Topic-icon Blogs van de TradeManager

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar Topic Author
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 8 months ago - 8 years 8 months ago #2430 by De-TradeManager
Blogs van de TradeManager was created by De-TradeManager
Waarom Traden een geweldig beroep is.

Een verhaaltje

Er is een ondernemer die een bloemenwinkel wil beginnen. Om te beginnen zal hij een ondernemingsplan moeten maken om de bank ervan te overtuigen hem startkapitaal te lenen. Als de financiering eenmaal rond is en hij heeft nog niet de juiste kennis en kunde in huis, zal hij die zich moeten toe-eigenen. Dit kan door zelfstudie of in de leer te gaan bij iemand die hem de juiste opleiding geeft. Het is gelukt.........

Lees verder op de site van de TradeManager .

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 8 months ago #2433 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Blogs van de TradeManager
gave site man, zal hem eens rustig doorlezen als ik thuis zit ;-)

More
8 years 8 months ago #2434 by Jelle
Replied by Jelle on topic Blogs van de TradeManager
Treffende uitleg van hoe het is om te starten als trader!

Kreeg wel een beetje medelijden met de bloemenman. Regen, kapotte koelcel, zat hem in het begin niet mee. :)

Dit is ook wel typisch zo'n verhaal dat beginnende valuta handelaren een hart onder de riem kan steken als het een keer goed mis is gegaan. Het hoeft namelijk ook niet meteen allemaal goed te gaan, kan ook eigenlijk niet. Belangrijker is dat je kritisch tegenover je zelf blijft, leert van je fouten en zorgt dat je 'in the game' blijft.

Leuk stuk!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• henkg
  • henkg's Avatar
  • Senior Padawan
  • Senior Padawan
  • De kunst van het traden maakt je sterker
More
8 years 8 months ago #2448 by henkg
Replied by henkg on topic Blogs van de TradeManager
Mooi stuk Marcel,
Ben intussen ook al op je site geweest. Was net begonnen aan een tradingplan en houd jouw stuk er graag bij. Je artikel over de pinbar set up heb ik net geprint en ga ik nu nog eens goed doorlezen. Dank voor de motiverende teksten en het feit dat je zo veel wilt delen.

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 8 months ago #2567 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Blogs van de TradeManager
De beste trading strategie………… De jouwe!

Tijdens mijn zoektocht naar de perfecte manier om te traden ben ik heel wat methodes tegengekomen. De één belooft nog meer dan de ander, waarbij ik mij dan telkens weer afvroeg;
“Als het systeem dan zo perfect is als u beweert, waarom heeft u het dan nog nodig om het zo agressief aan de man te brengen?”
Vooral aan de beginnende traders, heel liefelijk in het Engels; ‘Newbees’ genoemd, wordt op verschillende manieren getracht een systeem als ‘heilige graal’ te verkopen.....

lees verder op de site van de TradeManager.
Attachments:

More
8 years 8 months ago #2568 by Jelle
Goede post weer Trademanager!

Erg veel herkenning kwam ik tegen. Zelf had ik in het begin ook nog wel eens moeite om "door de bomen (indicatoren) het bos (de grafiek) te zien", zoals je dat zo mooi schrijft. De belangrijkste lessen lijken inderdaad te zijn om een forex strategie te vinden die voor jou werkt en die niet nodeloos ingewikkeld is.

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 7 months ago #2646 by De-TradeManager
Hou je verlies in de hand en geef je winst de ruimte.

Nadat er de afgelopen tijd weer eens een trade zijn stoploss raakte, ben ik mij eens gaan verdiepen in een aantal manieren waarmee je je winst op je lopende trades kunt beschermen. In feite komt het managen op twee zaken neer; ‘Cut your losses short and let your profits run’, zoals Engelstalige traders zo vaak plegen te zeggen. Hier ligt volgens mij de essentie van het winst maken. In dit blog wil ik deze verdieping graag delen.

Lees verder op de site van de TradeManager
Attachments:

More
8 years 7 months ago #2649 by Jelle
Sterke post weer Marcel. Kon meerdere malen een glimlachje van herkenning weer niet onderdrukken. Zoals dat gevoel bij de de set & forget strategie, als je 's avonds thuis komt en je weer zomaar geld hebt verdiend. :)

More
8 years 7 months ago #2650 by Jonkie76
Leuke verhaal Trademanager, ondanks dat ik me niet geheel de "run your profits" er direct uit kan halen.

Volgens mij is het werken met een TP namelijk niet iets wat bij het concept run your profits hoort. Volgens mij moet je bij deze gedachtengang je trade laten lopen totdat je systeem een signaal afgeeft dat we niet verder gaan.

groet,

Jonkie76

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 7 months ago - 8 years 7 months ago #2721 by De-TradeManager
Over Vissen en Traden

Afgelopen weekend had ik mijn schoonouders op bezoek. Niet dat dit in de regel nu zo’n geweldig event is, maar met het lekkere weer en een drankje was het goed toeven in de tuin. Mijn schoonvader is een fervent sportvisser en grijpt iedere kans aan om met zijn hengels en toebehoren erop uit te trekken. Stiekem verdenk ik hem ervan om op deze wijze even onder het juk van mijn schoonmoeder uit te komen, maar mischien is dit teveel gedacht vanuit de klassieke haat/liefde verhouding tussen schoonzoon en schoonmoeder........

Lees verder >>>

Attachments:

More
8 years 7 months ago #2723 by Jelle
haha, leuke post weer. In het begin dacht ik nog: jaja, tuurlijk, traden is net als vissen. Maar gaandeweg kom je achter de schokkende waarheid: je schoonvader heeft gelijk! :)

More
8 years 7 months ago #2728 by Jonkie76
Jazeker, leuke post.. en ik vind vissen ook leuk hoor. lekker af en toe relaxen.
En ik denk dat deze post bij Seasalt dan helemaal in de huiste aarde of moet ik zeggen watertje valt B)

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 7 months ago #2789 by De-TradeManager
De Non-indicator

Dit blog gaat over een trading tool waarvan zowat iedere trader (weleens) gebruik maakt, of in ieder geval wel eens van heeft gehoord, maar geen technische indicator in de zin van het woord is. Iedere (beginnend) trader die zich een beetje verdiept in het traden, komt ongetwijfeld op een keer de naam Fibonacci tegen.....

Lees verder op de site van de TradeManager >>
Attachments:

More
8 years 7 months ago - 8 years 7 months ago #2791 by Jelle
Leuke blog post en goed uitgelegd wat Fibonacci inhoudt. (ook op forexinfo is er een uitgebreid artikel over de fibonacci reeks ). Denk ook dat we het aardig eens zijn over de voorspellende waarde ervan, als ik het einde van je post lees. :)

Voorspellende waarde zou ik de niveaus dan ook niet toekennen, wel een bevestigende. (Dit zal wel een discussie worden met de fanatieke Fibo aanhang).

Het is ook voor mij vooral van waarde omdat anderen er waarde aan hechten.

In het begin schrijf je dat Fibonacci zijn boek schreef in de tijd dat er nog geen E-books bestonden en toen ik dat las vroeg ik me even af hoe we als traders op zijn boek gereageerd zouden hebben als hij het boek gepubliceerd zou hebben als 'bijna gratis' e-book met de flashy titel: "Make Money On Forex With Secret Math Method! Order now and pay only $99!!! "

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 6 months ago #2800 by De-TradeManager
Ha, ha, Ik denk dat hij er nog veel van zou verkopen ook.

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 6 months ago #2881 by De-TradeManager
Another day at the office

Vaak wordt mij gevraagd naar mijn dagindeling als trader. Om alle vraagstellers in één keer antwoord te geven, zal ik in dit blog een zo goed mogelijke weergave geven van een gemiddelde dag van mij als trader. “Just another day at the office” dus.....

Lees verder op de site van de TradeManager.nl

More
8 years 6 months ago #2882 by Jelle
'Another day at the office' is het soort blog post dat je niet zo vaak tegenkomt maar wel heel interessant is voor beginnende, aspirerende forex traders die willen weten hoe dat nou is, je brood verdienen als day trader.

Voor meer ervaren traders is het trouwens ook erg leuk om te lezen, omdat het zo herkenbaar is :)

Ik lees je blog altijd met smakelijk genoegen en deze keer was niet anders!

• De-TradeManager
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
More
8 years 6 months ago #2977 by De-TradeManager
Non Farm Payroll (NFP) strategie

Iedere eerste vrijdag van de maand is het de beurt aan de belangrijke release van de Amerikaanse Change in Non Farm Payroll. De maandelijkse veranderingen in de werkgelegenheid van Amerika met uitsluiting van de boerenbedrijven. Dit omdat deze dusdanig afhankelijk zijn van onvoorspelbare omstandigheden als bijvoorbeeld het weer en slechte of goede oogst, dat de cijfers een veel zuiverder beeld van de ontwikkeling in de werkgelegenheid geven door deze gegevens buiten beschouwing te laten.....

Lees verder op de site van de TradeManager

More
8 years 6 months ago #2979 by Jelle
Een van de leukste dingen aan jouw blog posts vind ik dat ze zo praktisch toepasbaar een leerzaam zijn voor forex traders. Ook de Non-Farm Payroll post is daar weer een prachtig voorbeeld van.

Hoe je je voorbereidt op het 'uur U' door over te schakelen op de day trader in jezelf en de 1 hour timeframes van de charts erbij te pakken. Hoe klein je stop/losses zijn en waar je probeert de winst te pakken, zeer goed te begrijpen voor traders die dit ook wel eens zouden willen proberen.

Zelf ben ik al jaren een fan van het non-farm payroll traden. Nooit echt uitgezocht hoe winstgevend het is, maar als het mis loopt gaat het ook bij mij om kleine verliezen, terwijl je zo nu en dan grote klappers kunt maken omdat de results zo duidelijk zijn.

Aankomende vrijdag mogelijk ook weer, omdat de ADP Non-Farms onverwacht slecht waren.

Alvast veel succes gewenst! :)

More
8 years 6 months ago #2980 by Jelle
Heb in het nieuwsartikel van vandaag, dat gaat over de non-farm payrolls zelfs een linkje opgenomen naar je blog post Marcel! :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.286 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl