Topic-icon Elke week leerzame en actuele forex signalen

More
14 years 2 months ago #5328 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De EUR-CAD 61.80% retracement gebroken
Ja hoor, kon de trade niet openen vanwege onvoldoende margin, hahahaha! ;-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• leerzelfbeleggen.nl
  • leerzelfbeleggen.nl's Avatar Topic Author
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Elke week nieuwe forex analyses
More
14 years 2 months ago #5428 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic De GBP-USD staat op een belangrijk kruipunt.

De GBP-USD staat op een belangrijk kruipunt. Als ik op deze zondagavond een rondje door de grafieken maak dan zie ik de GBP-USD op een sterk kruispunt staan. We zien dat de koers vrijdag rond twee 38.20% retracements en een 61.80% retracement gesloten is. De combinatie van een 38.20% en een 61.80% is altijd een behoorlijke weerstand dus ik verwacht een draai voor deze week. Mocht de markt toch ergens licht zien en we breken de huidige weerstand; wacht dan op een pullback na de uitbraak om een signaal te krijgen richting de 1,6100.

www.leerzelfbeleggen.nl technische analyse & fibonacci trading
Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 1 month ago #5645 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic De USD-JPY bereikt een stevige weerstand

De USD-JPY bereikt een stevige weerstand. Vanaf begin februari hadden de bull's het voor het zeggen en ging de koers 650 pip's omhoog. We komen vanuit een langtermijn down-trend en vanuit dit kader is er nu weerstand op de 38.20 retracement. Als we vervolgens ook kijken naar de lengte van de huidige beweging, dan zien we dat de koers op dit moment rond de 161.80 extension zit. Het geeft ons dus een dubbele weerstand waarbij de huidige long posities gesloten kunnen worden.

Ik hou zelf altijd van winstneming in de koers en daarom zal ik scherp kijken naar de eerste tekenen van zwakte. Na de eerste neerwaartse beweging volgt er een pullback. De opvolgende rollover neerwaarts zal zeer de moeite waard zijn.

Attachments:

More
14 years 1 month ago #5647 by Maradonald
Replied by Maradonald on topic Re:Elke week leerzame en actuele forex signalen
gezien de huidige koersontwikkeling, denk je nog steeds dat deze rolldown er komen gaat, ondanks dat USD/JPY op de daily boven je resistance is gesloten?

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 1 month ago #5651 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:Elke week leerzame en actuele forex signalen
Hoi Maradonald,

Ja, dat denk ik nog steeds hoewel het even lager op zich zal laten wachten. De 161.80 extension is duidelijk gebroken, dus die kan er uit. Als ik kijk naar de retracements dan zie ik drie opkomende niveaus rond waar dit zou kunnen gebeuren.

Ik kijk naar sleutelpunten in de koers en rond die punten verwacht ik iets. Als het gebeurt dan ga ik mee, en als het niet gebeurt dan wacht ik rustig af. Ik heb een alarm op mijn indicator staan, dus als de koers draait dan krijg ik keurig een sms.

Ook handel ik niet de eerste slag omlaag. Ik wacht op een pullback van die beweging omlaag, om vervolgens een rollover te pakken bij een lower swing high.

Het is wat plannen, maar dat is leuk. De winst van de afgelopen tijd zal een keer genomen worden en als dat gebeurt dan wil iedereen dat tegelijk.

Attachments:

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
14 years 1 month ago #5652 by airborn
Hallo Dave,

Goed gezien die ontwikkelingen op de nzd/usd het rommelde al een tijdje rond de 0.83**
Nu een mooie short rit!

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 1 month ago #5653 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic Re:Elke week leerzame en actuele forex signalen
Hi Airborn,

Ik zit ook te genieten! Prachtige lower swing high en een dijk van een rollover.
Mooi dat jij hem ook hebt!

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 1 month ago #5654 by leerzelfbeleggen.nl
Hier de niveaus waar ik naar kijk. Nu zit de koers op een 61.80 extension en als deze breekt, dan gaan we naar de 100% extension. Ik verwacht wel een pullback omhoog van het huidige niveau, en sta op punt de positie te sluiten. (dit doe ik altijd rond dit soort niveaus)

Attachments:

• airborn
  • airborn's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
More
14 years 1 month ago #5656 by airborn
leerzelfbeleggen.nl schrijft:

Hi Airborn,

Ik zit ook te genieten! Prachtige lower swing high en een dijk van een rollover.
Mooi dat jij hem ook hebt!

Inderdaad! ik zag laatst je analyse, had nzd/usd nog op carry trade staan, en pakte nog even het shortje mee. :-)

Voor de usd/jpy zal het ook niet lang meer duren.

AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 1 month ago #5670 by leerzelfbeleggen.nl

Hier de niveaus waar ik naar kijk. Nu zit de koers op een 61.80 extension en als deze breekt, dan gaan we naar de 100% extension. Ik verwacht wel een pullback omhoog van het huidige niveau, en sta op punt de positie te sluiten. (dit doe ik altijd rond dit soort niveaus)

En dat was geen moment te vroeg..

Attachments:

More
14 years 1 month ago #5673 by ezekiel
hartelijk dank voor de tip. was er zelf net iets eerder uitgegaan :D

snap zelf nog niet zoveel van de fibonacci, maar dat komt uiteindelijk nog wel ;)

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 3 weeks ago #5689 by leerzelfbeleggen.nl

Hoi Maradonald,

Ja, dat denk ik nog steeds hoewel het even lager op zich zal laten wachten. De 161.80 extension is duidelijk gebroken, dus die kan er uit. Als ik kijk naar de retracements dan zie ik drie opkomende niveaus rond waar dit zou kunnen gebeuren.

Ik kijk naar sleutelpunten in de koers en rond die punten verwacht ik iets. Als het gebeurt dan ga ik mee, en als het niet gebeurt dan wacht ik rustig af. Ik heb een alarm op mijn indicator staan, dus als de koers draait dan krijg ik keurig een sms.

Ook handel ik niet de eerste slag omlaag. Ik wacht op een pullback van die beweging omlaag, om vervolgens een rollover te pakken bij een lower swing high.

Het is wat plannen, maar dat is leuk. De winst van de afgelopen tijd zal een keer genomen worden en als dat gebeurt dan wil iedereen dat tegelijk.

Wat een mooie setup! Een prachtige lower swing high en de SMI die aangeeft dat het tijd is om te dalen. Rond de 82,00 is het pullback time dus dan kunnen de eerste winsten verzilverd worden. Na een pullback omhoog met een lower swing high kunnen we weer instappen op een rollover.

Attachments:

More
14 years 3 weeks ago #5690 by Maradonald
Replied by Maradonald on topic Re:Elke week leerzame en actuele forex signalen
mooie setup, heb hem zelf helaas gemist :(

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 4 days ago #5773 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic De USD-SGD heeft steun op de 61.80 retracement
De USD-SGD heeft steun op de 61.80 retracement en de 100% extension; als we deze breken dan gaan we helemaal onderuit.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 4 days ago #5774 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic De EUR-CAD heeft wat ruimte
De EUR-CAD heeft bij voldoende momentum ruimte richting de 61.80 extension zo rond de 1,3000

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 4 days ago #5775 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic DE EUR-USD heeft steun op de 38.20
De EUR-USD heeft steun op de 38.20 retracement en de 61.80 extension. Als de deze breken dan gaan we richting de 1,2920 op de 61.80 retracement en de 100% extension.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 4 days ago #5776 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic USD-JPY op sterk niveau
De USD-JPY staat op de 38.20 retracement en aangezien de SMI ook erg laag is stop ik even met het sell feestje. Er kan een beste opwaartse pullback aankomen.

Mochten we de 38.20 toch neerwaarts breken dan pak ik deze niet vanaf het eerste moment: eerst maar eens even zien.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
14 years 4 days ago #5777 by leerzelfbeleggen.nl
Replied by leerzelfbeleggen.nl on topic AUD-CAD voor de komende tijd
De AUD-CAD hou ik in de gaten: We hebben een patroon van lower swing lows en de koers leek de 61.80 gebroken te hebben. Vanaf dit punt is de koers toch opgeveerd en nu is het dubbel. Als we omrollen dan zal dit wel snel gaan en dan zijn dit de kaders waarbinnen ik zal werken.

Attachments:

• leerzelfbeleggen.nl
  • Senior Member
  • Senior Member
More
13 years 11 months ago #5823 by leerzelfbeleggen.nl
Hier de AUD-CAD die de 38.20 gebroken heeft. Na de doorbraak kwam een pullback gevolgd door een rollover. Nu maken we weer een pullback en dat zou best weer eens een rollover richting de 61.80 kunnen worden.

Mooi rollover en we zijn er bijna.

Attachments:

More
13 years 11 months ago #5825 by Jelle
En dan is er voor deze week natuurlijk ook nog de analyse die je voor de forexinfo homepage hebt gemaakt, over de USD/SGD ! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.097 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.