Topic-icon De van-alles-en-nog-wat forex blog!

• Paul
  • Paul's Avatar Topic Author
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 5 months ago #4697 by Paul
Replied by Paul on topic Re:De van-alles-en-nog-wat forex blog!
hey,

Even snel feedback, want ik zo pitten, maar ben persoonlijk niet echt fan van USD/JPY gezien de vele spikes en interventies.

Volgens de standaardversie van OFS is het een goede setup, dus fundamenteel / marktsentiment etc niet meegenomen.

Ik zou echter op de uurchart even een schuine lijn trekken die begint op 03-11 en dan doortrekken. Deze heeft gediend als support en later als resistance. Je kunt de entry dan wat hoger pakken en hetzelfde geldt voor de stop loss. Stop loss i.i.g boven voorgaande high en 50 SMA.

Check wel even de hogere tijdframes voor mogelijke bounce op de SMA's, S&R levels en candlestick patronen. In geval van een reversal keert de koers vaak eerst terug naar 1 van de SMA's (meestal 50, maar is afhankelijk van het support/resistance level)om vervolgens door te zetten.

Btw, ik meen me ook te herinneren dat je zelf op de 1 uur chart magere resultaten hebt behaald (weet het niet zeker meer). Zelf trade ik deze tijdframe niet. Liever of de korte tijdframes voor het sentiment van de dag mee te pakken of lange tijdframes vanaf 4H voor lange termijn trend.

Persoonlijk neem ik deze dus niet, maar als het gaat om de voorwaarden van standaarversie OFS is het een prima setup.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Paul
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 5 months ago #4722 by Paul
Ik had veel plannen voor afgelopen week, maar er kwam weinig van terecht. Ten eerste erg druk gehad met werk en mijn vrouw ligt daarnaast ook zwaar ziek in bed. Ze hoest d'r longen uit haar lijf en volgt al een week het zogenaamde griep-dieet. Beetje Henny Huisman gespeeld dus, maar dat gaat niet helemaal samen met forex gerelateerde dingen. B)

Zojuist wel even snel account geopend bij VantageFX voor de gratis $50 van Trader van de Week en prima geholpen door de klantenservice, dus eerste indruk was erg goed. Ik heb nog geen idee wat ik met het geld ga doen of dat ik iets bijstort, maar dat zie ik in de komende weken wel even.

Ik hoop de komende weken wat meer tijd te hebben, want dan kan ik ook eindelijk eens wat reviews gaan schrijven.

More
14 years 5 months ago #4726 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:De van-alles-en-nog-wat forex blog!
Ook al is het dan lichtelijk off topic: beterschap gewenst voor je vrouw! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Paul
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 4 months ago #5022 by Paul
Nou de afgelopen weken gaan niet bepaalde de boeken in als meest geslaagde maand van het jaar. :( Nadat mijn vrouw echt weken uitgeschakeld was begon ze weer wat op te knappen en toen was ik aan de beurt. Was lang geleden dat ik me zo ziek heb gevoeld, maar het vervelendste aan deze griep is nog wel dat het zo lang duurt. Iedere keer gaat het weer even beter, maar zodra ik echt inspanningen moet verrichten dan krijg ik daarvoor de rekening op mijn bordje. Op dit moment gaat het weer wat beter, maar blijf voorlopig nog even voorzichtig. Helaas moest ik hierdoor de beslissing nemen om niet naar het event te komen aangezien ik bang ben dat dit niet helemaal goed uit zal pakken. Ik moet twee keer drie uur rijden en zal pas 's avond erg laat weer terug zijn. Heb echter nog wel een werkweek voor de boeg en net voor kerstmis durf ik dat risico niet te nemen. Voor de rest in ieder geval veel plezier gewenst, want naast de gezelligheid zag ik ook dat het programma veelbelovend is.

Op het gebied van traden is er wel een grote kentering gekomen. Dit heeft met name te maken gehad met de opleiding die ik heb gevolgd, waarbij er punten aan bod kwamen die wel vrij confronterend waren. Het wordt een te lang verhaal om neer te pennen, maar waar het op neerkomt is dat ik me voornamelijk ga concentreren op zelf traden. Ik heb daarom de coachings van de website verwijderd en een artikelen serie geschreven over de uitgebreide versie van het OFS Trading System, zodat iedereen deze materie gewoon op de website kan lezen en er zelf mee aan de slag kan gaan.

Zelf heb ik een trading plan uitgewerkt waar ik vanaf januari mee aan de slag ga. Dit ga ik echter alleen doen op een eilandje zeg maar en kijken in hoeverre wat er op papier erg goed uitziet, ook in de praktijk haalbaar zal zijn. Het wordt eens tijd om te doen in plaats van erover te schrijven. ;)

Iedereen alvast prettige dagen gewenst en dat bij iedereen volgend jaar het geld mag gaan binnenstromen! B)

More
14 years 4 months ago #5024 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:De van-alles-en-nog-wat forex blog!
Echt wel heel vervelend voor je dat de december maand zoveel tegenslag met zich meebrengt. Zelf voelde ik me al aardig zielig met mijn verkoudheidje, maar een full blown griep is natuurlijk veel erger en al helemaal als je het allebei hebt.

Ook heel jammer dat je niet naar het event komt natuurlijk, maar wel volkomen begrijpelijk. Je moet nu even zuinig zijn met je energie, en er komt ook zeker nog wel weer een andere keer.

Op he gebied van het traden heb je zo te lezen een paar grote beslissingen genomen, maar denk dat het wel slim is om wat meer te gaan voor focus op het zelf traden, zoals je schrijft. Ik hoop natuurlijk dat je ons wel op de hoogte houdt van je vorderingen, niet alleen omdat de community je mogelijk goede feedback kan geven, maar ook omdat het gewoon leuk is voor ons om in the loop te blijven over je forex avonturen! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
14 years 4 months ago #5029 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:De van-alles-en-nog-wat forex blog!
Spijtig dat je niet komt naar de bijeenkomst Paul, je zal worden gemist.
In ieder geval betershchap aan jou en de family thuis, en hopelijk dat de Kerst wat beter voor je uitpakt.

More
14 years 3 months ago #5045 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De van-alles-en-nog-wat forex blog!
Beterschap Paul!

• Paul
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 3 months ago #5063 by Paul
hey,

Gaat alweer aan de betere hand hoor, maar moet gewoon ff voorzichtig doen om niet net tijdens de feestdagen weer terug bij af te zijn.

Ik hoop natuurlijk dat je ons wel op de hoogte houdt van je vorderingen

Ja, ik zal zeker af en toe een update geven. "Enige verschil" is dat ik dit achteraf doe in plaats van vooraf. Dus eerst doen en dan schrijven. :PP

maar denk dat het wel slim is om wat meer te gaan voor focus op het zelf traden

Dat dacht ik dus ook. ;) Dit komt nu ook op de eerste plaats te staan (na gezin en werk) en de overige activiteiten doe ik er wel bij op de momenten dat ik tijd en zin heb. Tot nu toe lagen die prioriteiten toch anders, waardoor het er niet van kwam om echt serieus te traden.

Ik wacht wel met traden tot de tweede week van januari vanwege de feestdagen en vakanties. Hopelijk eind januari eerste (positieve) update.

More
14 years 3 months ago #5072 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De van-alles-en-nog-wat forex blog!
Lijkt me strak plan. Gewoon doen waar je goed in bent.

Momenteel ben ik nog wat aan het freewheelen met het Achterhoofd (3.0), maar in januari ga ik ook serieus weer aan de gang. Eerst al die dagen doorworstelen :P

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.043 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.