Topic-icon Rijk worden met mijn intutie

• Claire1980
  • Claire1980's Avatar Topic Author
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1232 by Claire1980
Rijk worden met mijn intutie was created by Claire1980
Hoi allemaal,

Zoals de meesten inmiddels weten, trade ik heel onconventioneel; een beetje fundamenteel (houd het nieuws 24/7 bij inmiddels), wat TA afkijken bij grote analisten en een grote dosis (vrouwelijke) intuitie...

Ik ben in augustus dit jaar begonnen met traden. Eerst lekker overmoedig en heel weinig kennis, hetgeen resulteerde in behoorlijke verliezen in mijn account; zelfs tot bijna 70% verlies van mijn totale account!

Inmiddels heeeel veel gelezen en contact hebbende met jullie mede-traders, heb ik mijn eigen systeempje ontwikkeld. Echt een naam kan ik het niet geven en onderbouwen meestal ook niet; maar ik zal proberen wat leuke trades/dagen/weken met jullie te delen.

Op het moment van schrijven heb ik vannacht 70 pips (1 pip = 1 euro)verloren, hetgeen zeer deed aangezien mijn winst afgelopen 2 dagen bijna 150 euro was.

Vanmorgen wat korte trades (>10 pips), zowel long als short op eur/usd, waardoor ik mijn verlies inmiddels weer gecompenseerd heb.

Nu een grote short ingezet op eur/usd met 1,2950 als target; daarnaast pak ik steeds kleintjes, afwisselend long/short op de 1m chart.

Naast dit alles pak ik ook wel eens wat aandelen of grondstoffen mee, maar op kortere termijn blijf ik fan van de eur/usd.

Al mijn trades worden langzaam maar zeker groter; dat compounding investment is wel mijn ding.

Of ik het wel of niet goed doe als trader is te controleren; ik zal iedere eerste van de maand mijn winst/verlies percentage hier zetten, zodat ik (en jullie) kunnen zien of het wel of niet de goede kant op gaat...

Augustus -3,37%
September -68,17% :angry:
Oktober -2,70%
November +223,45% :woohoo:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #1233 by Jelle
Replied by Jelle on topic Rijk worden met mijn intutie
Wow, +223% in November!?? Dat is wel een eye catcher!

Op de shoutbox zie ik natuurlijk ook al regelmatig trades van je langskomen en het viel me de afgelopen maand al op dat je intuitie het toch vaak goed lijkt te hebben. Laat je ook nooit vertellen dat intuitie er niet toe doet, want er zijn heel veel succesvolle traders die een deel van hun succes te danken hebben aan hun 'fingerspitzen gefuhl'. Verlies het dus niet zou ik zeggen :)

Het enige dat ik misschien zou veranderen als ik jou was -althans ik las er laatst op de shoutbox iets over- is het instellen van een stop/loss. Er zijn best argumenten te verzinnen voor het niet gebruiken van een stop/loss maar er zijn m.i. sterkere argumenten die spreken voor het gebruik ervan. De belangrijkste is nog wel dat wanneer een trade zich tegen je keert en je internet connectie uitvalt (en je zou de eerste niet zijn) dan loop je dus het risico dat je hele acount gewiped wordt simpelweg omdat je geen barrier hebt ingebouwd. Zet hem desnoods wat verder weg, als je het psychologisch niet prettig vindt om te traden met een s/l in de buurt. Maar zorg dat er ergens een line in the sand is.

Je schrijft in ieder geval leuk en geanimeert, dus ben benieuwd naar het vervolg!

P.S. tip voor naam voor je systeem: "Het E-Claire Systeem" ? :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1235 by Claire1980
Replied by Claire1980 on topic Rijk worden met mijn intutie
Duidelijk een goed idee; de naam voor het systeem houd ik erin. Want stel je voor dat ik over een paar jaar bovenaan de quote 500 prijk, dan willen de mensen wel weten hoe mijn systeem heet hihi.

Nee ff serieus, dat van die s/l heb je gelijk in; ik was inmiddels zover dat als ik niet thuis ben ik een verdere s/l instel, maar aan een slechte internetverbinding had ik idd nog niet gedacht...

Zou zomaar kunnen dat ik vanaf nu met een stop ga werken :)

More
8 years 10 months ago #1248 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Rijk worden met mijn intutie
Mooi, nog een blog om te volgen. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt.
Succes!

More
8 years 10 months ago - 3 years 10 months ago #1254 by emirson
Replied by emirson on topic Rijk worden met mijn intutie
v

Een Amateur heeft volatiliteit en Leverage nodig gedurende de dag om verliezen te kunnen boeken.

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1258 by Claire1980
Bedankt voor je interesse in mijn blog; de percentages geef ik alleen aan zodat je kunt zien hoe slecht ik het de eerste maanden deed; uiteindelijk zat ik bijna 100 euro boven mijn startkapitaal.

Ik maak nog steeds heeel veel foute trades, dus zal echt niet elke maand dat rendement halen, maar 1 ding doe ik zeker NOOIT en dat is mijn hele kapitaal inzetten.....

More
8 years 10 months ago - 3 years 10 months ago #1275 by emirson
Replied by emirson on topic Rijk worden met mijn intutie
v

Een Amateur heeft volatiliteit en Leverage nodig gedurende de dag om verliezen te kunnen boeken.

More
8 years 10 months ago #1279 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Rijk worden met mijn intutie
Leuk dat je een blog bent begonnen Claire.
Zou he terg luek vinden als je een keer een garfiekje zou posten, en dan wat dingen kan aangeven waarom je het een en ander hebt gedaan. lijkt me erg leuk om te weten.
Want je had de afgelopen periode toch iets van 650 pips gepakt zei je.

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1307 by Claire1980
vandaag (na 4 dagen niets gedaan te hebben) een short geopend op de eur/usd, met een eerste target richting 1,30.

Het zou best kunnen dat ie onder invloed van nieuws nog een paar keer omhoog schiet richting de 1,34 maar ik ga er toch vanuit dat ie best 300-400 pips kan dalen op korte termijn.

grafiekjes ed gaat me echt niet lukken hihi te weinig verstand van.

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1308 by Claire1980
heeft niets met forex te maken; maar heb in mijn "portefeuille" zowel aandelen Wolters Kluwer als Unilever aangekocht...

Dit even ter informatie; ik ben zelf een groot voorstander van een goede spreiding (verlagen risico en verhogen winstkansen)....

More
8 years 10 months ago #1309 by Jonkie76
Je bent zo maar short gegaan op de EUR/USD?
Op welk punt ben je ingestapt Clair?

Op dit moment is 1.34 inderdaad bijna bereikt.
Zelf ben ik nog steeds aan de kantlijn. Hij gaat mij te veel op en neer, er zit gewoon geen duidelijke richting in.

Ik hoop voor je dat je intuitie gelijk gaat krijgen.
Met welke pipgrootte ben je trouwens short gegaan ?

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1313 by Claire1980
Op dit moment heb ik twee posities open:

1 voor een kleine winst op 1,3289 en een voor minstens een week op 1,3324....

de eerste met een pipgrootte van 21 eurocent en de tweede 49 eurocent, dus goed te handelen voor mijn account.

Ik moet er wel bij vermelden dat als ik de echte daling zie die ik verwacht ik met een euro per pip of meer inzet...

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1321 by Claire1980
Inmiddels heb ik een aantal gesloten posities; in totaal 41 pips winst op short eur/usd, 5 pips op long eur/jpy en ongeveer 10 euro op de aandelen unilever en wolters kluwer....

Ik heb ook 2 nieuwe shorts op eur/usd geopend; 1 met target 1,3270 en 1 met een pipgrootte van 1 euro met target 1,3250.

het kan best zijn als ie goed gaat dalen dat ik er nog een paar open vanavond...

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1322 by Claire1980
Claire1980 schrijft:

Op dit moment heb ik twee posities open:

1 voor een kleine winst op 1,3289 en een voor minstens een week op 1,3324....

de eerste met een pipgrootte van 21 eurocent en de tweede 49 eurocent, dus goed te handelen voor mijn account.

Ik moet er wel bij vermelden dat als ik de echte daling zie die ik verwacht ik met een euro per pip of meer inzet...

ik bedoelde 1,3289 en 1,3024....

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1323 by Claire1980
Claire1980 schrijft:

Inmiddels heb ik een aantal gesloten posities; in totaal 41 pips winst op short eur/usd, 5 pips op long eur/jpy en ongeveer 10 euro op de aandelen unilever en wolters kluwer....

Ik heb ook 2 nieuwe shorts op eur/usd geopend; 1 met target 1,3270 en 1 met een pipgrootte van 1 euro met target 1,3250.

het kan best zijn als ie goed gaat dalen dat ik er nog een paar open vanavond...

Inmiddels zijn beide targets vannacht gehaald.

Heb weer een short geopend; met een pipgrootte van 70 cent, met een eerste target van
1,2980....

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1324 by Claire1980
Inmiddels ook een long op de USD/JPY, ingestapt op 83,98 met een target van 85,01.

Had hier even mee gewacht totdat de EUR/USD weer ging dalen.

Pipgrootte 18 cent

More
8 years 10 months ago #1327 by Jonkie76
Gaat lekker Clair, tot nu toe laat je intuitie je niet in de steek.. B)
Die target op 1.2980 is wel ver..ik hoop voor je dat je uhm haalt..

• m_luijckx
  • m_luijckx's Avatar
  • Jedi Master of Forex
  • Jedi Master of Forex
  • Mechanical Trader - TrendFollower
More
8 years 10 months ago - 8 years 10 months ago #1330 by m_luijckx
Replied by m_luijckx on topic Rijk worden met mijn intutie
Alles is relatief Jonkie, voor hetzelfde geld zitten we over een maand weer op 1,19.. Alles is mogelijk op Forex.

More
8 years 10 months ago #1334 by Jelle
Replied by Jelle on topic Rijk worden met mijn intutie
Zat nog aan je te denken gisteren Claire, dat je je EUR/USD shorts echt op precies het juiste moment hebt geopend. Way to go! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Claire1980
  • Young Padawan
  • Young Padawan
More
8 years 10 months ago #1336 by Claire1980
Jonkie76 schrijft:

Gaat lekker Clair, tot nu toe laat je intuitie je niet in de steek.. B)
Die target op 1.2980 is wel ver..ik hoop voor je dat je uhm haalt..

Das een positie die ik zeker twee weken open kan houden, om minus de kosten voor overnight, nog een vette winst te halen....ga het in ieder geval proberen!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.238 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2019, All Rights Reserved

Forexinfo.nl