future Free) op is gebaseerd, is een heel ander verhaal dan het Pro
Zo te zien word de Free een soort uitgeklede versie hiervan.
Ik zie niet echt de vooruitgang voor de trader als een goed platform
(zoals het Prostation toch zeker is) wordt ingeruild voor een halve Future
Dat WHS de klanten opbelt om te informeren of er nog wensen zijn voor het nieuwe platform
is leuk, maar wat heb je eraan als je uiteindelijk niet kan kiezen omdat het Pro niet meer wordt ondersteund
Niet iedere verandering is een verbetering tenslotte

Bovenstaand was sarcastisch bedoelt. Kijk maar naar de emoticons. Ben helemaal niet blij met die verandering. Ben uiterst tevreden met PS. Heb misschien wel een paar mensen op het verkeerde been gezet. Jammer dan

More
4 years 1 month ago #9328 by trutje
nou de Nano free is uit.
Net wat ik dacht een soort 2e Future nano
Als dat de opvolger van het Pro moet voorstellen
dan ben ik weg bij WHS

More
4 years 1 month ago #9330 by crosstrader

trutje wrote: nou de Nano free is uit.
Net wat ik dacht een soort 2e Future nano
Als dat de opvolger van het Pro moet voorstellen
dan ben ik weg bij WHS

Ben er even mee aan het stoeien geweest. Tot nu toe een deceptie.

More
4 years 4 weeks ago #9335 by trutje
wat ik nu werkelijk niet snap is dat WHS die altijd zo hoog opgeeft van het Prostation
"onklopbaar platform" zo staat/stond op hun site te lezen, niets doet om dit voor hun klanten te behouden
Een groot deel van hun klanten werken met het Pro
Die krijg je niet op een Future anders hadden ze daar allang gezeten.
Waarom neemt WHS niet de licencie over van de beheerder die het nu van de markt wil halen
Kan nooit veel meer zijn dan de schrootwaarde
Lap het op en zet het weer uit.
Zou mij niets verbazen als er niet nog iets mee te verdienen is voor WHS ook.
Maar nee niets van dit alles. de uitgeklede nano future gaat het helemaal worden
WHS schrijft dat ze alle platformen die er zijn hebben bekeken of er 1 bij was die kon dienen als vervanger van het Pro
Toen ze dan niks vonden naar hun zin zijn ze de Future gaan uitkleden omn dit gratis te kunnen aanbieden
Kennelijk is dat dan een noodgreep
Kan het wel een "goede" broker zijn maar wat moet je hier mee?

More
4 years 4 weeks ago - 4 years 4 weeks ago #9336 by crosstrader

trutje wrote: wat ik nu werkelijk niet snap is dat WHS die altijd zo hoog opgeeft van het Prostation
"onklopbaar platform" zo staat/stond op hun site te lezen, niets doet om dit voor hun klanten te behouden
Waarom neemt WHS niet de licencie over van de beheerder die het nu van de markt wil halen
Maar nee niets van dit alles. de uitgeklede nano future gaat het helemaal worden
WHS schrijft dat ze alle platformen die er zijn hebben bekeken of er 1 bij was die kon dienen als vervanger van het Pro
Toen ze dan niks vonden naar hun zin zijn ze de Future gaan uitkleden omn dit gratis te kunnen aanbieden

Heb er inmiddels veel tijd in Nano Free gestoken. Ben inmiddels zo ver dat ik mijn 'systeem' kan toepassen. Nu nog uitvinden hoe een behoorlijke OCO order te maken. Even niet mopperen en Nano free onder de knie proberen te krijgen. Je moet toch wat. Die club deugt. Alleen daarom al. Er zal wel een aannemelijke reden zijn om te stoppen met PS. GFT is er al jaren geleden mee gestopt. Verder met MT4? Dat is helemaal bagger.

More
4 years 4 weeks ago #9337 by Power
Replied by Power on topic Opvolger voor huidige broker gezocht

crosstrader wrote:

trutje wrote: wat ik nu werkelijk niet snap is dat WHS die altijd zo hoog opgeeft van het Prostation

Heb er inmiddels veel tijd in Nano Free gestoken. Ben inmiddels zo ver dat ik mijn 'systeem' kan toepassen. Nu nog uitvinden hoe een behoorlijke OCO order te maken. Even niet mopperen en Nano free onder de knie proberen te krijgen. Je moet toch wat. Die club deugt. Alleen daarom al. Er zal wel een aannemelijke reden zijn om te stoppen met PS. GFT is er al jaren geleden mee gestopt. Verder met MT4? Dat is helemaal bagger.

Zo zie ik het zelf ook gewoon een tijdje prutsen in demo met het nieuwe platform en uiteindelijke leer je ermee werken en ben je hopelijk tevreden.
Naar alle waarschijnlijkheid zal de instantie die "prostation" heeft ontwikkeld de stekker uit het programma hebben getrokken en hier geen onderhoud meer aan verlenen. Naar alle waarschijnlijkheid is er daardoor de Nanotrader free ontwikkelt om deze klanten daar naar om te zetten.

De instantie die deze platform zowel dacht ik "prostation" als "nanotrader" ontwikkeld en onderhoud is www.fipertec.com/
Dus naar alle waarschijnlijkheid zijn ze bij WHS gedwongen om hun klanten over te zetten naar een Nanotrader Free versie.
Is tevens goedkoper voor de software leverancier om 1 platform te hebben een uitgeklede en uitgebreide.

More
4 years 4 weeks ago #9338 by trutje
alleen al het feit dat je moet zoeken om een ocootje te kunnen plaatsen
zegt al genoeg. Wanneer ik een trendlijntje trek, en ik raak met de curser de grafiek aan
dan slaat deze op hol en moet ik terug schakelen om weer een normaal beeld te krijgen
Bovendien wordt je lijntje zodra je loslaat een giga lijn. Wil je dat niet dan moet je weer van alles instellen
om dat ongedaan te krijgen. Op het Pro stopt je lijn op het moment dat je loslaat. simpel en doeltreffend
Dit hele future gebeuren is een onding.
Ieder platform heeft zijn makke. Het Pro heeft er ook een paar, maar dat zou met een beetje goede wil
simpel op te lossen zijn. Je kan alles leren zeker , maar ondanks dat je weet hoe het werkt kan je het nog niks vinden.
Kijk maar naar een MT4, een simpel platform maar 3 x niks

More
4 years 4 weeks ago #9339 by crosstrader

trutje wrote: alleen al het feit dat je moet zoeken om een ocootje te kunnen plaatsen
zegt al genoeg. Wanneer ik een trendlijntje trek, en ik raak met de curser de grafiek aan
dan slaat deze op hol en moet ik terug schakelen om weer een normaal beeld te krijgen
Bovendien wordt je lijntje zodra je loslaat een giga lijn. Wil je dat niet dan moet je weer van alles instellen
om dat ongedaan te krijgen. Op het Pro stopt je lijn op het moment dat je loslaat. simpel en doeltreffend
Dit hele future gebeuren is een onding.
Ieder platform heeft zijn makke. Het Pro heeft er ook een paar, maar dat zou met een beetje goede wil
simpel op te lossen zijn. Je kan alles leren zeker , maar ondanks dat je weet hoe het werkt kan je het nog niks vinden.
Kijk maar naar een MT4, een simpel platform maar 3 x niks

WHS kennende zal het wel goedkomen,8 weken bagger over je heen krijgen omdat er problemen zijn die moeten worden opgelost voor je het daadwerkelijk in de markt zet. Ze zetten Fipertec wel onder druk.

More
4 years 4 weeks ago #9340 by thojul16
Replied by thojul16 on topic Opvolger voor huidige broker gezocht
Ik ben laatst op zoek geweest naar een goede broker. Bij Markets.com vond ik de "agressieve" marketingpolitiek nogal een serieuze afknapper dus deze werd het al niet. Na wat rondzoeken op het internet zag ik dat men veel goede ervaringen had bij WHS, hier dan eens wat mee geëxperimenteerd. Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van hun helpdesk. Mijn vragen via mail werden altijd meteen beantwoord. Ik had ook gevraagd om mijn demo-account te verlengen, geen probleem, deze werd meteen met 2 maanden verlengd.

Omdat de helpdesk, lage spread en het Prostationplatform mij uitstekend beviel heb ik besloten hier mijn liveaccount te openen. Lees ik hier nu dat het Prostationplatform wordt afgevoerd en vervangen door een ander platform?

More
4 years 4 weeks ago #9342 by trutje
Ja klopt Prostation wordt uit de markt gehaald door de "beheerder" wie dat ook moge zijn
Tenminste dat is wat WHS bericht.
Als nu eens alle Pro gebruikers eens bij WHS flink gaan zeuren dat WHS de licencie's maar moet overnemen en daarna
het Pro een beetje opleuken .
Moeilijk is de deze uitgeklede Future niet maar het zuigt. Als dat de toekomst is bij WHS dan zie ik het somber in.

More
4 years 4 weeks ago #9343 by crosstrader

trutje wrote: Ja klopt Prostation wordt uit de markt gehaald door de "beheerder" wie dat ook moge zijn
Tenminste dat is wat WHS bericht.
Als nu eens alle Pro gebruikers eens bij WHS flink gaan zeuren dat WHS de licencie's maar moet overnemen en daarna
het Pro een beetje opleuken .
Moeilijk is de deze uitgeklede Future niet maar het zuigt. Als dat de toekomst is bij WHS dan zie ik het somber in.

Kom op Trutje, Pro Station was ook lastig toen je dat voor het eerst onder ogen kreeg. Het is even wennen. Morgen maar eens Webinar volgen. Ben nieuwsgierig wat daar te leren is.

• olavzuijdam
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 weeks ago #9357 by olavzuijdam
Ik lees hier een hoop over andere software dan MT4. MT4 heb ik aardig onder de knie maar wat zou een goede reden zijn om andere software te gebruiken? Wat "mis" je nu echt in MT4 dat je wel kunt vinden in een ander pakket?

Overigens heb ik geprobeerd een account te openen bij Tickmill (n.a.v. een tip hierboven en daaropvolgend onderzoek) maar die laten geen Nederlanders toe :unsure: . Dus ik zoek nog even rustig verder.

• olavzuijdam
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
4 years 3 weeks ago #9362 by olavzuijdam
Nog een vraagje waarvan ik hoop dat iemand daar een zinnig antwoord op kan geven. Thuis heb ik een glasvezel 150mbit verbinding, best goed te doen moet ik zeggen. Nu zie ik een groot verschil tussen de ping tijden van verschillende brokers. Bij markets.com (+-9ms) was deze erg laag, tickmill (+-15ms) ook maar andere brokers zoals pepperstone of icmarkets zijn veel langzamer (+-80ms). Nu weet ik nog niet of dit echt een probleem gaat zijn maar wil het eigenlijk ook niet uitproberen en er 'the hard way' achter komen. Weet iemand hier iets over te zeggen? Waar wordt het echt 'te' langzaam?

More
4 years 3 weeks ago - 4 years 3 weeks ago #9363 by Power
Replied by Power on topic Opvolger voor huidige broker gezocht

olavzuijdam wrote: Nog een vraagje waarvan ik hoop dat iemand daar een zinnig antwoord op kan geven. Thuis heb ik een glasvezel 150mbit verbinding, best goed te doen moet ik zeggen. Nu zie ik een groot verschil tussen de ping tijden van verschillende brokers. Bij markets.com (+-9ms) was deze erg laag, tickmill (+-15ms) ook maar andere brokers zoals pepperstone of icmarkets zijn veel langzamer (+-80ms). Nu weet ik nog niet of dit echt een probleem gaat zijn maar wil het eigenlijk ook niet uitproberen en er 'the hard way' achter komen. Weet iemand hier iets over te zeggen? Waar wordt het echt 'te' langzaam?

Eigenlijk zou ik zeggen dat het toch allemaal al zeer snel is door de "ms", maar natuurlijk kunnen hier de meningen van verdeeld liggen.
Waar je volgens mij naar moet kijken of de broker gereguleerd is en deze een ECN broker is.
Markets is bijv. een market maker en die wil je orders wel eens reqouten waardoor je er slechter uit komt met winst of te laat in stapt.
Daarom zou ik eerder kijken naar een broker die bij je past.
Maak een lijstje aan welke voorwaarden moet die als eerste voldoen:
- ECN Broker of mag het een market maker zijn?
- Wat is de minimale storting?
- Welke service verwacht je van hun.
- Spread (wel belangerijk)
- Welke producten bieden ze aan in Forex / CFD's

• SemperAugustus
  • SemperAugustus's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Trading met verstand
More
4 years 3 weeks ago - 4 years 3 weeks ago #9368 by SemperAugustus
Replied by SemperAugustus on topic Opvolger voor huidige broker gezocht
Olav, daar moet je je niet al te druk om maken.

Als het succes van jouw trades afhangt van een milliseconde internettijd, doe je iets wezenlijk verkeerd. Belangrijker is dat jouw computer alle data en charts (grafisch) goed kan verwerken. Daar zal het eerder aan haperen dan aan de snelheid van internet.

Blogt dagelijks op Forexninja.nl

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.523 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl