- Thank you received: 0
Rijk worden met mijn intutie
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
vandaag (na 4 dagen niets gedaan te hebben) een short geopend op de eur/usd, met een eerste target richting 1,30.
Het zou best kunnen dat ie onder invloed van nieuws nog een paar keer omhoog schiet richting de 1,34 maar ik ga er toch vanuit dat ie best 300-400 pips kan dalen op korte termijn.
grafiekjes ed gaat me echt niet lukken hihi te weinig verstand van.
Noem het dom of overmoedig, maar mijn short met entry op 1,3175 staat nog steeds open, met een target op 1,2980.
Als er deze week een echte nieuwe lower top komt (onder de 1,36 gevolgd door een daling van min 200 pips) zou het zo maar kunnen dat ik wat extra shorts open op de eur/usd....
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Ik heb heus wel even in de zenuwen gezeten, maar ben blij dat de eur/usd mijn positie weer volgt haha; dus op naar 1,2980.
Vandaag ook een paar kleine shorts waarschijnlijk voor wat extra kleine winstjes; met targets tussen de 1,33 en 1,32
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
ik hoop uiteraard dat het voor mij goed komt hihi
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Ben toch blij dat ik de afgelopen dagen mijn s/l naar de maan geschoten heb; ik had een verlies kunnen hebben van bijna 200-250 pips...
Ik heb heus wel even in de zenuwen gezeten, maar ben blij dat de eur/usd mijn positie weer volgt haha; dus op naar 1,2980.
Vandaag ook een paar kleine shorts waarschijnlijk voor wat extra kleine winstjes; met targets tussen de 1,33 en 1,32
Inmiddels staan we op 1,3219 en heb ik dus een aantal kleine posities short gehad; winst van 89 pips tot nu toe....
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Ik wil de echte analisten onder ons niet te kort doen (ik heb veel respect voor jullie), maar inmiddels wel weer 40 pips winst gepakt met een extra short op de eur/usd, ingezet op 1,3250....
De kosten die ik maak om mijn grote positie short overnight te laten staan; zijn dus (met winst) allang voldaan door de kortere shorts
Ik blijf erbij dat een combinatie van scalping (nieuwe term geleerd haha) met een grote positie voor mij een ideale blijkt; sinds dat ik op die manier trade heb ik nog geen verlies gehad..
- Jelle
-
- Administrator
-
ik blijf erbij dat een combinatie van scalping (nieuwe term geleerd haha) met een grote positie voor mij een ideale blijkt; sinds dat ik op die manier trade heb ik nog geen verlies gehad..
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. De grote positie is om te profiteren van een grotere, onderliggende trend (op het moment voor jou de eur/usd naar beneden) het scalpen is om profiteren van tussentijdse bewegingen, zodat je veel actieve trading energie kan richten op intra day posities en tegelijkertijd meer rust hebt in open houden van je langere termijn positie.
Is dat een beetje hoe het is?
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
Iedereen heeft zijn eigen manier vantraden die bij hem of haar past..en blijkbaar heb ij de jouwe gevonden.
Ben echter wel benieuwd of je ook wat voorbeelden kan platsen van die paar sclaping succesjes van je en hoe jij je entry, stops en targets bepaald.
(ps. Jelle, dit is post 100..volgens mij is dit de te bereiken mijlpaal)
- Jelle
-
- Administrator
-
Klopt, daarmee ben je de eerste die de 100 posts bereikt en dus $100 heeft verdiend!
Feli! (ik stuur je even een pm, voor de overmaking)
Sorry voor de off topic Claire, carry on
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
@jonkie; grafiekjes ed krijg ik niet voor elkaar, maar zal het is proberen uit te leggen.
Die kleine posities open ik als er bijv nieuws komt en een lijn recht omhoog of omlaag schiet; een s/l of target stel ik niet in; doe deze volledig handmatig. Als ik zie dat die rechte lijn gaat afbuigen (op de 1 of 5 min chart), dan sluit ik de positie.
Natuurlijk wil ik daarmee weleens een paar pips winst mislopen; maar deze posities zijn daarom ook alleen voor de extra winst..
@jonkie; volgens mij was het magische getal op het forum 200 lol
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Inmiddels met diverse valuta en aandelen aan het 'scalpen' om mijn verlies te compenseren, want ik HAAT verlies...
Dat laatste lukt trouwens aardig...
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Ben toch blij dat ik de afgelopen dagen mijn s/l naar de maan geschoten heb; ik had een verlies kunnen hebben van bijna 200-250 pips...
Ik heb mijn verlies kunnen 'beperken' tot 140 pips....au
- Jelle
-
- Administrator
-
Ik weet dat je ook veel dikke winsten hebt gedraaid de afgelopen tijd, dus zal vast goed komen!
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Heb 20 pips op short NSZ/USD deze week en een totaal van 425 pip netto winst op short eur/usd (ik blijf geloven in een down), daarnaast ongeveer 40 pips op aandelen.
Door mijn overenthousiasme in begin december mijn account wat ingekort; maar de laatste week tov mijn saldo toch weer 40% winst gehaald..
De laatste twee weken van het jaar zal ik niet niet veel meer doen...
- trader618
-
- Junior Member
-
- Blijf bij je plan en haal de trekker over
Nou hehe...holidays are coming...bah; valt weinig te verdienen nu met die stilte. Gelukkig ben ik fanatiek en gaan we wat scalpen deze periode;
Heb 20 pips op short NSZ/USD deze week en een totaal van 425 pip netto winst op short eur/usd (ik blijf geloven in een down), daarnaast ongeveer 40 pips op aandelen.
Door mijn overenthousiasme in begin december mijn account wat ingekort; maar de laatste week tov mijn saldo toch weer 40% winst gehaald..
De laatste twee weken van het jaar zal ik niet niet veel meer doen...
Hoi Claire,
Als nieuw lid van deze community sprong jouw blog meteen in het oog. Rijk worden met intuïtie wil natuurlijk iedereen! Interessant om te zien hoe jij harde pecunia binnen hengelt met je 'gut feeling'.
Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat het lastig handelen is met deze dunne markten. Ik zelf handel niet tot aan de tweede week van januari.
Maar omdat stelt dat je gevoel je zegt dat EURUSD naar beneden zal gaan en omdat je ook scalpt is deze chart setup misschien iets voor jou. EURUSD lijkt momenteel gevangen te zitten in een soort van triangelformatie. Op moment van schrijven ligt de resistance lijn slecht enkele tientallen pips boven de huidige prijs. Wellicht dat er later vandaag een fatsoenlijke bounce van resistance plaatvindt, wat weer de mogelijkheid biedt voor een lekker ritje naar beneden
Gr.
Carel
Attachments:
- Claire1980
-
Topic Author
- Junior Member
-
Gaat lekker Clair, tot nu toe laat je intuitie je niet in de steek..
Die target op 1.2980 is wel ver..ik hoop voor je dat je uhm haalt..
Inmiddels weer begonnen met actief traden na een lange kerstvakantie; target van 1,2980 gehaald!
Afgelopen week (naast mijn long-term positie short eur/usd) een hoop scalping; om en nabij de 800 pips winst op shorts eur/usd, long usd/jpy en diverse cfd's.
Heb mijn strategie aangepast voor het nieuwe jaar: kleinere risico's per trade en meer variatie door cfd's actief te traden.
Ik blijf wel trouw aan mijn eigen gevoel; iedereen aan de zijlijn - ik bleef short eur/usd, met leuke winst als gevolg hihi.
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
Ik ben niet van het vrouwelijke geslacht en moet het dus echt hebben van mijn technische analyse, dus dan maar af en toe aan de zijlijn.
En ik kan helaas niet de gehele dag traden om hier en daar wat kleine profits te pakken..
Maar ik dacht dat je short laatst met 140 pips gesloten was?
Of was dat een andere short die je naast je langere termijn short had lopen ?
Welkom terug trouwens.. ben benieuwd wat voor spannende dingen je straks allemaal gaat doen..