- Thank you received: 8
Marco's FMP Trading
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
GBPUSD heeft de 1.4400 weer rejected, zo lijkt het, met een mooie shooting star reversal candle op de daily, daarom short op 1.4371 ongeveer met 2x 0.02 lot, TP1 op de double bottom op 1.4056 TP2 op laagste punt van ongeveer een maand geleden op 1.3856.. maar als dit doorzet, dan lijkt dit op een head and shoulders patroon en zou het in theorie nog wat verder door moeten gaan zetten, dus als het doorzet haal ik TP2 misschien wel weg om het een kans te geven nog verder te zakken.. maar zover is het nog lang niet.. hangt nu rond entry.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Alle trades SL naar break even, behale een GBPJPY die ik gisteravond heb geopend, met de kleinst mogelijke positie
Maar alles staat na het NFP nieuws lekker positief, JPY is op het nieuws eerst sterker geworden, maar levert daar nu duidelijk weer op in,
AUDJPY nu op ongeveer +40 pips
GBPUSD nu op ongeveer +180 pips
GBPJPY op ongeveer +160 pips
Niet gek dus al met al.
AUDJPY en GBPUSD ga ik sluiten bij close van de huidige 4H candle, de dag zit er dan voor de meeste traders wel op (19:00) GBPJPY laat ik bij wijze van experiment open, misschien wel voor een hele tijd, ik verwacht nog een flinke duik door Brexit angst toename, en sterker wordende JPY
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
AUDJPY is daar op uitgestopt op ongeveer 44 pips. Winst €19,95 (2x 44 pips)
GBPUSD leeft nog en staat nu op ongeveer +160 pips.. [EDIT, tijdens het typen uitgestopt. Winst €53,60 (2x +153 pips) ]
GBPJPY staat al op +225 pips!, maar dat is goed voor maar €17,50... laat ik lekker lopen.
Toch wel lekker de week positief af te sluiten.
Prettig weekend!
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Eerst even afgelopen week, uiteraard eerst de teleurstelling dat zowel de NZDUSD SHORT als de GBPJPY SHORT werden uitgestopt, De GBPJPY had ik wel goed ingezien, maar de stop te dicht bij. NZDUSD is, achteraf gezien, tijdelijk door de upper monthly range gebroken, op zich was de setup wel OK, maar dit kan gebeuren.. Wel de risico's binnen de perken gehouden.
Wat wel goed is afgelopen is de AUDJPY Short met een redelijke winst van 44 pips, maar de winner was natuurlijk de GBPUSD met 153 pips, die ook redelijk dicht bij het maximum is gesloten, vandaag is deze verder terug getrokken naar boven. De AUDJPY short had ik achteraf gezien wel over het weekend open kunnen houden, maar je weet het maar nooit wat er in het weekend gebeurd, dus ik heb er wel vrede mee.
Ik ben donderdag opnieuw SHORT ingestapt op de GBPJPY, met het kleinst mogelijk lot van 0.01, deze heeft de double bottom gehaald en even geprobeerd er doorheen te prikken vandaag, maar staat nu weer rond de 220 pips.. deze laat ik voorlopig open staan, want ik verwacht dat deze nog wel verder kan gaan dalen. de USDJPY heeft nu ook een double bottom gehaald, dus ik denk dat het vanaf nu van de GBP moet komen. Sommige analisten verwachten dat de BOJ gaat ingrijpen als de JPY nog sterker wordt, zeker als de economische cijfers uit japan blijven tegenvallen.
Ok, Hoe hangt de vlag er nu bij... en wat te verwachten? ik heb zaterdag wat plaatjes gemaakt.. eerst de EURUSD:
We hebben een redelijk bullish periode achter ons, en nu aan het eind van de maand Maart wat ook het eind van Q1 2016 is, is de prijs tot binnen 10-20 pips van een belangrijke sleutelpositie aangekomen.. de bovengrens van een range die sinds januari 2015 al stand houdt!! De vraag is, gaat de prijs er doorheen, of wordt deze weer terug gestuurd naar beneden? Fundamentals suggereren het laatste!
Hoewel Mevrouw Yellen het afgelopen week voor elkaar heeft gekregen de USD in mineur te praten, zijn de economische cijfers uit de US de laatste tijd juist steeds iets beter dan verwacht, tijdens NFP friday was dit ook het geval.. Het heeft in ieder geval voorkomen dat de EURUSD door de range bovengrens is gebroken, maar er in de buurt is blijven hangen. Daarnaast lees je veel dat analisten de euro overgewaardeerd vinden.. en met de vluchtelingen crises, de slechter wordende relatie met meneer Erdogan (afgelopen week beschuldigd van het terugsturen van vluchtelingen naar oorlogsgebied in Syrie) en de falende samenwerking tussen inlichtingen diensten en politie tegen terroristen binnen Europa.. Is allemaal niet goed voor de Euro.. Bovendien wil Drahgi helemaal niet dat de Euro sterker wordt (hij spreekt weer deze week.. let op wat dit doet met de euro)... Dus Zwakkere Euro, sterkere USD.. betekent dat de EURUSD zou kunnen gaan dalen. Maar geen garantie.. het blijft forex, als de prijs met een geweldige weekly candle boven de range sluit, by all means.. dan gaan we natuurlijk long, maar op dit moment is een short meer waarschijnlijk dan een long, maar ik wacht conformatie af met een daily bearish engulfing candle of iets dergelijks. (Vandaag een Doji, dit kan een voorteken zijn!)
Volgende op mijn netvlies is de USDCAD, aangezien de oilieprijs weer een daling laat zien, wordt een long op de USDCAD waarschijnlijker, en naast de fundamentals wordt dit ook technisch ondersteund.. Afgelopen maand heeft de USDCAD een sleutelpositie geraakt op 1.2850 ongeveer, maar deze niet doorbroken, de lagere timeframes laten al een struggle zien net boven dit level. Op de monthly kaart ziet dit er uit als een normale pullback in een duidelijke uptrend. zoals gezegd fundamentals indersteunen een terugkeer van de uptrend, olie is aan het dalen, wat de CAD zwakker maakt, en hierbvoven heb ik al uitgelegd dat de USD wel eens sterker kan worden... sterker wordende USD, zwakker wordende CAD.. betekent Bullish voor de USDCAD!
Ik wacht op conformatie op de daily, middels een duidelijke break boven de daily 200 ema (rond 1.3275) want dit is duidelijk een belangrijke ema die al meerdere keren de prijs heeft terug geduwd. Maar ook hier geldt dat het geen garantie is, als Olie weer gaat stijgen en de cijfers uit de US gaan weer tegenvallen, kan zomaar de dalende trend worden voortgezet.
Dan de EURGBP.. Ik denk SHORT!
Afgelopen week doorgestoten naar een enorm belangrijk level..0.8000, het is een HEEL NUMMER; PRECIES 38.2 fibo van de laatste swing low op de monthly, en in het verleden HEEL vaak REJECTED en maar een paar keer doorbroken, (3x als je de FAKE OUT meetelt op de monthly). Dus ondanks de sterke uptrend van de afgelopen maanden, zo ik nu zeker NIET LONG gaan, maar afwachten op conformatie dat de trend is omgedraaid... Op de 4H vandaag al een bearish engulfing, volgens de PFT (Push-Fail-TRADE) methode die ik vandaag van van Omar Elthouki heb geleerd, had ik nu al in een short moeten zitten!
Maar ook de fundamentals ondersteunen dit enigszins, de EUR is volgens velen veel te sterk, en zou vroeger of later een daling moeten laten zien, die dan sterker is dan de daling op de GBP, want die wordt ook nog altijd zwakker ten gevolge van de brexit angst... en nu de prijs bij 0.8000 is aangekomen, waarom dan niet NU!?
Tenslotte de NZDUSD, deze is ook aangekomen bij de bovengrens van een belangrijke range!
Begin vorige week was ik SHORT op de NZDUSD omdat het er toen al op leek dat de bovengrens een te sterke weerstand zou zijn, echter is hij op woensdag daar een heel stuk boven geprikt, om vervolgens weer te gaan dalen en net boven de weekly55 te eindigen.Vandaag al een sterke bearish candle op de daily, maar er komt nogal wat nieuws uit komende nacht op de NZD, dus ik wacht dat even af, misschien morgenochtend al short op dit paar, als het nieuws er voor heeft gezorgd dat de prijs door de 4H 55 is gebroken, ook schijnt er nieuws te komen over de Melkprjzen, wat een belangrijke indicator is voor de NZD (net zoiets als Olie voor de CAD). Onderstaande plaatje heb ik zaterdagavond gemaakt en de bearish reactie lijkt al te zijn ingezet.
Andere paren die ik volg zitten in smalle ranges of vlaggen
De USDJPY zit nu op een double bottom, ik wacht op een duidelijke bounce of een duidelijke break beneden de 111.00, lijkt nu te gaan bouncen, helaas geen bullish engulfing pattern op de 4H, anders was een long eind van deze dag valid geweest, misschien morgen of overmorgen op de daily.
GBPJPY, Doji op de daily, geen mogelijkheid nog om aan de open trade toe te voegen, dat zou op dit moment te riskant zijn. hangt nu op de double bottom, rond 158.50 Wacht op duidelijke bounce terug naar boven of duidelijk break daaronder, ik hoop het laatste natuurlijk, is bovendien ook in de richting van de main trend. Let op de JPY, als deze blijft dalen is dat goed voor mijn short op de GBPJPY, het zou ook fijn zijn als de GBPUSD weer gaat dalen.
GBPUSD is vandaag weer behoorlijk geklommen en lijkt er zich een vlag te vormen op de daily, bovendien is het Head And Shoulders patroon waar ik het vorige week woensdag over had nog niet voltooid, het zou mooi zijn als deze week dit patroon wordt voltooid en het liefst ook gelijk gebroken. zodat dit meer vertrouwen geeft in een SHORT op dit paar.. Ik denk alleen nog maar short, want de fundamentals wijzen ook duidelijk in die richting (sterker wordende USD, zwakker wordende GBP vanwege brexit) Ik wacht nu op een bearish engulfing candle op de daily of 4H vanaf wederom 1.4400. of iets lager de daily55 rond 1.4350.
EurJPY lijkt de weerstand rond 127.00 weer te hebben rejected, alleen heeft zich nu ook een duidelijke retrace bullish trendline gevormd, ik wacht een break beneden deze trendline af met een PFT vanaf deze trendline, die dan ook min of meer zal samenvallen met de daily55. Prijs is nu te veel opgesloten in een smalle range, daar moet ie eerst uit breken, liefst naar beneden, want dat is de main trend.
EURCAD, zit ook in een vlag/range, maar als er een mooie bearish engulfing candle komt vanaf de daily 55 waar hij nu tegen aan drukt, zou een mooi teken kunnen zijn dat deze weer verder gaat zakken... Fundamentals ondersteunen dit als de euro snel zwakker wordt.. Drahgi's speech deze week is belangrijk! (voor alle EUR paren)
AUDJPY, mooie bearish engulfing vandaag, maar ik wacht een break beneden de daily 55 af voor conformatie en dan een M2 setup, bovendien veel AUD nieuws komende dagen, die roet in het eten kunnen gooien (geldt voor alle AUD paren). Ook hier is Olie belangrijk en Goud en ander commodities.
AUDUSD, ziet er vooral bullish uit op dit moment, de M2 setup vanaf de weekly55 zou perfect gewerkt hebben, vandaag een bearish candle, maar is geland op de weerstand van 0.7585 ongeveer, bovendien vannacht en morgen Australisch nieuws, even afwachten wat dat doet..een sterker wordende USD ondersteund een byllish trend niet, het zal dus hoofdzakelijk van d AUD zelf moeten komen Ik wacht op een bullish engulfing candle op de daily of 4H en anders maar niet.
USDSGD zit opgesloten in een smalle range tussen 1.3525 en 1.3475, ik wacht op een break en dan een pullback, liefst omhoog, want dat zou dan in lijn zijn met de fundamentals.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Vanmorgen vroeg short gegaan op de AUDJPY na break beneden de 4H200, pullback en continuation (mijn eerste PFT trade!), is al over mijn TP1 gescheerd, maar nu op ongeveer +100 pips (2x) 2x €39
GBPJPY micro trade nu op 450 pips ongeveer, €36
Gaat dus best goed vandaag
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
De micro Short op de GBPJPY gaat fantastisch! Vandaag is deze de +600 pips al even gepasseerd, nu iets aan het retracen op sterker wordende GBP, maar de eveneens sterker wordende JPY (EINDELIJK, risk OFF!!) houdt de prijs gedrukt en voorkomt een bounce up heb ik het idee. Stop loss gisteravond wel al naar Break even getrokken, vanavond ook weer iets opschuiven. Omdat er van een echte retrace nog geen sprake is geweest, nog geen kans gezien om aan deze trade toe te voegen. Prijs is nu wel op een weekly double bottom aangekomen, maar kijkend naar het verleden denk ik niet dat deze heel sterk is, en deze misschien vandaag al wordt gebroken. Een flinke break beneden dit level (rond 154.00) en daarna een retrace met een bearish engulfing rejection zou een perfecte setup zijn om aan deze trade toe te voegen. Ik hoop dat ik deze nog heel lang open kan houden.
De AUDJPY trade is vandaag wat terug getrokken, maar niet veel en is nu weer gestaag aan het zakken, vooral door de sterker wordende JPY, Ik laat hem nog open, SL is al naar break even.
Dus geen risico's meer op deze trades...
Vanavond maar eens kijken naar nieuwe mogelijkheden... Op dit moment ziet de USDSGD er wel interessant uit, is beneden de retrace trendline gebroken, en lijkt af te stevenen op een bearish engulfing op de daily, na tegen een s/r level te hebben gedrukt. Een perfecte PFT setup.. maar pas vanavond na close van de daily. Met risk off vlucht men kennelijk ook steeds vaker naar de SGD.
Ok, als ik nog puf heb, vanavond nog een update met wat plaatjes.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Ik heb de AUDJPY trade enkele uren geleden gesloten omdat ik deze niet over het weekend wilde tillen en de pullback nu nog acceptabel was. Winst €89,64 (224 pips) Als je de TP1 mee rekent dan heb ik met deze setup €135,60 verdiend! risk reward van 1:2,6 en bijna 6 procent op mijn account er bij deze week, deze maand al 9%!
Maar er staat nog een trade open op de GBPJPY die op dit moment op +840 pips staat! een Risk Reward ratio van 1:8 op dit moment, deze laat ik voorlopig nog open, SL al flink naar beneden getrokken gisteren en ongeveer 425 pips zijn al zeker.binnen! Maar de verwachting is dat deze nog wel even doorgaat naar beneden. Ik wilde vanmiddag aan deze trade toevoegen, maar het signaal dat ik verwachtte kwam niet.. Geen engulfing bearish candle op de 4H 12:00 candle
Zondag weer een outlook voor komende week.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Wat een fantastische trading week voor mij, en die begon eigenlijk al de week ervoor op 31 Maart, toen ik de short opende op de GBPJPY met slechts 0.01 lot, want eigenlijk had ik de entry al gemist.. en dinsdagochtend vroeg al een mooie entry gevonden op de AUDJPY.
Vorige week zondag zei ik dit in mijn blog:
"AUDJPY, mooie bearish engulfing vandaag, maar ik wacht een break beneden de daily 55 af voor conformatie en dan een M2 setup, bovendien veel AUD nieuws komende dagen, die roet in het eten kunnen gooien (geldt voor alle AUD paren). Ook hier is Olie belangrijk en Goud en ander commodities."
Het nieuws op de AUD was niet bijster goed blijkbaar want de AUD heeft een bearish week achter de rug (Weer de Weekly 55 aangetikt!) ondanks dat Olie en Goud iets zijn gestegen afgelopen week. Maar de daling van de AUDJPY is vooral te danken aan de sterker wordende JPY, want alle JPY crosses laten een daling zien. De AUDJPY is inderdaad in de nacht van maandag op dinsdag al door de 55EMA gebroken en dinsdag morgen zag ik een break en pullback op de 4H200 en ben op de continuation die op dat moment al te zien was ingestapt... een paar mooie dagen volgenden, TP1 werd al vrij snel na de entry op dinsdagmiddag gehaald (+115 pips) en gisteren de tweede helft van de trade gesloten met 224 pips. Totaal 5.7% winst met deze setup, mooi resultaat!
De GBPJPY trade ging als een speer naar beneden op het sterker worden van de JPY en het zwakker worden van de GBP, en hou ik voorlopig nog even open, want het doel is de 61.8 fib van de november '11 to April '15 swing high, nog zo'n 600 pips te gaan! (staat nu op +840 pips). Ik hoopte aan deze trade toe te kunnen voegen, maar daar is een pullback voor nodig, die leek zich afgelopen vrijdag aan te dienen op de 4H, maar drie kwartier voor het sluiten van de candle ging deze weer omhoog en verviel het signaal voor een PFT setup.
Ok, over komende week.
Lastig!
GBPUSD heeft een bearish week achter de rug, maar vrijdag een pullback. de 1.4000 is aangetikt maar niet doorbroken. Ik wacht op een bearish engulfing candle bendenden de 1.4000 op de daily voor een SHORT. Fundamentals ondersteunen dit scenario nog steeds (brexit, USD sterker dan verwacht)
EURUSD. is geen kant op gegaan afgelopen week, het wachten is op een break naar boven OF een break naar beneden, fundamentals suggereren dat een break naar beneden aanstaande is.omdat de EUR over gewaardeerd is en de USD langzamerhand toch wat sterker wordt, dat de prijs zo tegen de upper boundary van de range blijft kleven laat zien dat de big boys wachten op een aanleiding om short te gaan. Maar pas op, een kortstondige break naar boven (fake out) om de stop losses te pakken is ook aanwezig! Ik doe voorlopig nog even niks op dit paar.
USDCAD, Een hele mooie bearish engulfing candle op de daily afgelopen vrijdag, maar om nu gelijk short te gaan, dat nog even niet, want de eerste TP1 ligt nu al te dicht in de buurt (1.2850), een pullback en daarna een iets kleinere bearish engulfing heeft mijn voorkeur (zoals op de rejection van de daily200 ema op 28 Maart).. Echter ook veel nieuws op de CAD deze week, en uiteraard een oogje houden op de Olie prijs.. dit kan wel eens een gemixt signaal gaan opleveren voor traders waardoor dit paar wel eens wispelturig kan worden.
EURGBP. Voor de vijfde week op rij gestegen, vooral door zwakte op de GBP, dit kan zo niet doorgaan en zie dit zeker nog niet als een definitieve break boven het belangrijke level van 0.8000.. Ik brand mijn vingers voorlopig even niet aan dit paar.
NZDUSD. Op de daily ziet het er erg rommelig uit op dit moment, wordt nu weer omhoog gehouden door de daily200 na rejection van de upper range boundery, echter op de Weekly ziet het er uit alsof de prijs de daily 55 heeft rejected naar beneden, die samenvalt met de upper range boundery. Mixed signals dus... Ik wacht op een definitieve break uit deze vlag.
EURCAD. Op zich een mooie bearish engulfing candle afgelopen vrijdag, maar zit nog steeds in een range, vlag. Ik heb er nu een retrace trendline in gezet die afgelopen vrijdag precies samenviel met de daily200. Wachten op een duidelijke break boven de 1.2860 of onder de 1.4750.
USDJPY. Dikke bearish candle op de weekly, de vraag is of dit doorgaat, of dat deze weer omhoog gaat schieten, omdat de prijs nu precies is geëindigd op de weekly 200 ema! Afgelopen vrijdag een mooie PFT setup op de 4H die prima gewerkt zou hebben, alleen ik zat op dat moment al in 2 JPY trades, dit zou de exposure op deze currency voor mij te hoog maken. Maar duidelijk dat het nu RISK OFF is in de markt (vlucht naar de JPY), dit betekend wel dat de kans dat de BOJ gaat ingrijpen groter wordt, omdat ze de JPY niet te sterk willen laten worden, de vraag is alleen op welk moment ze dat gaat doen.. niemand die dat weet!
EURJPY. Afgelopen week ook als een steen naar beneden gegaan, het was voor mij of deze of de AUDJPY. Helaas kon ik geen mooie entry vinden op dit paar (geen pullback), maar een short op maandag of dinsdag zou zeker gewerkt hebben voor 200-300 pips. Afgelopen vrijdag ook op dit paar een mooie PFT setup. Misschien volgende week, als de prijs beneden de trendline en double bottom op 122.50 weet te breken.
AUDJPY. Als maandag met een mooie bearish engulfing candle eindigt beneden de 79.80 stap ik weer in (PFT op de daily).. AUDUSD moet dan wel blijven dalen en de JPY moet ook sterker blijven worden, de vraag of dit ook gaat lukken. Als de candle te klein is doe ik het niet want de kans dat deze weer opveert na het aantikken van de double bottom op 79.80 is zeker aanwezig.
AUDUSD. Prijs is weer naar de weekly55 terug getrokken afgelopen week, waar ik verwacht had dat deze weer zou gaan stijgen. maar even afwachten wat deze gaat doen, als deze weer omhoog gaat komende week zou zich een head and shoulders candle formatie kunnen opbouwen op de daily, voor een potentiële move down van 240 pips beneden de weekly 55.
USDSGD. Zit weer in een smalle range, het wachten is op een break naar boven of naar beneden. Afwachten op wat deze gaat doen.
Al met al zie ik niet echt veel mogelijkheden op de kaarten, zou zomaar eens een week kunnen worden waarin ik geen trades ga openen.. Het is gewoon een lastige periode, veel paren zijn aan het rangen biinnen smalle banden, en dat maakt traden nu eenmaal niet eenvoudig. Als er weer trends gaan inzetten zal het allemaal weer beter gaan! en die tijd komt echt wel hoor.. gewoon gedudld hebben!.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Tot nu toe nog geen nieuwe entries, maar de kaarten beginnen er weer interessant uit te zien.
GBPUSD prijs boven de daily 55 op dit moment, ik wacht op een reactie op de ema of reversal rond 1.4400/ 1.4450.. een bearish engulfing op de 4H zou een mooie entry zijn. Het nieuws van vanmorgen heeft de prijs wat omhoog geduwd, maar die move lijkt wel weer op zijn laatste benen te lopen.
EURUSD blijft maar tegen de 1.1450 aan drukken, maar een break naar beneden ligt meer voor de hand, zoals eerder besproken, een bearish engulfing candle op de 4H die ruim beneden de 1.1300 sluit zou een ideale entry zijn.
USDCAD zit nu op de double bottom op 1.2850 ongeveer, break beneden dit level pullback en dan bearish engulfing candle op de 4H voor entry. Olie werkt goed mee door te blijven stijgen.
EURGBP weer onder de 0.8000, nadert sterke support rond 1.7925, ik wacht voor meer conformatie voor short.
NZDUSD in niemandsland op dit moment, nog binnen de vlag en tegen de weekly 55, het wachten is op een definitieve break out.
EURCAD Bijna op double bottom rond 1.4650, en onder de daily 55, ik wacht op conformatie om short te gaan middels een dikke bearish candle op de daily. Helaas geen PFT entry signals op de 4H.
GBPJPY, trade nog steeds open, maar is nu al behoorlijk terug getrokken, mogelijk dat de 4H55 gehaald wordt vandaag, en van daar uit een bearish engulfing candle op de 4H voor een PFT setup zou mooi zijn om wat aan deze trade toe te voegen. Nog behoorlijk wat ruimte tot aan de SL op 156.90, sterk s/r level net daaronder en 50% fib daaronder. Het GBP nieuws van vanmorgen acht ik verantwoordelijk voor de bullish move tot nu toe.
USDJPY, ranged een beetje rond 108.00, waar de weekly 200 zich ook bevindt, zou nog iets verder kunnen zakken naar de monthly 55 op 106.50 of het s/r level daaronder op 105.00 ongeveer. Maar een bounce up van de weekly 200 is een reeele mogelijkheid als de USD weer aan sterkte wint. De FED speeches en medium level USD nieuws van gisteren hebben wat dat betreft niet geholpen, er was vrijwel geen reactie, ook niet tijdens de London open van vandaag waarvoor het nieuws van gisteren te laat kwam.
EURJPY Is aan het rangen geslagen, al 2 doji's op de daily, ik wacht op een duidelijke bearish engulfing op de 4H als signaal voor een PFT short. Gezien de fundamentals prefereer ik deze nu boven de AUDJPY.
AUDJPY hangt nu tegen de resistance rond 83.000 en likt aan de 4H55, technisch gezien als er een mooie bearish engulfing komt als rejection van 83.00/4H55, flink wat ruimte om een mooie winst te pakken, alleen de fundamentals zijn tegen. Olie is aan het stijgen en ook Goud zit enigszins in de lift, wat goed is voor de AUD, en als de USD weer sterker wordt zal de JPY zwakker worden.. ergo het zit er in dat deze nog verder kan gaan stijgen.. maar ik wacht op conformatie.
AUDUSD Nu drie bullish dagen achter de rug en nadert s/r level rond 0.7700, de USD gaat geen kant op dus de stijging is te danken aan de AUD sterkte, maar dit zou snel kunnen veranderen als de USD ineens sterker wordt, olieprijs daalt en goud weer wordt verkocht.
USDSGD Heeft double bottom rond 1.3410 vrijwel gehaald, wachten is op OF een duidelijke break beneden dit level of een duidelijke bounce up, op dit moment nog besluiteloos, en geen PFT setups te verwachten.
Het is dus een waiting game op dit moment..
Morgen kan ik helaas de kaarten niet in de gaten houden, vanwege persoonlijke omstandigheden, donderdag weer verder!
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Nog geen entries vandaag, het zag er even naar uit dat er op de cad crosses mogelijkheden kwamen voor PFT setups op de 4H, maar dat ging helaas niet door nadat het CAD nieuws was uitgekomen Vooral de persconferentie na de interest rate decision, werd niet goed ontvangen, waardoor de CAD weer zwakker werd, ondanks dat olie zijn hoogste punt had bereikt van dit jaar. (Ondertussen zakt de olieprijs ook weer een beetje) misschien is dit tijdelijk en als Olie verder stijgt zouden er wellicht nog short mogelijkheden komen.. Ik denk alleen short want de main trend is naar beneden met dit paar.
De GBPJPY is nu terug getrokken tot vlak onder de 55ema, de candles op de 4H worden steeds kleiner dus de fut is er wel uit voor deze pullback, wachten op een bearish engulfing om aan deze trade toe te voegen. Hangt uiteraard af of de JPY weer sterker wordt, vanmiddag al een PFT signaal op de 1H voor short op de USDJPY, maar die heeft niet gewerkt, de 4H 55 hangt nog iets hoger, misschien eerst daar naartoe om de pending shorts te triggeren. we zullen zien wat er gebeurd. Vooralsnog bijna geen beweging vandaag op de GBPJPY
GBPUSD waarschijnlijk een bearish engulfing op de daily, mooie PFT setup op rejection van de daily 55 en upper trendline, zometeen een short entry op daily close.
Pending order Short op de EURUSD zie plaatje.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Niet veel gehandeld afgelopen week, gewoon geen entries kunnen vinden, veel paren dicht bij belangrijke levels of zijn aan het rangen, het lijkt er op dat traders afwachten wat er uit de Olie meeting komt in Doha dit weekend.
Ok, ik ben er weer, toch wat eerder dan verwacht
Nog geen entries vandaag, het zag er even naar uit dat er op de cad crosses mogelijkheden kwamen voor PFT setups op de 4H, maar dat ging helaas niet door nadat het CAD nieuws was uitgekomen Vooral de persconferentie na de interest rate decision, werd niet goed ontvangen, waardoor de CAD weer zwakker werd, ondanks dat olie zijn hoogste punt had bereikt van dit jaar. (Ondertussen zakt de olieprijs ook weer een beetje) misschien is dit tijdelijk en als Olie verder stijgt zouden er wellicht nog short mogelijkheden komen.. Ik denk alleen short want de main trend is naar beneden met dit paar.
Het wachten is nu op de Doha Olie meeting, de prijs stijging van olie begin van de week was speculatie op dat zal worden besloten de productie te beperken op die van januari, maar Saudi Arabië heeft alweer gezegd dat ze dat liever niet willen.. dus wat er uit die meeting komt zal een belangrijke katalysator worden voor wat de markt gaat doen.
De GBPJPY is nu terug getrokken tot vlak onder de 55ema, de candles op de 4H worden steeds kleiner dus de fut is er wel uit voor deze pullback, wachten op een bearish engulfing om aan deze trade toe te voegen. Hangt uiteraard af of de JPY weer sterker wordt, vanmiddag al een PFT signaal op de 1H voor short op de USDJPY, maar die heeft niet gewerkt, de 4H 55 hangt nog iets hoger, misschien eerst daar naartoe om de pending shorts te triggeren. we zullen zien wat er gebeurd. Vooralsnog bijna geen beweging vandaag op de GBPJPY.
GBPJPY is aan het ombuigen naar beneden toe, helaas gaat het langzaam, waardoor geen signaal om toe te voegen, misschien komende week. De bearish engulfing van donderdag vond ik niet overtuigend genoeg en prijs was beland op een s/r level.
USDJPY laat nu een PFT signaal op de daily zien, ik heb echter slechte ervaringen met het openen van trades zondag avond tijdens market open.
GBPUSD waarschijnlijk een bearish engulfing op de daily, mooie PFT setup op rejection van de daily 55 en upper trendline, zometeen een short entry op daily close.
Short geopend op daily close woensdag avond, ging aanvankelijk de goede kant uit maar heeft TP1 niet gehaald en is nu terug getrokken, net iets boven entry, trade staat nu nog open, ziet er op zich nog niet dramatisch uit.
Pending order Short op de EURUSD zie plaatje.
Bummer of the week! entry op 3 pips na gemist!
Waarschijnlijk maandag pas een vooruitblik.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Ik had verwacht dat de Doha OPEC meeting veel meer effect zou hebben, en het effect wat het had, is alweer teniet gedaan. De olieprijs is na de beperkte val van rond de 5% direct na markt open, alweer ruim boven de slot prijs van vrijdag geklommen. Oorzaak zou zijn een staking van arbeiders in de olie industrie in Kuwait, waardoor het aanbod evengoed al beperkt is en de prijs opdrijft. En dat zie je ook terug in de forex,
USDCAD bijvoorbeeld, opende 130 pips hoger dan het slot van vrijdag, maar is daarna snel afgezakt tot ruim daaronder, met een flinke bearish candle tot gevolg.
Op dit moment heb ik 3 trade setups open. :
EURUSD pending order van vorige week is eind van de middag getriggerd en hangt nu nog steeds rond entry., Als de resiistance rond 1.1325 houdt morgen, denk ik dat deze wel goed gaat aflopen. ECB rente beslissing en persconferentie deze week, Drahgi will dat de euro zwakker wordt, dus grote kans dat deze hem naar beneden wil praten, misschien dat het hem deze keer wel lukt
GBPJPY gaat zijn derde week in! Maar is weer helemaal terug bij de resistance rond 155.50 als deze niet wordt doorbroken, heb ik er nog steeds vertrouwen in dat deze naar de 147.00 gaat afzakken,
GBPUSD is gestegen tot ongeveer 70 pips in het rood, tegen de daily55 aan, ik reken er op dat deze door de daily55 weer terug gestuurd wordt naar beneden..
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Actief dagje vandaag,
GBPJPY is boven de 157.00 gebroken en ook boven de lange termijn 50% fib, mijn stop lag op 156.9, dus helaas stopped out met toch wel een indrukwekkend aantal pips van 424.. Jah, hij heeft inderdaad op 900+ pips gestaan even, en heb ik een hoop pips laten liggen, maar het was dan ook een experiment om te kijken of ik een lange trend kon op pikken, en dan horen pullbacks er bij, de grens om net boven de 50% fib te trekken was een wel doordachte, dus ik heb er vrede mee. Winst 33,71 (+424 pips)
GBPUSD helaas stopped out na boven de double top te zijn gebroken, Verlies -€53,19 (2x150 pips)
Vanmorgen zag ik een mooie PFT SHORT setup op de 4H van de USDSGD, deze had de s/r level rond 1.3520 gebroken en retest, entry 20 minuten na de mooie bearish engulfing candle close, de afdaling was toen al begonnen (iets van 10 pips gemist daardoor). TP1 binnen een dag gehaald (zoals het hoort!) Winst €24,16 (+54 pips)
Tweede deel nog open en staat al rond 100 pips winst, target ligt op de weekly 200 ema, nog ongeveer 50-60 pips te gaan, dat zou te doen moeten zijn morgen.
Ten slotte, de EURUSD trade staat ook nog open, en flink in het rood op dit moment, maar lijkt te bouncen vanaf de 61.8 fib van de swing low van vorige week. Ik ben er niet zo gerust op dat deze positief gaat eindigen, maar als het hier bij blijft, zou ik blij zijn.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Gister ochtend vroeg een PFT short setup op de GBPUSD 4H als rejection vanaf 1.4400, entry op 1.4362 met 2x 0.03 lot.. Bijna de hele London sessie 30-40 pips in het negatief gestaan, pas laat in de New York sessie werd de daling ingezet tot ongeveer 30 pips, om vervolgens tijdens de Asian sessie weer helemaal terug te klimmen tot enkele pips onder entry.. Ik was er op dat moment helemaal klaar mee en heb de trades met een minimale winst gesloten. Winst €3,52 (9 + 4 pips)
De EURUSD short setup die afgelopen vrijdag al triggerde (entry 1.1320) heeft gisteren ook bijna de hele tijd in het rood gestaan om ook tijdens de New York sessie een daling in te zetten tot maximaal 30 pips winst of zo, vanochtend ook weer terug richting entry. Omdat er weer donker rood high level ECB nieuws kwam heb ik vanochtend de stop loss al naar Break even getrokken en daar is deze ook op uitgestopt. Winst €5,20 (2x 9 pips)
De 4H en 1H kaarten voor de EURUSD en GBPUSD zien er nu bizar uit, op het ECB rentebesluit werd positief op gereageerd en schoot de EURUSD ruim 100 pips omhoog binnen 1 4H candle.. maar de speech van Drahgi werd niet gewaardeerd en duikelde de EURUSD diezelfde 100 pips binnen 1 uur weer terug, om een perfecte doji te tekenen op de daily!
GBPUSD en nog een paar GBP of EUR gerelateerde paren lieten een zelfde beeld zien.
Op de 4H valt hierop niet te traden, want gebeurde allemaal terwijl ik gewoon aan het werk was. Maar ik ben blij dat ik de stop losses naar break even had getrokken zodat de oorspronkelijk stop losses niet zijn getriggerd (dat had zeker gebeurd!) en ik vandaag nog een kwart procent winst heb kunnen bijboeken!
Oh ja, de USDSGD tweede deel manueel gesloten nadat deze meer was terug getrokken dan ik had verwacht en er op dat moment ook aardig wat momentum achter zat de verkeerde kant op. Winst €17,80 (39 pips)
April staat nu boven de 10% winst!
Ik ben deze week wel klaar met traden, volgende week weer verder, en de kaarten eens goed analyseren en het nieuws bekijken. Wanneer komt nu eens die definitieve break uit de ranges en vlaggen, de NZDUSD zit ook weer binnen de range, en de AUSUSD zakt ook weer. Er is geen pijl op te trekken op dit moment.
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Goede resultaten hoor deze week! Vooral die GBP/JPY trade was een hele mooie!
Thanks!
Op zich ben ik ook wel tevreden hoor, al meer dan 10% up in April! Zeker gezien de wispelturigheid van de markt de laatste tijd.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Ik had twee trade setups nog open vorige week vrijdag in de hoop dat deze positief zouden eindigen afgelopen week. Helaas is dat niet helemaal gelukt. Ook nog een EURUSD pending order open, deze is inderdaad getriggerd maandagmiddag en heb ik weten te sluiten met een kleine winst, een paar uur voor het ECB rentebesluit en press conference, geen spijt van!
GBPJPY:
Het mislukken van de Doha OPEC meeting vorig weekend zorgde voor grote gaten op de kaarten, maar wel in de voor mij goede richting, dus dat gaf goede hoop op een verdere daling de rest van de week.. Het mocht helaas niet zo zijn, de staking in de olie industrie in Kuwait zorgde er voor dat de gaten snel gedicht werden en de prijzen zelfs flink zijn doorgeschoten de andere kant uit. Ook nadat de staking was afgelopen is de olieprijs doorgegaan met stijgen en staat nu op het hooste niveau van dit jaar! Het is dus blijkbaar weer RISK ON.. en dat betekend dat de JPY in de verkoop gaat, tel daar bij op dat ook de GBP sterker is geworden en huppakee de GBPJPY knalt omhoog, deze hangt nu weer rond de entry van 3 weken geleden!! (161.20 ongeveer) Maar de trade is op de SL gesloten rond 156,90 met een mooie winst van ongeveer 34 Euro, wat een risk reward betekend van bijna 1:4 het was maar 0.01 lot namelijk!
GBPUSD:
Deze ging aanvankelijk ook de goede kant uit, maar heeft TP1 bij lange na niet gehaald, waardering van de GBP zorgde er voor dat deze boven de double top uit kwam en uitgestopt, prijs is deze week geëindigd ruim boven de 1.4400. Er staat nu een mooie candle formatie op de daily die suggereert om long te gaan, maar ik ben daar nog niet zo zeker van, paar flinke s/r levels net onder en net boven de huidige prijs namelijk. En trades openen op Markt open op zondag avond, heb ik slechte ervaringen mee. Ik wacht het nog even af.
Trades die ik afgelopen week heb geopend zijn allemaal met kleine winst gesloten, het meest succesvol was een SHORT PFT setup op de 4H van de USDSGD afgelopen dinsdag, samen met de gesloten GBPJPY heeft deze er voor gezorgd dat de week positief is afgesloten. Geen grote winsten, maar winst is winst! Het is niet altijd mogelijk om grote klappen te slaan, soms moet je tevreden zijn met een kleine winst.
Na rejection op het level van 1.4400 weer een short geopend op de GBPUSD afgelopen woensdag (PFT setup weer), helaas ging deze zijwaarts en heeft zowel 30 pips in de plus als 30 pips in de min gestaan, SL op donderdag naar Break Even getrokken en een paar uur voor het het ECB geweld uitgestopt met een piepkleine winst.
Positief van afgelopen week is dat ik het nieuws goed in de gaten heb gehouden en maatregelen heb genomen open trades die op winst stonden te beschermen, in het verleden deed ik dit niet en liet ik het op zijn beloop, in de hoop dat het nieuws in de voor mij goede richting zou gaan werken.. 'hopen op' is geen forex strategy, en zal altijd op verlies uit draaien, beter is op de actualiteit in te spelen en uitgaan van het slechte scenario.. gaat het wel de goede kant uit na zulk high level nieuws is dat alleen maar mooi meegenomen.
Minder goed is, dat ik de eurusd pending order over het weekend heb laten staan. deze had ik gewoon moeten cancelen vorige week, sowieso ben ik er nu achter dat pending orders meestal niet goed aflopen voor mij. Beter is te wachten op conformatie zoals in de PFT strategy, nadeel is dan alleen dat ik sommige setups mis (zoals hierboven aangegeven in de 4H chart van de USDSGD). Wat ik ook niet had moeten doen is de short openen op de GBPUSD, het was technisch gezien wel een PFT setup, maar niet echt overtuigend, de bearish engulfing candle was maar klein.
Morgen een vooruitblik op de komende week, die voor mij kort zal zijn! (Koningsdag en korte vakantie daarna)
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Waar ik naar kijk deze week
Plaatjes zeggen vaak meer dan woorden dus doe ik het met plaatjes deze keer en korte analyse in het plaatje zelf (in het Engels omdat ik deze kaarten ook soms gebruik op ForexMentorPro)
Laat ik beginnen met de voor mij grootste kanshebber, de EURCAD, fundamentals en technisch lijnt deze het beste op, op dit moment op zowel de daily als de 4H een mooi PFT signaal om short te gaan, risico is alleen dat de weerstand zo'n 170 pips lager te groot zal blijken te zijn, daar ligt dan ook TP1. Bij wijze van uitzondering zal ik direct short gaan bij markt open vannacht, echter met gereduceerd risico van 1% ipv 2% omdat mijn algemene ervaring is dat trades openen op zondag avond meestal eindigen in een verlies, maar deze is zo high probability dat ik deze niet wil laten schieten.
EURGBP lijkt er op dat de trend is omgedraait, maar voordat we short gaan eerst een conformatie middels een PFT candle formatie:
GBPUSD kaarten zien er uit om LONG te gaan, maar is dat wel zo verstandig? Obama heeft het Brexit vuurtje weer opgestookt, en prijs is midden in een weerstandsgebied beland afgelopen vrijdag, volume was ook niet groot in de laatste bullish candle... allemaal signalen dat het weer downhill gaat met de GBPUSD, eerst maar weer wachten op conformatie.
NZDUSD is weer binnen de up trend channel gezakt, en ook weer beneden de weekly55 gebroken. ik wacht op een PFT signaal om short te gaan, maar dan moet de prijs ook nog even beneden de 4H200 breken. Een bounce up van deze EMA met een mooie bullish PFT signaal, zou ook een mogelijkheid zijn.
GBPJPY is weer terug waar ik 3 weken geleden met mijn short begon... alleen nu ziet de kaart er wel erg bullish uit, boven de 50% fib gebroken, boven de daily55 en ook boven een paar sterke s/r levels uit geklommen... Toch wacht ik op een PFT vanaf de daily55, dus eerst een pullback naar de D55 en dan een engulfing bullish candle om long te gaan. Fundamentals supporten dit echter niet, hoewel de BOJ het is gelukt de JPY naar beneden te praten, zou het kunnen dat de GBP meer aan sterkte verliest omdat Obama het brexit vuurtje weer heeft opgestookt. De vraag is hoe dit uit zal gaan pakken komende week.
AUDJPY is aangekomen bij een heel sterk s/r level, ik wacht op een sterke break daarboven of een bearish conformatie middels een PFT candle formatie op de 4H of daily.
USDSGD ziet er weer bullish uit! is nu boven het sterke s/r level gebroken waar ik vorige week short was gegaan, als dit doorzet en maandag een bullish engulfing candle op de kaarten verschijn, dan ga ik zeker long, breekt deze weer beneden het sterke s/r level (1.3520) wacht ik op een PFT formatie om short te gaan. Maar het zou zomaar kunnen dat deze sijwaarts gaat bewegen, zoals deze wel vaker doet na sterke bewegingen zoals afgelopen week.
OK, hier laat ik het bij, ik had nog een paar screenshots gemaakt, maar bij nader inzien zijn deze te twijfelachtig en zeg ik dus maar niets over. Misschien later in de week als er wat meer duiidelijkheid is.
Overigens een korte week voor mij! Koningsdag natuurlijk en de dagen daarna ben ik weg voor een korte vakantie. De Eurcad trade zal waarschijnlijk de laatste trade van deze maand zijn voor mij want voor ik op vakantie ga wil ik alle trades gesloten hebben.
Happy trading!
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Gisteravond al short op de EURCAD, met een klein risico van nog geen 1%, helaas al uitgestopt,
Op de chat discussie of ik de stop niet te kort had gezet, maar was gewoon volgens de regels stuk of wat pips boven de high van de engulfing candle. Ik had hem ook boven de high van de vrijdag candle kunnen zetten, maar dat was wel erg ver weg en zou het weer een micro lot zijn geworden. Het was OF de trade gaat mijn kant op en kans op snelle winst, OF de trade gaat de verkeerde kant op en stopped out, helaas is het het laatste geworden.
Move.on.com
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Paar uurtjes geleden al in de chat gemeld, een SHORT geopend op de AUDJPY, nadat de daily een bearish candle liet zien als rejection van het geweldige samenraapsel van support en resistance lijnen, waarvan de belangrijkste de Daily 200 ema en een stokoude trendlijn die al sinds november 2014 stand houdt, en samen met een trendline 1000 pips lager een geweldige bearish channel vormt. We zitten dus aan de top van deze channel, maar ook aan de top van een horizontale range.... zeer veel redenen die samen komen en de prijs mogelijk weer de andere kant uit sturen, naar beneden.. misschien wel weer 500 of 1000 pips!
Zie onderstaand plaatje, flink uitgezoomd want dan zie je goed waarom dit zo een belangrijk level is waar de prijs zich nu bevindt, en de kans groot is dat de prijs weer naar beneden gaat. GEEN garantie dat het ook echt een winst van honderden pips gaat opleveren alleen de KANS dat het gebeurd is groter dan dat het niet gebeurd, maar nog steeds kan de prijs natuurlijk door de trendlijn breken en omhoog schieten.. misschien gebeurd dat wel donderdag als er veel JPY nieuws uit komt.