Topic-icon Premie van brokers voor trendtraden

• nielsnl
  • nielsnl's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8141 by nielsnl
Premie van brokers voor trendtraden was created by nielsnl
Hallo

Ik ben nieuw hier.

Ik heb een vraag
ik ben met een strategie bezig en deze wil ik eigenlijk richten op trendtradenop de 1 dags grafiek.
nu ben ik een klein beetje gaan backtesten en ik zie inderdaad dat je eens in de zoveel tijd een paar klappers hebt waar je je winsten mee haalt.

Ik heb nu 1000 euro beschikbaar en zorg ervoor dat elke trade max 2% risico is.
Maar nu zie ik de premie van de broker en ik zie dat een trade die 4 maanden duurt niks bijzonders is.

nu pak ik 150 euro op zoon trade maar ik ben de premie eens gaan uitrekenen
en hier zit dan ook mijn onzekerheid in die premie kan zo 50 60 70 euro bedragen dus zou ik de helft al kwijt zijn terwijl ik hier mijn verliezen weer mee goed moet maken.

nu kan dit nog makkelijk uit met de bovenbenoemde trade maar als trend trader maak je 80% verlies en die 80% van de trade's duren ook gemiddeld min 1 maand waar je vervolgens je 2% verliest dit is gewoon het risico maar er kan hier ook zo weer 15 20 euro aan premie bovenop komen

mijn vraag is
heeft iemand hier ervaring met trendtraden op dit termijn en is er uberhaupt winst te maken dan zonder al je geld aan premie's kwijt te raken

of is dit iets van de broker plus 500 en zijn er speciale brokers die en stuk voordeliger hiermee zijn en dan in het opzicht van bijv maandelijk een vast bedrag.

ik hoop dat iemand mij hier iets duidelijkheid in kan geven.

Mvg niels

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
5 years 1 month ago #8143 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Premie van brokers voor trendtraden
nielsnl schrijft:

Hallo

Ik ben nieuw hier.

Ik heb een vraag
ik ben met een strategie bezig en deze wil ik eigenlijk richten op trendtradenop de 1 dags grafiek.
nu ben ik een klein beetje gaan backtesten en ik zie inderdaad dat je eens in de zoveel tijd een paar klappers hebt waar je je winsten mee haalt.

Ik heb nu 1000 euro beschikbaar en zorg ervoor dat elke trade max 2% risico is.
Maar nu zie ik de premie van de broker en ik zie dat een trade die 4 maanden duurt niks bijzonders is.

nu pak ik 150 euro op zoon trade maar ik ben de premie eens gaan uitrekenen
en hier zit dan ook mijn onzekerheid in die premie kan zo 50 60 70 euro bedragen dus zou ik de helft al kwijt zijn terwijl ik hier mijn verliezen weer mee goed moet maken.

nu kan dit nog makkelijk uit met de bovenbenoemde trade maar als trend trader maak je 80% verlies en die 80% van de trade's duren ook gemiddeld min 1 maand waar je vervolgens je 2% verliest dit is gewoon het risico maar er kan hier ook zo weer 15 20 euro aan premie bovenop komen

mijn vraag is
heeft iemand hier ervaring met trendtraden op dit termijn en is er uberhaupt winst te maken dan zonder al je geld aan premie's kwijt te raken

of is dit iets van de broker plus 500 en zijn er speciale brokers die en stuk voordeliger hiermee zijn en dan in het opzicht van bijv maandelijk een vast bedrag.

ik hoop dat iemand mij hier iets duidelijkheid in kan geven.

Mvg niels

Hoi Nietsnl.

Kijk ook even onder het hoofdstukje Swap en te betalen/ontvangen rente. Je gaat ON.

More
5 years 1 month ago #8144 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Premie van brokers voor trendtraden
Inderdaad wat crosstrader zegt.. Die premie waar je het over hebt is waarschijnlijk de swap, die je betaald of ontvangt tijdens de rollover. Het kan dus ook zo zijn dat je soms geld krijgt. Veelal bij long posities met JPY als base currency ontvang je rente/swap

Price action day trading

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8146 by nielsnl
Replied by nielsnl on topic Premie van brokers voor trendtraden
bedankt voor de snelle reply

dat is inderdaad wat ik bedoel
dus bij de rollover kan er dus ook geld begeschreven worden begrijp ik hieruit ?

Ik zie bij mijn valutaparen alleen de premie staan, dus bijv premieaankoop -0.02 en premieverkoop -0.01

dan wordt er toch voor beide posities (koop/verkoop) geld afgeschreven ?

mvg Niels

More
5 years 1 month ago #8152 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Premie van brokers voor trendtraden
nielsnl schrijft:

bedankt voor de snelle reply

dat is inderdaad wat ik bedoel
dus bij de rollover kan er dus ook geld begeschreven worden begrijp ik hieruit ?

Ik zie bij mijn valutaparen alleen de premie staan, dus bijv premieaankoop -0.02 en premieverkoop -0.01

dan wordt er toch voor beide posities (koop/verkoop) geld afgeschreven ?

mvg Niels

Nog even Niels,

Als je een leverage hebt van bijvoorbeeld 100. Dan is je werkkapitaal 100 x 1000 €. Rente tikt behoorlijk door. 1 x ON valt wel mee, maar 4 maanden is wel een tijd om daar degelijk rekening mee te houden.

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8156 by nielsnl
Ja zodoende

En ik wil gaan trend traden op de dag grafiek en dan zijn een paar maand niet vreemd

ik ben eens iets gaan opzoeken en lees dat plus 500 nooit de swap uitbetaald.
Maar ik lees nu ook dat veel brokers tegenwoordig geen swap meer rekenen
Dit zou natuurlijk idiaal zijn in mijn situatie

Iemand hier een idee van een goede broker die interesant is voor trend traders.

Mvg niels

More
5 years 1 month ago #8161 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Premie van brokers voor trendtraden
Dag Niels

Sommige traders doen aan "carrytrading". Dwz dat je vooral inspeelt op positieve SWAPs.
Elke dag dat je trade open staat, krijg je dan rente ipv dat je moet betalen. Je moet dan vooral zien dat de koers van het paar ook je richting opgaat, anders is het verlieslatend.

Je vindt de swaps in MT4 in "Market Watch", rechts klikken op een paar, "Symbolen", kies het paar dat je wil bekijken, en klik op "eigenschappen". Dan krijg je zoiets als de foto hierboven.
Bij deze broker krijg je dus geld bij de rollovers als je met de NZDJPY long gaat (bij de buys), en betaal je rente bij de rollovers als je short gaat (bij de sells).
Als beide swaps negatief staan, dan betaal je zowel bij de buys als de sells rente bij de night rollover.

De swaps verschillen dus van broker tot broker.

Groetjes

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!
Attachments:

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8163 by nielsnl
oke duidelijk

dus ik ontkom er niet aan

dan is trend traden denk ik niet geschrikt voor mij.

zijn er nog meer manieren van traden op de dag grafiek aangezien met werk.

g niels

More
5 years 1 month ago #8164 by Tokkes
Ik werk ook nog, en heb net nog voor de volgende 3 jaar bij mijn dagjob een contract getekend. Als ik binnen 2 jaar blijvend positief profijt kan realiseren met m'n hobby, neem ik dan een beslissing. (Ik mag toch blijven dromen :) )

Ik doe nu aan range trading op korte termijn, voornamelijk tussen 18 en 23 uur 's avonds.
Ik sloot deze week tot nu toe 781 trades EURUSD, vooral op korte termijn, op 77 betaalde ik swap, de rest werd dus voor de rollover gesloten. Mijn kortste trade was 3 seconden tot mijn takeprofit gehaald werd, mijn langste 45 uur, gemiddeld iets meer dan 4 uur. De voornaamste kost is de spread + commission. (verschillend van broker tot broker: ofwel heb je een hoge spread, ofwel is de spread quasi 0 en betaal je wat commissie. dit laatste is meestal beter dan een hoge spread) Die spread/commissie (4 per lot) is bij mij voor de EURUSD ca 5 keer hoger dan de swap (gemiddeld 0,75 per lot), en aangezien ik die spread/commissie op alle de 781 trades betaal, is dat de grootste kost.

Ik stelde mijn doel op 1% winst per dag. Sommige dagen haal ik dat ruim, andere niet. Deze week haal ik mijn doel niet, slechts 4,7% winst deze week.

Bekijk ook even je stijl. Kan je gaan werken terwijl je trades open staan? Of ben je dan onrustig en wil je telkens opvolgen hoe je trades het doen? Als ik 's morgens opsta, kijk ik nog even m'n trades na voor ik ga werken: is alles gesloten of moet ik nog wat bijsturen?
Vrijdag na 21 uur open ik geen nieuwe baskets, maar sluit ze langzaam af, zodat ik met een goede gemoedsrust het weekend kan ingaan. Nu staat nog maar 1 trade van m'n EA open.

Uiteraard kan dit niet op een daggrafiek. Ik gebruik de 1-minuutgrafiek.

Veel succes!

Attachments:

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8166 by nielsnl
Kijk aan

Maar is dit niet scalping ?
En scalping is niet goed voor beginners zoals ik toch

Zoon ea is natuurlijk ook een idee.
En dan trendtraden op de 4 uurs grafiek.

Maar je zult wel een ware progammeur moeten wezen wil je je eigen ea kunnen ontwerpen.

G Niels

More
5 years 1 month ago #8168 by Maartensterk
781 trades per week? :woohoo: Die broker zal wel blij zijn met jou.. lekker 781 x de spread ontvangen..

Nielsnl, als je op de daggrafiek wilt traden raad ik je Price action day trading aan. Hier kan je er alles over vinden.

In het kort is price action day trading het volgende:

- geen poespas met indicatoren
- traden op de dag candles ongeveer 1 uur per dag na het sluiten van een candle.
- traden op signalen die echt wat zeggen, omdat dagsignalen veel krachtiger zijn dan 15 min of 5min grafieken.
- ongeveer 15 trades per maand voer je uit.
- traden met paren die in een range zitten, maar ook met paren die in een trend zitten.
- niet stressend achter je computer zitten om die paar pips winst per x te maken..

Hoop dat dit je wat heeft geholpen met je zoektocht

O en je had het erover dat scalpen voor gevorderden is... Als je aan mij zou vragen of je ooit moet kijken naar scalpen zou ik altijd nee blijven zeggen. Het beeld dat gecreëerd wordt dat een ''pro trader'' iemand is die heel veel achter ze beeld zit en posities heel snel opent en sluit, is totaal niet juist.

Price action day trading

More
5 years 1 month ago #8169 by Tokkes
Ik denk dat scalping nog sneller gaat.
Aangezien mijn trades gemiddeld 4 uur open staan, zou ik het eerder intraday-trading noemen.

Probeer inderdaad eerst manueel op hogere timeframes. Dan heb je meer tijd om de signalen te bestuderen en te overwegen wat ze willen zeggen.
Kijk bvb naar de dag- en de weekgrafiek om te bepalen welke richting je denkt dat de koers zal opgaan en kijk dan op de 4-uursgrafiek om te bepalen wanneer je best instapt.

Beperk je in het begin tot 1 paar, zodat je de koers en grilligheid hiervan leert aanvoelen.

De programmeertaal van EA's is niet zo moeilijk docs.mql4.com/ . Met een simpel oefeningetje beginnen waar je niet veel kwaad kan me doen: Probeer er eens eentje te maken dat wanneer je manueel een trade geopend hebt waar je geen stoploss voor hebt ingevuld (vergeten...), dat de EA dan je order wijzigt en de stoploss bvb op 100 pip afstand zet.

More
5 years 1 month ago #8171 by Tokkes
Maartensterk schrijft:

781 trades per week? :woohoo: Die broker zal wel blij zijn met jou.. lekker 781 x de spread ontvangen..

Inderdaad. Ik kreeg een leuk mailtje van mijn broker "Enjoy your weekend" :lol:

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8173 by nielsnl
okeoke

informatie waar ik iets mee kan :)

heb nog eens zitten kijken
en zie dat er ook een mogelijkheid is om een islamic account te openen
en dit houdt in dat er geen rente gerekend mag worden i.v.m hun geloofsovertuiging.
er staat dan ook op verschillende site's dat er geen rollover fee's of overnightswap betaalt hoeft te worden.

iemand hier enige ervaring hiermee
dit zou natuurlijk wel ideaal zijn

g Niels

More
5 years 1 month ago #8175 by Maartensterk
Klopt inderdaad. Heb ik ook laatst gezien bij mijn broker . Eerlijk gezegd moest ik wel even lachen :p..

Bij mijn broker is het zo dat je de eerste 3 dagen geen swap betaald. De spreads zullen daarom waarschijnlijk een stuk hoger zijn en na 3 dagen ga je een ''admin charge'' betalen. Dan wordt er dus gewoon bij bijvoorbeeld de eurusd 5 euro van je balance afgeschreven.

Bij veel posities krijg je ook swaps uitbetaald, maar bij een islamic account wordt er dan na 3 dagen ook 5 euro afgeschreven van je balance. Je hebt er niet zoveel aan dus..

Price action day trading

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8176 by nielsnl
Oke

Heb nu eens twee snelle ema's gebruikt voor het koop/verkoop signaal op de daggrafiek en zie nu dat ik veel sneller een sluit signaal krijg wat ervoor zorgt dat ik een week of 2 maar een positie open heb.

Hiermee pak je de korte ritjes

Iemand hier een idee hoe je hiermee automatisch kan traden het is geen ingewikkelde strategie

Ema 2 kruist ema 6 na boven koop na onder verkoop

Stoplos op gelijke hoogte met langzame ema
Take profit bij tegenover gesteld signaal

G niels

More
5 years 1 month ago #8177 by Maartensterk
Winst maken met automatisch traden is een illusie. Het kan best voorkomen dat je 1 of 2 maanden winst draait, maar uiteindelijk word je account altijd leeg getrokken als je automatisch trade. Dus zet dit zo snel mogelijk uit je hoofd en ga de strategie die je in gedachten hebt oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

En als je dan een strategie onder de knie hebt, dan heb je ongeveer 30% van je trade plan. Je hebt nog een solide moneymangement systeem nodig en een goede mindset. Die mindset creëer je niet in een dag, niet in een maand en zelfs na een jaar zal je nog steeds die mind set aan het ontwikkelen zijn. Als je in de toekomst winstgevend wilt traden, dan gaat het nog zeker een half jaar duren voordat je ook maar moet gaan nadenken over traden met echt geld.

De weg naar een goede winstgevende trader worden, is zwaar en de meeste halen het ook niet. Ongeveer 10% haalt het.
Een topsporter wint ook niet in met een paar weekjes oefenen een gouden plak op de olympische spelen..

Price action day trading

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8178 by nielsnl
Ik ga dit gewoon eens een paar maanden oefenen met een demo account
kijken hoe dit systeem het doet.

inieder geval bedankt dit soort dingen helpen je wel verder

g Niels

More
5 years 1 month ago #8179 by Maartensterk
Dat klinkt zeker als een stap in de goede richting! Dat oefenen zal je helpen bewust te worden hoe het spelletje werkt. En dan maakt het uiteindelijk niet uit welke manier je kiest van traden. Er zijn een aantal manieren die winstgevend zijn, maar ook echt heel veel manieren met een verkeerde insteek. Het is belangrijk dat je het enthousiasme behoud, om elke dag te willen leren. Zorg er wel voor dat je het enthousiasme niet verkeerd gebruikt. Dan ga je veel gemaakte fouten maken zoals: overtrading en traden op signalen die eigenlijk niet voldoen aan je strategie, maar toch open je een positie, omdat je graag in de markt wilt zitten of omdat je eerdere verliezen wilt terug winnen.

Als laatste wil je ik nog meegeven dat je mentaal moet gaan proberen te leren en begrijpen dat bij het traden je van te voren nooit zeker weet of het een winner of een verliezer wordt. Bij beide uitslagen komt er een stofje in je hoofd vrij. Of boosheid, of blijheid. Die gaan je rationeel denkvermogen beïnvloeden en daar moet je op gaan trainen

Price action day trading

• nielsnl
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
5 years 1 month ago #8180 by nielsnl
okeoke

ja het is mij al wel duidelijk dat ik aan geduld en vertrouwen moet gaan werken

Ik ga het over 3 maanden zien en mocht het dan winstgevend zijn dat weet ik zeker dat ik een heel deel van dat vertrouwen in je systeem al heb.

ik ben nu trading in the zone aan het lezen en daar wordt idd alleen maar de nadruk gelegt op de mindset.
het is in iedergeval een heel voordeel dat je hier ervaringen enzo kunt delen en de mening van andere hierover hoort.

g niels

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.333 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl