- Thank you received: 0
In den beginne...
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
ik wil de risk/reward minimaal gelijk houden maar iig niet meer riskeren dan het op zou (kunnen) brengen.
Echter de reden dat ik 2 posities open heeft voor mij eigenlijk alleen te maken met hebberigheid. Ik heb namelijk maar al te vaak dat wanneer ik een TP raak, dat ik denk misschien zit er nog wel meer in.
Zoals jelle zegt heb ik met mijn 2e trade een freeroll (mits de 1e TP heeft gehaald) en dat valt soms goed en soms niet.
wel neem ik idd 2 halve posities in ipv 2 hele.
en als de 2e goed loopt gebruik ik daar een trailing stop.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
maar zelfs op de demo account had ik weinig goede resultaten gehaald. een aantal verschillende strategien geprobeerd, maar is niet echt 1 goede strategie uit gekomen. (het was natuurlijk ook maar over een periode van 1 maand)
Eigenlijk was de grootste winnaar mijn intuitie (maw geluk) maar dat doe ik nog maar niet live..
Ook heb ik een week lang een gratis webinar bijgewoond over het traden van verschillende patterns. heel veel van geleerd, maar eigenlijk was die week gratis zodat je je daarna inschrijft voor een maandje betaald leren.. die heb ik maar overgeslagen want heb eigenlijk al genoeg geleerd in die gratis week en verder surfen op het internet.
ook maar weer een nieuw live account aangemaakt bij forexyard, en let the fun begin (again)
eerste 2 dagen 'slechts' -0,17% bankroll
na het weekend begon het gelijk goed. eerste trade +1% BR en de 2e trade +18% BR en nee ik heb niet onnodig veel geinvesteerd in die trade, ik had gewoon geluk met een risk reward van 1:10
De rest van de week ging redelijk, paar keer winst paar keer verlies keertje BE
en helaas toch 1 domme trade op mn intuitie waardoor ik de week afsloot met +5%
vrijdag maar niet getrade want toen ik wakker werd en mn computer aanzette zag ik t niet helemaal helder door de whiskey van de vorige avond die nog door mijn aderen stroomde..
- gigagonnie
-
- Elite Member
-
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
mijn intuitie is meestal ook mijn grootste vijand, maar op mijn demo account had ik 2 trades die heel goed uitpakte waardoor mijn bankroll toch verdubbeld werd en alle andere verliezen weer waren goed gemaakt.
maar het is natuurlijk wel een demo account waar je meer durft te riskeren dan op een live account. het was eigenlijk gewoon veel geluk.
afgelopen week weer aan aantal slechte trades, en mijn laatste 2 trades op donderdag waren weer hele goeie waardaar ik ook deze week weer met +5% heb afgesloten
de maand (eigenlijk maar 2,5 week) heb ik afgeloten met +11% dus ben tevreden.
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
de maand (eigenlijk maar 2,5 week) heb ik afgeloten met +11% dus ben tevreden.
Nice!
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
afgelopen week een grote domme fout gemaakt waardoor ik 60% van me account ben kwijtgeraakt.
nfp doe ik meestal goud handelen omdat dat lekker verdient.. ook nu weer.
echter had ik tijdens mijn laatste trade 0.1 lot gehandelt en per ongeluk ook weer 0.1 lot goud geopend ipv 0.01!!
en ik had het niet door omdat ik precies op dat moment onverwachts bezoek kreeg.
ff met mn gasten gepraat en toen ik de trade wou gaan afsluiten zag ik dat ik al uitgestopt was, maar er 10x zoveel van me account in rook was opgegaan dan ik had gepland..
moet t maar van de positieve kant bekijken want ik heb me lesje wel geleerd, en zal (hoop ik) nooit meer deze fout maken, want vanaf nu zal ik altijd goed kijken of ik wel de juiste lotsize heb ingevuld...
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
Uit je verhaal maak ik overigens ook op dat je een stop had gezet waar je niet tevreden over was, omdat je de trade wou gaan afsluiten en toen zag dat je al uitgestopt was. Dat is vaak al een veeg teken.
Enfin, vervelende ervaring, maar niet zo erg als het lijden van structurele verliezen of het maken van fouten ingegeven door emoties. (als ik er even een positieve draai aan mag geven)
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- henkg
-
- Senior Member
-
- De kunst van het traden maakt je sterker
De 'Wolf of Wall Street' Jordan Belfort zegt hierover: "Je maakt fouten maar je bènt die fouten niet. Je bent de lessen die je ervan leert."
Succes!
Grts
Henk
(coauteur van De kunst van het traden)
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
@henkg: mooie quote die zal ik zeker onthouden
@jelle: het is niet dat ik niet tevreden was over de stop, maar meestal met nieuws dan houd ik alles in de gaten en als ik er niet meer in geloof stop ik handmatig. De stop is het maximale dat ik zou willen verliezen. helaas was het deze keer 10x wat ik wou riskeren
- Seasalt-McFish
-
- Elite Member
-
Overkomt de meesten wel. Mij kostte het destijds 1/3 van mijn BR.
Sindsdien heb ik MT4 zo ingesteld dat hij automatisch de kleinste eenheid opent, wanneer ik mocht vergeten om de lotsize in te vullen. Kan wel wat kosten bij winstgevende trades, maar tenminste niet bij verliesgevende
Het laat nog maar eens zien dat een fout in een klein hoekje zit. Een checklist zou overigens ook kunnen helpen, maar een standaardinstelling is toch het meest effectief.
Succes!
- Eastclintwood
-
- Senior Member
-
Ik zat net ff je laatste post te lezen en wist niet dat je een einheid in kon stellen in MT4
Bedankt,
Groetjes
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
Deze week eigenlijk helemaal niet aan handelen toegekomen.
Komende week vertrek ik voor 2 maanden naar nl om te werken en dan kan ik niet net als hier de hele tijd alles in de gaten houden om goede setups te vinden, dus probeer nu alleen maar de dag en 4-uur grafiek in de gaten te houden. echter duurt het dus ook veel langer voor een goede setup zich voordoet.
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
Ben 2 maand in NL geweest, en eigenlijk weinig tijd gehad om de markt in de gaten te houden.
De enige trade in mijn live account was een order die getriggerd werd toen ik in het vliegtuig richting NL zat. Ik heb de trade wel gevolgd en toen ik al flink in de plus zat heb ik alleen de S/L aangepast naar BE en ik hoopte dat de trade nog verder in mijn voordeel zou gaan. Helaas paar dagen later uitgestopt.
Sinds ik terug ben in Indonesia moest ik eerst opzoek naar een nieuw appartement en alles wat daarbij komt kijken dus ook nog weinig tijd gehad om te traden.
Maar ben nu weer zo goed als helemaal gesetteld, en mn 'werk'kamer is weer helemaal ingericht dus deze week zal ik alles nog een beetje vanaf de zijlijnen bekijken en volgende week weer actief gaan traden.
- ezekiel
-
Topic Author
- Junior Member
-
afgelopen week ook weer, maar 2 winnende trades die alles weer goed maken, 1 winnende trade GBP/USD loopt nog steeds dus wie weet wat volgende week gaat brengen.
Het grootste probleem is mijn internet connectie. ik woon nu in een nieuw appartementencomplex en ze hebben het internet nog niet geinstalleerd. ze zijn nu bezig in toren A, en ik woon in toren J. en met het werktempo van de mensen hier zal het waarschijnlijk nog wel een paar maanden duren voor ik een goede internetconnectie heb.
Nu heb ik zo'n dongle, maar heb overdag meestal heel langzame connectie, en vaak alleen savonds is het snel genoeg.
Hierdoor kan ik me nu wel vooral richten op de 4H en dagelijkse charts. moet eerlijk zeggen dat dat wel prima bevalt.
ik ga toch een poging wagen om met de challenge mee te doen. ben benieuwd hoe ik het tegen de 'grote jongens' van dit forum doe. en aangezien ik de afgelopen weken veel verliezende trades had wordt t wel eens tijd voor een paar winnende