Topic-icon Premie van brokers voor trendtraden

More
11 years 10 months ago #8181 by Tokkes
Replied by Tokkes on topic Re:Premie van brokers voor trendtraden
Ik heb geen goed oog in die strategie, tenzij het paar ongelooflijk sterk zou trenden.
Probleem is het repainten van de EMA's tijdens het vormen van de laatste bar. (Het kruisen van de EMA's blijft niet op dezelfde plek staan, omdat de laatste bar nog gevormd wordt: het kan zijn dat tijdens de dag een kruising gevormd wordt, maar tegen het einde van de dag er helemaal geen kruising meer is)
Als je enkel met de volledige bars zou werken, dan ben je te laat met je stoploss en takeprofit om winstgevend te kunnen zijn.

Een gemiste trade is geen ramp. De trades die je wel doet, doen er toe!
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• nielsnl
  • nielsnl's Avatar Topic Author
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 10 months ago #8182 by nielsnl
Replied by nielsnl on topic Re:Premie van brokers voor trendtraden
Ja dat ik korte ritjes pak is me duidelijk
Maar dit is ook de bedoeling aangezien de swap die er anders komt kijken en daar heb je nu weinig last van.

Kan iemand mij vertellen of het lastig is te backtesten met deze strategie

G niels

More
11 years 10 months ago #8220 by Maartensterk
Replied by Maartensterk on topic Re:Premie van brokers voor trendtraden
Backtesten ben ik niet zo'n voorstander van. Als je nu bijvoorbeeld een strategie gaat backtesten, dan weet je hoe de strategie over 100 dagen winstgevend is of zo. Maar dat betekent dan niet dat je morgen gelijk kan beginnen met het traden. In mijn ogen kan je veel beter gewoon maanden gaan oefenen met je strategie. Zo simuleer je veel beter de werkelijkheid en leer je hoe je je geld moet managen en kan je de strategie gaan bijschaven.

Geduld is bij het traden heel belangrijk. Dat houdt ook in dat je geduld moet hebben met het leren van een strategie. Het kan best een jaar duren voor dat je klaar bent om live te gaan traden. Mensen gaan in mijn ogen backtesten, omdat ze niet het geduld hebben om gewoon een hele lange tijd te oefenenen. Ze willen liever vandaag dan morgen kunnen beginnen met traden.

Heb geduld en accepteer dat het misschien wel een jaar kan duren voordat je er klaar voor bent om live te gaan traden.

Price action day trading

• nielsnl
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 9 months ago #8225 by nielsnl
sorry tijdje offline geweest

ja dit klopt inderdaad
geduld wordt ook echt iets om keihard aan te werken voor mij.

ik draai nu al tijdje met een demo
zou graag eens jullie mening willen horen over mijn strategie

ema 8 kruist ema 12 na boven koop signaal
ema 8 kruist ema 12 na beneden verkoop signaal

exit is de tailing stop
die is 2 keer de atr waarde
risico van max 1%
positiegroote aan de hand van me tailingstop waarde

ben benieuwd wat jullie ervan vinden
het groote voordeel vindt ik dat je verliezen vaak de helft minder zijn.
en je toch de trends kan meepakken.

mvg Niels

More
11 years 9 months ago #8226 by crosstrader
Replied by crosstrader on topic Re:Premie van brokers voor trendtraden
nielsnl schrijft:

sorry tijdje offline geweest

ja dit klopt inderdaad
geduld wordt ook echt iets om keihard aan te werken voor mij.

ik draai nu al tijdje met een demo
zou graag eens jullie mening willen horen over mijn strategie

ema 8 kruist ema 12 na boven koop signaal
ema 8 kruist ema 12 na beneden verkoop signaal

exit is de tailing stop
die is 2 keer de atr waarde
risico van max 1%
positiegroote aan de hand van me tailingstop waarde

ben benieuwd wat jullie ervan vinden
het groote voordeel vindt ik dat je verliezen vaak de helft minder zijn.
en je toch de trends kan meepakken.

mvg Niels

Hoi Niels, Als dit een AE is kun je het maar op 1 manier testen. 5 demo accounts aanmaken en laten draaien. De eerste EA die echt zonder ingrijpen werkt moet ik nog zien, en ga al een tijdje mee. ;)

More
11 years 9 months ago #8228 by Maartensterk
Op welke tijdsgrafiek doe je dit? O zich is het kruisen van de ema's en zeker als de candle aan de andere kant sluit vaak een teken dat de trend zich gaat omkeren. Het is helaas ook vaak genoeg niet het geval. Dat is ook gelijk de reden, waarom een EA zoals crosstrader ook al zei, nooit winstgevend gaat zijn als je die helemaal automatisch laat draaien. Ik denk dat het een goed idee is als je de strategie wat uitbreid en bijvoorbeeld gaat uitvogelen of er bijvoorbeeld bepaalde candle patronen zijn die je meer duidelijkheid geven over of de koers inderdaad zich omkeert.

Over je stoploss, of in jou geval een traling stop, heb ik wel mijn bedenkingen. Ik zou een stoploss namelijk plaatsen op een punt waarvan jij vindt, dat als de koers daar doorheen komt, dat dan het signaal niet goed was. De afstand tussen je stoploss en je entry bepaald dan je lotsize.

Bij een traling stop heb ik altijd het idee dat de koers of te weinig bewegingsruimte heeft en dan te snel stopt, of te weinig en dat je dan te veel winst uiteindelijk niet pakt elke keer. Ik zelf beweeg daarom liever de stoploss handmatig aan de hand van wat ik zie.

Price action day trading

• nielsnl
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 9 months ago #8229 by nielsnl
oke
dit is geen ea dit is me eigen ontwerp.

Ik wil eigenlijk ook nog iets van een boek over price action gaan lezen lijkt me altijd makkelijk om erbij te hebben.
wat je zegt met die stoploss met de hand verschuiven is ook een idee.

valt toch allemaal wel tegen een strategie bedenken die bij je past en dan ook nog is winstgevend is.

trouwens op de dag grafiek deze past gewoon het beste bij me ivm werk

g niels

More
11 years 9 months ago #8230 by Maartensterk
Ik heb zelf toen ik begon alle gratis artikelen hier gelezen over price action.

Het is inderdaad lastig in het begin en soms zakt de moed dan in je schoenen. Gewoon elke dag weer leergierig blijven en je doel (waarschijnlijk geld ermee verdienen) in gedachten houden.

Dag grafiek is in mijn ogen een goede keuze. Het is lekker relaxt, in de avond en het werkt het best in combinatie met price action, omdat een signaal op de daggrafiek nou eenmaal meer zegt dan op de 30 min grafiek.

Price action day trading

• nielsnl
  • Junior Member
  • Junior Member
More
11 years 9 months ago #8231 by nielsnl
oke bedankt

ik heb een broker zitten zoeken en oanda is het geworden.

nu kan ik gaan trend traden. (wat ik eigenlijk altijd wou) omdat ik dan gewoon volledig na een aantal regels kan luisteren en ik van mezelf weet dat ik dat heel prettig vindt als het ineens allemaal even niet lekker loopt.

Bij deze broker kan ik met 100 euro al volledig volgens me systeem werken.

verder hebben ze een goede spread en goeden ondersteuning.
rollover kosten worden niet op een vast uur berekend maar 24 per dag.

Het is wel een marketmaker maar vraag me af welke broker dat niet is.

ga die artiekelen eens doorlezen want de basis price actoin is volgensmij altijd goed om te weten ?

g Niels

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.058 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.