Topic-icon Elke week leerzame en actuele forex signalen

• leerzelfbeleggen.nl
  • leerzelfbeleggen.nl's Avatar Topic Author
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Elke week nieuwe forex analyses
More
14 years 3 months ago #5199 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic De EUR-NZD staat op het laagste punt 2005/2011
De EUR-NZD staat op het laagste punt van december 2005 en augustus 2011. Als we naar de huidige koers kijken dan zien we dat deze nu steun vindt op een 161.80 extension en het vorige laagste punt. Normaal gesproken zou ik een flinke pullback verwachten rond dit soort gebieden maar de huidige euro omstandigheden liegen er niet om. Als we dit niveau breken dan gaan we net als op de EUR-AUD nieuwe ‘all-time’ low’s neerzetten en dat is niet misselijk. De eerste steun die we dan vinden ligt rond de 1,5800.

www.leerzelfbeleggen.nl technische analyse & fibonacci trading
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5200 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic De EUR-CAD 61.80% retracement gebroken
De EUR-CAD heeft vanuit een groot beeld de 61.80 retracement gebroken. De euro krijgt behoorlijke klappen en zo laat een extension zien dat we richting de 1,2800 kunnen gaan. Zoom in op lagere timeframes (4H – 1H) en pak de rollover’s naar benden. Noot: een rollover is een pullback (terugtrekking) van de koers die vervolgens weer omrolt in de richting van de trend. De trend is neerwaarts dus na een korte pullback omhoog rolt de koers om en daalt verder. Een neerwaartse trend in intact zolang we lower low’s en lower high’s neerzetten.

Update 10-1-2012

En zo geschieden; mooi voorbeeld…

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5201 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic AUD-NZD gaat ontluchten

Ik zat nog even door de weekgrafieken te bladeren en kwam de AUD-NZD tegen met een mooi patroon. We zien een lagertermijn up-trend en een trendlijn die men respecteert. De koers heeft al vanaf 14 november moeite met de weerstand van de 61.80 retracement. Ik schreef in november al over dit paar met de verwachting van een double-top die in miniatuur minimaal is voltrokken. Ik zie nu kracht in de markt komen door het huidige patroon en het zou niet raar zijn als men stopt met kopen, wat winst gaat nemen en weer instapt rond de opgaande trendlijn.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5221 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De AUD-USD zit gevangen in een driehoek
leerzelfbeleggen.nl schrijft:

De AUD-USD zit gevangen in een driehoek en heeft aardig wat weerstand boven het hoofd. Wat we op dit moment zien is dat de koers weerstand heeft op een 61.80 retracement. Kort daar boven hebben we rond de 1,0450 nog een 61.80 retracement in combinatie met een 61.80 extension. Een cluster als deze is vaak sterk en zo verwacht ik een sell-off richting de onderste trendlijn.

Geen sell-off maar wel een mooie beweging van 150 pip's naar beneden. Hoewel de koers zondagavond lager opende zagen we in de ochtend plots een behoorlijke opleving in de markt. De AUD-USD kreeg steun op de 38.20 retracement en de opgaande trendlijn. Ik had in totaal een diepere daling voor ogen maar heb de positie gesloten na het breken van de lower swing high.

Winst: 100 pip's

De bestaande analyse/weerstand is nog steeds geldig dus kijk rond die gebieden nogmaals naar een omslag. De koers zit nu in een driehoek binnen een driehoek (zie grafiek). De kans acht ik groot dat we vanaf dit punt weer terug gaan richting de eerste (kleine) trendlijn.

Update 17-1-2012

We zijn een aantal dagen verder en de koers is zoals verwacht even terug geweest naar de onderste trendlijn. Vandaag zijn we semi uitgebroken maar ik ben echter niet onder de indruk. Ik zie nog steeds de grotere trendlijn en de 61.80 fibonacci retracement + extension als behoorlijke weerstand.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5222 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De AUD-USD zit gevangen in een driehoek
Hoi Gonnie, heb je nog wat kunnen doen op de AUD-USD? Ik had hem eerder willen updaten ivm de maandag ochtend spurt en de nieuwe situatie maar zit nu pas achter mijn computer.

Groetjes

More
14 years 3 months ago #5230 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De AUD-USD zit gevangen in een driehoek
Nee, heb er geen gelegenheid meer voor gehad, wilde ook niet halverwege instappen. Ik zie nu zowel op de dagchart als de weekchart een triangle, dagchart met horizontale bovenlijn, weekchart een echte schuine. Ik hou die wel in de gaten voor een breakout. En mogelijk dat ik nog een Entry Sell plaats op de bovenlijn op de dagchart...

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5232 by leerzelfbeleggen.nl
gigagonnie schrijft:

Nee, heb er geen gelegenheid meer voor gehad, wilde ook niet halverwege instappen. Ik zie nu zowel op de dagchart als de weekchart een triangle, dagchart met horizontale bovenlijn, weekchart een echte schuine. Ik hou die wel in de gaten voor een breakout. En mogelijk dat ik nog een Entry Sell plaats op de bovenlijn op de dagchart...

Okay, goed gedaan! Ik ben benieuwd welke kant we opgaan. Die horizontale hou ik ook in de gaten! Goeie tip!

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5233 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De eerste 2012 pip's in de maak op de EUR-AUD

Hier alvast een analyse op de EUR-AUD voor het nieuwe jaar! De EUR-AUD danst net onder het laagste niveau van december 2010 en als we kijken wat er toen met de koers gebeurd is dan acht ik de kans groot dat we op z’n minst een correctie van 400 pip’s kunnen verwachten. De koers is in één maand 1000 pip’s gedaald en door het gebrek aan volume (in verband met de kerst), is de koers nu onder het sterke niveau van 1,2950 gegleden.

Met een gerust hart heb ik vandaag een long positie geopend want we hebben vanuit drie verschillende meetpunten driemaal een 100% extension. Ook is mijn gedachte dat de koers bij een verdere (onverwachte) daling altijd weer rond de 1,2850 komt en ik in dat geval mijn positie break-even kan sluiten.

Update:

Het technische beeld op de EUR-AUD is veranderd. Ik had niet verwacht dat al die extensions zo makkelijk gebroken zouden worden maar het Spaanse begrotingstekort deed op oudjaarsdag nog een onverwachts duit in het zakje. Ik vraag me wel af in hoeverre de extensions echt gebroken zijn? De feestdagen en een lager volume zorgen ervoor dat de gebruikelijke patronen iets afwijken maar een gezegde luid: ”de markt heeft altijd gelijk”, dus voor nu ik zit er naast. De take-profit staat op break-even en hoewel ik nog steeds verwacht dat er leven inzit, zal dit vanuit een nieuw kader bekeken moeten worden. Regels zijn regels… De koers staat nu op een 61.80 extension en dit is het laatse punt voor een val richting de 1,2300.

Update:

Na het breken van de 61.80 extension heb ik de positie gesloten (-200 pip’s). Short positie geopend met take profit op 1,2330.

Zojuist de positie gesloten op 1,2330. Wat begon als -200 is nu +120 :)

Attachments:

More
14 years 3 months ago #5256 by Jelle

Zojuist de positie gesloten op 1,2330. Wat begon als -200 is nu +120

Dat zijn toch de allermooisten! :) Lekker hoor!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5297 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:AUD-NZD gaat ontluchten

Ik zat nog even door de weekgrafieken te bladeren en kwam de AUD-NZD tegen met een mooi patroon. We zien een lagertermijn up-trend en een trendlijn die men respecteert. De koers heeft al vanaf 14 november moeite met de weerstand van de 61.80 retracement. Ik schreef in november al over dit paar met de verwachting van een double-top die in miniatuur minimaal is voltrokken. Ik zie nu kracht in de markt komen door het huidige patroon en het zou niet raar zijn als men stopt met kopen, wat winst gaat nemen en weer instapt rond de opgaande trendlijn.

We zijn 180 pip’s gedaald sinds het plaatsen van de analyse en ik heb mijn stop op breakeven staan. Als we rond de 1,2700 bij de 61.80 retracement zijn stap ik eruit.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5298 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De EUR-NZD staat op het laagste punt 2005/2011

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5299 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De EUR-NZD staat op het laagste punt 2005/2011

De EUR-NZD staat op het laagste punt van december 2005 en augustus 2011. Als we naar de huidige koers kijken dan zien we dat deze nu steun vindt op een 161.80 extension en het vorige laagste punt. Normaal gesproken zou ik een flinke pullback verwachten rond dit soort gebieden maar de huidige euro omstandigheden liegen er niet om. Als we dit niveau breken dan gaan we net als op de EUR-AUD nieuwe ‘all-time’ low’s neerzetten en dat is niet misselijk. De eerste steun die we dan vinden ligt rond de 1,5800.

We zijn er bijna maar ik heb de positie zojuist gesloten. De koers heeft veelal respect voor ronde getallen en de afgelopen twee dagen gebeurt er niets met de koers die rond de 1,5900 danst.

Winst: 300 pip’s

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5300 by leerzelfbeleggen.nl

De AUD-USD zit gevangen in een driehoek en heeft aardig wat weerstand boven het hoofd. Wat we op dit moment zien is dat de koers weerstand heeft op een 61.80 retracement. Kort daar boven hebben we rond de 1,0450 nog een 61.80 retracement in combinatie met een 61.80 extension. Een cluster als deze is vaak sterk en zo verwacht ik een sell-off richting de onderste trendlijn.

Geen sell-off maar wel een mooie beweging van 150 pip's naar beneden. Hoewel de koers zondagavond lager opende zagen we in de ochtend plots een behoorlijke opleving in de markt. De AUD-USD kreeg steun op de 38.20 retracement en de opgaande trendlijn. Ik had in totaal een diepere daling voor ogen maar heb de positie gesloten na het breken van de lower swing high.

Winst: 100 pip's

De bestaande analyse/weerstand is nog steeds geldig dus kijk rond die gebieden nogmaals naar een omslag. De koers zit nu in een driehoek binnen een driehoek (zie grafiek). De kans acht ik groot dat we vanaf dit punt weer terug gaan richting de eerste (kleine) trendlijn.

Update 17-1-2012

We zijn een aantal dagen verder en de koers is zoals verwacht even terug geweest naar de onderste trendlijn. Vandaag zijn we semi uitgebroken maar ik ben echter niet onder de indruk. Ik zie nog steeds de grotere trendlijn en de 61.80 fibonacci retracement + extension als behoorlijke weerstand.

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5301 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic AUD-CAD

De AUD-CAD is uitgebroken en kruipt omhoog. We hebben nu een stukje weerstand voor de kiezen en mocht deze gebroken worden dan gaan we richting de vorige top. Als we naar het volgend grafiek kijken dan zien we dat het opwaarts wel lastig gaat worden en zal ik de rede vertellen waarom ik al short zit.

De koers bevind zich nu rond de vorige toppen van 2011 en de kracht zie ik in de koers geleidelijk afnemen. Ook beweegt de koers al vanaf juni vorig jaar in een zijwaarts kanaal en als ik kijk naar het totale verloop binnen een week grafiek dan staat de koers historisch hoog.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5302 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic USD-SGD
De USD-SGD is onderweg om de 38.20 retracement te testen. De koers heeft de opgaande trendlijn verlaten en zal steun krijgen op de 38.20. Een uptrend is intact zolang de 61.80 retracement niet gebroken is dus officieel is de kracht nog omhoog. Mochten we de 38.20 breken dan krijgen we mooie short kansen en landen we op de 61.80 retracement.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5303 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De EUR-CAD 61.80% retracement gebroken

De EUR-CAD heeft vanuit een groot beeld de 61.80 retracement gebroken. De euro krijgt behoorlijke klappen en zo laat een extension zien dat we richting de 1,2800 kunnen gaan. Zoom in op lagere timeframes (4H – 1H) en pak de rollover’s naar benden. Noot: een rollover is een pullback (terugtrekking) van de koers die vervolgens weer omrolt in de richting van de trend. De trend is neerwaarts dus na een korte pullback omhoog rolt de koers om en daalt verder. Een neerwaartse trend in intact zolang we lower low’s en lower high’s neerzetten.

Update 10-1-2012

En zo geschieden; mooi voorbeeld…

Mooier dan dit krijg je ze niet. We zetten nog steeds lower low’s en lower swing high’s neer dus als we weer omrollen dan kunnen we weer vol in de shorts.

Attachments:

More
14 years 3 months ago #5305 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De EUR-CAD 61.80% retracement gebroken
Ziet er goed uit, als die trendlijn van de pullback doorbroken wordt, ga ik short, tx voor de tip! (zit niet standaard in mijn pakketje omdat deze bij mijn broker veel pips kost...)

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 months ago #5306 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:De EUR-CAD 61.80% retracement gebroken
Hoi Gonnie,

Wellicht bedoel je het anders, maar als die lijn opwaarts gebroken wordt dan zou ik even wachten en kijken wat er rond de vorige top gebeurt. Het opwaarts breken van deze lijn kan de zaak veranderen.

Attachments:

More
14 years 3 months ago #5312 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De EUR-CAD 61.80% retracement gebroken
ik bedoel het inderdaad anders: ik trek een lijn langs de retracement omhoog, dus van linksonder, bij de low, langs de retracement, naar de 1,3. Als díe lijn wordt gebroken (wat dus is gebeurd) ga ik short. :-)

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 2 months ago #5318 by leerzelfbeleggen.nl
gigagonnie schrijft:

ik bedoel het inderdaad anders: ik trek een lijn langs de retracement omhoog, dus van linksonder, bij de low, langs de retracement, naar de 1,3. Als díe lijn wordt gebroken (wat dus is gebeurd) ga ik short. :-)

Wat jammer, ik had gelukkig een korte stop boven die trendlijn...
Hoop dat jij er ook zonder al te veel kleerscheuren uit gekomen bent..

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.089 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.