Topic-icon Marco's FMP Trading

More
9 years 9 months ago - 9 years 9 months ago #10369 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Marco's FMP Trading

Hehe, ik heb weer eens een trade geopend, short op de AUDJPY als M2 na break en pullback van de range, met een conformatie middels een PFT signaal... Gaat op dit moment nog niet de goede kant uit, maar de bull candles zien er niet echt sterk uit, dus er is nog hoop!

Dit zal mijn enige trade zijn deze week, vanwege de Brexit vote.. afgelopen 2 weken al stil gehouden vanwege dit event, de spikes en gaps waren mij even te heftig.. Maar de AUDJPY lijkt zich nog behoorlijk te gedragen, dus ik durfde deze wel aan.

Ik had toch ook nog even de M15 chart gechecked.

Na de nachtelijke consolidatie een Perfecte losing bears Doji, gevolgd door een Bullish engulfment candle. met een Fib expand naar de resistance, krijg je dan een mooi beeld van wat er voor vandaag op het menu zou kunnen staan.

Happy Trading :-)

AUD/JPY M15

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 9 months ago #10372 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Marco's FMP Trading
Het is inderdaad hopeloos mis gegaan, maar het was gisteravond net na 23:00 uur dat ik de trade opende (Alpari Rusland, daily close), dus dat gerommel daarna was nog niet aan de orde, het zag er gewoon goed uit voor een short. Na sluiten van New York heb je altijd een periode dat er bijna niets gebeurd, en zeggen de candles eigenlijk helemaal niks op dat moment. Gebeurd heel vaak dat bv de prijs tergend langzaam omhoog kruipt tijdens de nachtelijke uren, maar zodra London opent wordt gewoon weer de weg naar beneden met een flinke 4H candle voortgezet.

Maar helaas liep het vandaag anders. Het zal me niets verbazen dat met de Brexit vote deze alsnog naar beneden dondert.

15M chart kijk ik overigens niet naar, 1H is het laagste wat ik check, anders raak ik alleen maar confused.

Hehe, ik heb weer eens een trade geopend, short op de AUDJPY als M2 na break en pullback van de range, met een conformatie middels een PFT signaal... Gaat op dit moment nog niet de goede kant uit, maar de bull candles zien er niet echt sterk uit, dus er is nog hoop!

Dit zal mijn enige trade zijn deze week, vanwege de Brexit vote.. afgelopen 2 weken al stil gehouden vanwege dit event, de spikes en gaps waren mij even te heftig.. Maar de AUDJPY lijkt zich nog behoorlijk te gedragen, dus ik durfde deze wel aan.

Ik had toch ook nog even de M15 chart gechecked.

Na de nachtelijke consolidatie een Perfecte losing bears Doji, gevolgd door een Bullish engulfment candle. met een Fib expand naar de resistance, krijg je dan een mooi beeld van wat er voor vandaag op het menu zou kunnen staan.

AUD/JPY M15

More
9 years 9 months ago - 9 years 9 months ago #10375 by DjazzyFx

15M chart kijk ik overigens niet naar, 1H is het laagste wat ik check, anders raak ik alleen maar confused.

Je was blijkbaar niet de enige die een 2-candle PFT zag, jammer.

De valutahandel bestaat voor het grootste gedeelte uit daghandelaren, ik zou die 15 minuten kaart absoluut niet afdoen als "daar kijk ik niet naar, ik raak in de war", in mijn ogen krijg je van M15 het meest zuivere signaal !

Wat zijn jouw S&R levels op de H4 ? Op mijn GMT account zie ik een retest op 78.3, de support van de range van de afgelopen anderhalve maand (78.3/80.4). Ook zie ik een omgekeerd hoofd- en schouder patroon, met een nek op 79.00. Voor mij Voorlopig een focus op koopsignalen, totdat de 78.3 definitief resistance is.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 9 months ago #10376 by Lotsofjazz

De valutahandel bestaat voor het grootste gedeelte uit daghandelaren, ik zou die 15 minuten kaart absoluut niet afdoen als "daar kijk ik niet naar, ik raak in de war", in mijn ogen krijg je van M15 het meest zuivere signaal !

Wat zijn jouw S&R levels op de H4 ? Op mijn GMT account zie ik een retest op 78.3, de support van de range van de afgelopen anderhalve maand (78.3/80.4). Ook zie ik een omgekeerd hoofd- en schouder patroon, met een nek op 79.00. Voor mij Voorlopig een focus op koopsignalen, totdat de 78.3 definitief resistance is.

Inderdaad, ik heb hem op 78.35 liggen, en de top op 80.60

Omgekeerd Head and shoulders op de daily.. zou kunnen, wachten op een break boven de 78.30, retest en continuation naar boven, 80.60 zou dan het doel moeten zijn. Maar ik zou niet verbaasd opkijken als traders gaan vluchten naar de JPY als de vote morgen een nek aan nek race blijkt te zjn. Traders houden niet van onzekerheid.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 9 months ago #10383 by Lotsofjazz

Inderdaad, ik heb hem op 78.35 liggen, en de top op 80.60

Omgekeerd Head and shoulders op de daily.. zou kunnen, wachten op een break boven de 78.30, retest en continuation naar boven, 80.60 zou dan het doel moeten zijn. Maar ik zou niet verbaasd opkijken als traders gaan vluchten naar de JPY als de vote morgen een nek aan nek race blijkt te zjn. Traders houden niet van onzekerheid.

Goeiedag wat een mega whipsaw afgelopen vrijdag... heel blij dat ik geen pending orders heb geplaatst op 80.60 om short te gaan, die had zeker uitgestopt door de spike omhoog, en dit geldt natuurlijk helemaal voor een pending long op 78.35.. no way!

De vraag is nu hoe nu verder, ik weet het even niet meer.. natuurlijk een enorm bearish signaal op de daily, maar de wick naar beneden is bijna net zo groot als de real body! Op de 1H is al een consolidatie te zien rond de friday daily close.

Het nieuws dit weekend zal grote invloed hebben op de market open zondagavond, ik verwacht weer grote gaten. misschien beter komende week ook nog even op de handen te blijven zitten.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 9 months ago #10405 by Lotsofjazz
Voorzichtig weer begonnen met traden

Wat een rare weken zijn dit toch, al 3 weken heb ik geen trade geplaatst, pas vandaag weer voor het eerst een poging gewaagd...

Vanavond eindelijk weer een duidelijk PFT signaal op de EURUSD om short te gaan..

Prijs op de EURUSD was na de Brexit vrije val, tergend langzaam weer aan het terug kruipen, maar vond weerstand rond 1.1174, wat dicht in de buurt is van de daily 200 EMA, en ook de 4H200 en 55 EMA's liggen daar in de buurt, en ik had nog een 38.2 Fib daar staan van de eind November 2015 tot begin Mei swing high. Maar je kunt het ook zien als een pullback naar de bullish channel waar de prijs was uitgebroken sinds de brexit val.. die channel had ik er al een paar weken in staan...

Al met al technisch gezien een aantal redenen waarom de prijs hier een reactie geeft en weer zou kunnen gaan zakken... en hopelijk flink gaat zakken...Vooralsnog gaat het de goede kant uit :-) Stop net boven de daily200 gelegd op ongeveer 110 pips, TP1 op 170 pips, net boven de low na de brexit, TP2 een stuk lager.. zeg maar open.

Verder zal het traden sowieso op een wat lager pitje komen te staan nu de vakantie periode aanbreekt, ik zal ook op vakantie gaan binnenkort.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 9 months ago #10414 by Lotsofjazz
De EURUSD short staat nog steeds open, en hobbelt wat rond entry, voor al meer dan een week, staat op dit moment iets negatief, maar niet dramatisch.. ik verwacht nog steeds dat deze weer verder gaat zakken, door het gelazer met de Italiaanse banken... Volgende week ga ik op vakantie, ik wil hem daarom eigenlijk wel sluiten deze week, dus ik hoop dat deze nog terug keert naar de groene kant van entry.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 9 months ago #10417 by Lotsofjazz
Zo, Ik kan met een gerust hart op vakantie.. zonder stress :-)

Laatste paar uur is het toch nog goed gekomen met de EURUSD short trade, waarschijnlijk als gevolg van de staatsgreep in Turkije.. anders kan ik de plotselinge duikeling van tientallen pips niet verklaren, terwijl er de afgelopen 2 weken nauwelijks beweging in zat... Winst €16.64 (2x 43.2 pips)

Tot over een week of twee!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 6 months ago #10602 by Lotsofjazz
Long time, No see!

Gossiemijne, da's toch wel een flinke periode dat ik er uit ben geweest....

Door vakantie en een wat rottige periode qua gezondheid (ik blijk een lichte vorm van suikerziekte te hebben) is het traden wat op de achtergrond geraakt. Af en toe wel een blik geworpen op de kaarten, maar nog niet de energie kunnen vinden om weer te gaan traden.. maar dat gaat vanaf deze week positief veranderen :-) .

Deze week gebruik ik om weer serieus de kaarten in de gaten te houden en te zien welke kant het uitgaat, om vanaf volgende week weer trades te gaan plaatsen. Ik ga het weekend gebruiken om weer in te lezen en te zien wat er de afgelopen periode is gebeurd. Ook zal ik Forex Mentor Pro weer gaan volgen en de dagelijkse video's bekijken...

More
9 years 6 months ago #10603 by DjazzyFx

Long time, No see!

Gossiemijne, da's toch wel een flinke periode dat ik er uit ben geweest....

Door vakantie en een wat rottige periode qua gezondheid (ik blijk een lichte vorm van suikerziekte te hebben) is het traden wat op de achtergrond geraakt. Af en toe wel een blik geworpen op de kaarten, maar nog niet de energie kunnen vinden om weer te gaan traden.. maar dat gaat vanaf deze week positief veranderen :-) .

Deze week gebruik ik om weer serieus de kaarten in de gaten te houden en te zien welke kant het uitgaat, om vanaf volgende week weer trades te gaan plaatsen. Ik ga het weekend gebruiken om weer in te lezen en te zien wat er de afgelopen periode is gebeurd. Ook zal ik Forex Mentor Pro weer gaan volgen en de dagelijkse video's bekijken...

He LOJ

Good to see you're back !

Zal proberen ook wat weer eens wat charts te posten.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 6 months ago - 9 years 6 months ago #10618 by Lotsofjazz
owkee, voorzichtig weer begonnen met traden!

Zojuist long op de USDSGD, zie plaatje hieronder, eignelijk best wel wat ruimte om verder omhoog te gaan want is nu boven een belangrijk oud level gebroken, dit is een standaard break out pulback trade. Afgelopen vrijdag de break, en gisteren en vandaag de pullback, na sluiten van de disndag candle ingestapt. SL iets onder de low van vorige week.

Verder zie ik mogelijkheden op de USDCAD en NZDUSD, de plaatjes en uitleg er bij spreken voor zich denk ik.

Andere paren die ik volg:

Net geen PFT op de EURCAD, bovendien vlak bij een low level dat eigenlijk gebroken moet worden voordat ik short wil gaan (beneden de 1.4270 ongeveer).

USDJPY schurkt tegen een higher range edge aan (104.40) even afwachten wat deze gaat doen, misschien komt er een mooi PFT short signaal aan.... of een break boven dat level, en dan een M2 long (break out pull back).

AUDJPY laat een PFT long signaal zien op de daily, maar de 200EMA er boven, samen met een oude trendline, zijn mij te dicht bij (beter te zien op de weekly!!)

GBP paren laten geen duidelijke patronen zien, na de vrije val van de afgelopen weken, lijkt deze trend alweer gestopt, even afwachten wat deze gaan doen, het zou me niets verbazen dat er weer flink herstel komt, de vele GBP cijfers vandaag waren helemaal niet zo slecht.

EURUSD liet een mooi PFT short signaal zien, ware het niet dat het support level rond 1.0965 eerst gebroken moet worden om daar short in te stappen... een PFT signaal long zou mijn voorkeur hebben... Afwachten dus.

How then also.. we zijn weer begonnen!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 6 months ago #10621 by Lotsofjazz
Open Long op de USDSGD is wel wat mijn richting uitgeklommen, maar nog steeds niet de spread overwonnen,.. Beter op de spread letten de volgende keer, op dit paar is deze rond middernacht altijd erg groot! (20 pips of zo, echt idioot)

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #10629 by Lotsofjazz
Goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens...

Vanmiddag eerste target gehaald op de USDSGD Long, Winst €10,95 (41 Pips)

Tweede deel staat inmiddels op ruim 50 pips winst.

Vanmorgen een long geopend op de USDCAD, op de chat al gemeld dat dit een bounce was vanaf de 55 en 200 ema die zo'n beetje samenkomen, en ook een belangrijk support daar dicht bij... Op dit moment (daily close) is het een mooi voorbeeld van een PFT signaal op de daily, een lange engulfing bullish candle op de veel kleinere rode pressure candle van eergisteren met een indecision candle er tussenin, volgens de regels zou ik pas nu mogen instappen, maar andere signalen vanmorgen (woensdag.. indecision candle, lange wick naar beneden) maakte al duidelijk dat dit een bounce was. Bovendien is het nu vrijdag, meestal geen goeie dag om trades te openen.. en de stoploss zou nu veel te groot worden.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 5 months ago - 9 years 5 months ago #10631 by Lotsofjazz
Gaat erg goed vandaag!

Uurtje geleden TP1 op de USDCAD ook gehaald. Winst €41,08 (+149 pips)

Tweede deel staat inmiddels op 165 pips winst, maar heeft al even ruim boven de 175 gestaan, TP heb ik op 225 pips staan ongeveer en lijkt haalbaar.. risico is nu dat price afketst op de rode trendline die ik gisteren er in getekend heb (zie plaatje vorige post)

USDSGD tweede deel gaat gestaag ook omhoog, wat rustiger dan vorige week, maar einde is nog niet in zicht, staat nu op 80 pips winst ongeveer.

Lekker om het traden weer met flinke winst te beginnen, totaal al ruim 2% winst deze week, erg tevreden.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 5 months ago #10633 by Lotsofjazz
Ok, vanavond geen tijd meer om de kaarten in de gaten te houden, stop losses naar break even getrokken (plus een beetje winst) dus op de openstaande trades geen risico meer. Ik laat ze over het weekend lekker open, want beide trends omhoog lijken nog lang niet uitgeput, juist nu aan het eind van de dag nog een eindspurt in de voor mij juiste richting.

Ook komend weekend niet echt veel tijd, dus waarschijnlijk pas maandagavond een outlook voor komende week.

More
9 years 5 months ago #10634 by Jelle
Replied by Jelle on topic Marco's FMP Trading
Lekker wel hoor, die USD/CAD trade, congrats! :-)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 5 months ago #10640 by Lotsofjazz
Thanks Jelle!

En het werd vandaag nog beter! Ongeveer een uur geleden TP2 gehaald op de USDCAD trade (1.3389), Winst €62,12 (+226 pips). Ruim 4% winst op alleen deze setup

Nu even afwachten of de prijs stevig doorbreekt door de trendlijn en s/r level rond 1.3400 (heel getal!), en dan een pullback (pressure) en continuation, zou een reden kunnen zijn om weer in te stappen... daarboven veel ruimte verder te stijgen.

USDSGD tweede deel staat ook nog steeds open, is eerst wat onderuit gegaan vandaag, maar lijkt de weg omhoog weer gevonden te hebben (mooie PFT long formatie op de 4H!).

Eens kijken wat er deze week verder mogelijk is:

Wat nieuws betreft.. morgen speeches van BOE baas Carney en ECB Opperhoofd Drahgi... zonder twijfel dat dit de volatiliteit up de GBP paren en EUR paren zal doen toenemen. Ik had deze week eigenlijk ook wel NFP verwacht, maar dat is pas volgende week.. Verder weinig red flagged nieuws, wat weer goed nieuws is voor technische traders :-)

GBPUSD: Wachten tot na de speech van Carney, is nu al een paar dagen aan het rangen, wachten op een duidelijke PFT setup naar boven of naar beneden.

EURUSD: is sinds vrjdag aan het rangen, ik wacht op een duidelijke break naar beneden onder de 1.0850, met een duidelijke PFT setup, OF juist een heel duidelijke PFT om long te gaan. Maar sowieso wachten tot NA de speech van Drahgi, want dat zal wel wat sturing geven aan dit paar.

EURGBP: Hobbelt langzaam naar beneden, dit zou een retrace flag kunnen zijn, het wachten is dus op een break naar boven, maar zou ook zomaar weer omlaag kunnen schieten als Carney zijn speech goed wordt ontvangen

NZDUSD: Bevindt zich in een soort van niemandsland. ik wacht totdat deze de onderste trendline bereikt, waar deze nu samenkomt met de 200Ema, en dan kijken wat er gebeurd, breekt de prijs duidelijk beneden de trendline en 200ema, dan short op de pullback, anders wachten op een PFT signaal om long te gaan.

USDJPY: Deze drukt al een paar dagen tegen het level van 104.30 aan, het wachten is totdat deze er duidelijk doorheen breekt, dan entry long op de pullback. Anders wachten op een duidelijk PFT signaal om short te gaan.

Andere paren zien er wat mij betreft niet zo interessant uit op dit moment.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 5 months ago #10643 by Lotsofjazz
Trend op de USDSGD lijkt omgedraaid, tweede deel van de setup van vorige week zojuist stopped ou op + 29 pips, €7,85 .. even afwachten hoe het nu verder gaat.

Sowieso verstandig, met de speeches vanavond van de BOE en ECB topmannen... Bij daily close maar eens kijken hoe de vlag er bij hangt.

More
9 years 5 months ago #10644 by Crome
Replied by Crome on topic Marco's FMP Trading
Hoi LoJ, ik heb je topic even gescreend, maar handel je al op een live account, of is dit nog demo?

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 5 months ago #10646 by Lotsofjazz
Nee nog steeds demo, ik ben nog niet consistent genoeg, afgelopen week ging goed, maar het gaat ook nog te vaak.mis bij mij.. check m'n Myfxbook account in me signature... Tzt wil ik met ongeveer 3000 euro starten.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.090 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.