Topic-icon Marco's FMP Trading

• Lotsofjazz
  • Lotsofjazz's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 3 months ago #10879 by Lotsofjazz
Replied by Lotsofjazz on topic Marco's FMP Trading
Waar ik naar kijk komende week. DEEL 1 (in een keer posten lukte niet!

Jeu, de kaarten zien er goed uit met veel potentieel op veel paren! met nog steeds de USDCAD short open, kan dit wel eens een mooie week worden, maar dan moet ik het wel goed spelen en .. DON't Panic!

Ok eerst maar eens de USDCAD.

Geopend een paar dagen voor oud en nieuw, en weer een mooie bearish week achter de rug, zit er eigenlijk niets in de weg om nog verder te zakken.. of toch wel? Nou... Trump wordt geïnaugureerd deze week, en dat zou wel eens het optimisme op de USD kunnen aanwakkeren, zodat deze zijn uptrend van de laatste weken van 2016 weer gaat voortzetten, dit zou betekenen dat de USDCAD mogelijk weer omhoog gaat.. Echter de goede economische cijfers uit Canada en het voorzichtig omhoog bewegen van de olieprijs kan de CAD een boost geven, waardoor het toch nog naar beneden gaat met dit paar, afijn, voor beide scenarios heb ik een plan, en die is eigenlijk best eenvoudig en heeft de daily200 als hoofdrol.

Voor wat betreft de open short, heb ik de stop verder omlaag gebracht naar net boven de daily200, het zou me namelijk niets verbazen als hij naar dit level terug trekt, maar zolang hij er niet boven breekt zit ik nog wel goed met de open short en blijft deze open. voor details, zie plaatje!

AUDUSD zit op een sleutelpositie op dit moment, net boven de daily200 gebroken, maar daar vlak boven het belangrijke level van 0.7500. Belangrijk bij dit paar is wat Goud doet, ik raad je aan de Goud grafiek eens naast de AUDUSD grafiek te leggen, je zult zien dat deze vooral de laatste paar maanden enorm op elkaar lijken... en laat Goud juist vorige week een enorme bullish move zien!, de vraag is of dit zo door gaat, of dat het weer downhill gaat met goud, dan gaat vrijwel zeker de AUDUSD er achteraan. Daarnaast is ook zeker het sentiment als gevolg van Trumps inauguration erg belangrijk om te volgen.

Maar goed, uiteraard zal dit technisch gezien op de kaarten terug komen, en daarvoor heb ik een plan.. heel eenvoudig, als prijs breekt en sluit met een daily candle boven de de 0.7500 handle, wachten op een pullback eventueel naar de daily200 en dan gevolgd door een bullish engulf voor een PFT long. Maar als de prijs morgen of overmorgen met een bearish engulf sluit beneden de daily200 als rejection van het 0.75 level, dan betekend dat voor mij een short.. Simpel toch?

AUDJPY heb ik pending short setup er al op staan, alleen nadat ik de FMP weekly outlook van Omar heb gezien, besloten deze bij market open, direct te sluiten.. Trumps inauguration, en wat goud doet kan er voor zorgen dat hij door het dak schiet en 86.50-87, ver achter zich laat.. als dat gebeurd hoop ik wel op een pullback en bullish PFT.. Maar voor hetzelfde geld gebeurd dit niet en wordt 87.00 rejected met een mooie bearish PFT, en dan ga ik zonder twijfel gewoon short, zoals ik al van plan was.. maar de grote vraag is dus wat de USD gaat doen en wat het sentiment wordt naar aanleiding van Trumps inauguration, Risk On zou heel goed kunnen.

(to be continued)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 3 months ago #10880 by Lotsofjazz
Waar ik naar kijk komende week. DEEL 2

EURJPY, dat is misschien wel mijn favoriet voor deze week. Op dit moment leunt hij op de lower boundery van een smalle range, na een sterke uptrend...Dit heeft inmiddels een mooie VLAG gevormd, met een potentieel van zo ongeveer 650 pips (hangt er een beetje vanaf hoe je de vlaggestok definieert), als er een bullish PFT komt gelijk morgen (enter monday close) zou dat mooi zijn, want dan kan ik TP1 op de bovenste range boundery leggen, zo rond 123.50 en TP2 open om zo een kans te geven een deel van dat 650 pips potentieel op te pikken... maar goed, de vraag is of dit zo gaat gebeuren, voor shorts heb ik ook een plan, dus het mag van mij beide kanten uit.

USDJPY, zoals ik het nu zie een mooie pullback na een geweldige uptrend, zou me niets verbazen als de uptrend wordt voortgezet, en met Trumps inauguration, is de kans daarop vrij groot, (Risk On---> USD appreciated, Yen sell off), ook hier plannen voor zowel short als long, maar ik prefereer een long.

GBPJPY, deze hangt nu net onder de weekly55 ema, belangrijk is te kijken wat de GBPUSD doet, die hangt nu rond een extreem laag niveau, bijna niemand verwacht dat de GBPUSD beneden de 1.21 gaat breken, maar als het Brexit gelazer een negatieve wending neemt voor Engeland zou het mij niets verbazen als dat toch gebeurd. Het hangt er een beetje vanaf ook hoe de stemming wordt rond Trump, want zwakker wordende JPY (omdat USD sterker wordt) werkt een eventuele bearish move tegen...Wordt de GBP juist sterker, en die kans is eigenlijk net zo groot, dan kan deze juist wel eens scherp omhoog schieten.. anyway, voor beide scenarios heb ik een plan klaar.

NZDUSD, na de falende PFT short, denk ik toch nog steeds bearish met dit paar, hoewel hij boven de daily200 is gebroken.. maar ook hier geldt dat ik verwacht dat Trump een positief effect zal hebben op de USD en daardoor dit paar weer bearish zal worden.. mocht dat echter niet het geval zijn, zal dit op de kaarten moeten uitkomen als een bullish PFT als rejection van de daily200. Voor shorts moet de prijs wat mij betreft met een krachtige bearish engulfing candle beneden de daily200 sluiten. Mijn voorkeur gaat uit naar een short.

Ok, dit zijn de paren waar ik naar kijk deze week.... waarom de GBPUSD en EURUSD niet hoor ik u vragen.. Nou, de EURUSD laat mij te vaak van die nare spikes zien de laatste tijd. Al een paar keer de analyse en entry op zich in orde, maar stopped out op zo een nare spike de verkeerde kant op (dik boven voor de hand liggende s/r levels uit!). GBPUSD is mij wat te springerig op dit moment, maar dat kan de komende weken veranderen als het beleid mbt de Brexit wat meer handen en voeten gaat krijgen.

Succes komende week!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #10882 by Lotsofjazz
Korte update!

Vanmorgen enorme gaten op de GBP paren, na geruchten dat de Britten aansturen op een harde Brexit, 200 pips op de GBPUSD, ditgaf een opportunity om Gaps te traden.. Gaps sluiten 90% van de gevallen.... alleen deze waren wel errug groot!.. 20 minuten na market open, was het gat al met 50 pips kleiner geworden, op dat moment een long geopend en juist vanaf dat moment is het eigenlijk geen kant op gegaan, heeft nog 40 pips in de plus gestaan eventjes vanmiddag (waar ik niet bij was natuurlijk), maar daarna al huppelend weer terug naar entry.. en zojuist met 3 pips "winst" gesloten (winst €1,21)... naja we hebben het in ieder geval geprobeerd.. en niks verloren! :-)

Maarrr, erg veel bearish talk in the town op de GBP, en juist bullish talk op de USD.. de GBPUSD zou dus wel eens een flinke val kunnen gaan maken.. ik speculeer daar op en heb beneden de low van vandaag (markt open was dat) een pending Short STOP order setup staan van 2x 0.04 lot op 1.1976 met een SL van 60 pips en een TP1 van 100 pips en een TP2 van rond de 500 pips.. volkomen willekeurig want de GBPUSD heeft nog nooit zo laag gestaan, dus het is moeilijk logische plekken aanwijzen. Of het gaat werken, is afwachten, de speech van Theresa May zal belangrijk zijn, worden de geruchten bevestigd of juist afgezwakt.

USDCAD heb ik ook gesloten (Winst +€41,99 +298 pips, +1.71%), omdat op de daily chart feitelijk een Bullish reversal pattern te lezen valt, afgelopen donderdag vrijwel een pin bar reversal, gevolgd door een twijfelachtige bearish candle op vrijdag en vandaag een bullish engulfing candle.. Echter niet gelijk long, omdat de prijs nog ruim onder de daily200 en net onder de trendlijn is gesloten.. Dit kan dus ook een pullback naar de trendlijn zijn.. volgt er een bearish engulf morgen dan zal ik niet twijfelen om weer short te gaan.. Alles hangt af van wat Trump allemaal zegt en doet, wat de Olieprijs doet ... en wat de cijfers later deze week ons gaat brengen, rate decisions van de BOC (woensdag eind van de middag) FED statement en persconferentie, en een speech van Yellen diezelfde avond, en natuurllijk de inauguratie van Trump... het kan wel eens een wilde week worden..

Andere paren...

NZDUSD. Hier ook een pullback naar de trendlijn, jammer genoeg geen bearish engulf, maar als de USD aantrekt, zoals door veel analysten wordt verwacht, zou een bullish engulf een mooi signaal zijn om long te gaan, moet ie wel ruim boven de close van afgelopen vrijdag sluiten.

GBPJPY. Na de ruim 200 pips bearish gap nauwlijks bewogen vandaag... deze zou ook wel eens een vrije val kunnen gaan maken als de geruchten van de harde Brexit door May worden bevestigd... Geen pending order op deze, 1 GBP trade is wel genoeg risico in deze rumoerige tijd.

USDJPY. Heeft bijna de daily55 aangetikt.. het wachten is op de reversal bullish engulf dat het einde van de retrace aankondigt, maar ziet er gunstig uit wat mij betreft, kwestie van afwachten, misschien woensdag daily close naar donderdag.

EURJPY. Eigenlijk hetzelde als ik voor de USDJPY heb gezegd.. Ik vraag me alleen af hoe een harde brexit de euro gaat beinvloeden, wordt dit als positief gezien voor de Euro?.. logischerwijs lijkt me van niet, maar ja, mijn logica strookt wel vaker niet met die van de grote forex wereld.

AUDJPY en AUDUSD. Hebben nauwelijks bewogen vandaag, de AUDUSD is wel op de daily200 gaan zitten..een bullish engulf zou nu perfect zijn.. Goud heeft ook nauwelijks bewogen vandaag.

Al met al op een aantal paren gunstige ontwikkelingen op de kaarten, kwestie van afwachten of het allemaal gaat uitkomen zoals ik verwacht/hoop.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 3 months ago #10884 by Lotsofjazz
Ik ben toch weer te ongeduldig geweest, de USDCAD was inderdaad een tijdelijke pullback naar de trendlijn en de GBPUSD is vandaag na de speech van May door het dak geschoten... Heel veel analysten hebben er flink naast gezeten vandaag.

Maarrr, als het zo doorgaat zie ik een paar mooie setups voor vanavond.. zoveel dat ik moet gaan kiezen.. en nog meer pending orders. :-D

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 3 months ago #10885 by Lotsofjazz
OK, ik heb geen tijd voor een lang verhaal, maar hier het plaatje, spreekt voor zich denk ik...

Pending short op de USDSGD!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 3 months ago #10886 by Lotsofjazz
Hoewel ik had gezegd niet op de EURUSD te traden, toch een pending order geplaatst! De breakout door de daily55 en 1.0650 is te mooi om te laten liggen... Ik realiseer me echter wel dat de FED weer zo'n rottige spike kan veroorzaken, maar die gok neem ik deze keer.

Mooi zou zijn als de prijs verder stijgt morgen, en dan gedurende het FED evenement even naar beneden spiked om de setup te triggeren en vervolgens weer verder te gaan met klimmen... zou me niets verbazen als het zo gaat aflopen :-)

De Short stop pending orders op de GBPUSD heb ik gecancelled, die had ik geplaats rekenend op het dumpen van de GBP, echter het tegenovergestelde is gebeurd, deze pending order open laten heeft dus niet zoveel zin, het level op 1.20 is gewoon heel erg sterk. Aan de andere kant nu long gaan is ook niet zo slim, de prijs is gestopt, precies OP de daily55, waar ook een sterk s/r level te zien is... dus even afwachten wat hij verder gaat doen.

de USDCAD is flink onderuit gegaan vandaag, maar ook deze is aangeland op een voormalig s/r level. Het is natuurlijk ook een PFT, maar de bar is zo groot, nu instappen zou de stop veel te groot maken.. De laatste 3 4H bars waren alweer doji's, dit kan betekenen dat hij weer de andere kant uit gaat.. Wat er gaat gebeuren hangt af van de FED maar ook van Olie, en natuurlijk de BOC rate decision... 3 dingen die morgen allemaal hun invloed zullen hebben op dit paar.... Ikw acht het maar weer af.

NZDUSD, een bullish PFT op de daily, maar ook deze is mij te groot, de prijs is gelijk doorgeschoten naar een belangrijk s/r level rond 0.7220 (double top!) en de risk reward ratio zou niet zo denderend zijn hierdoor.. Ik hoop dat hij nog een keer terug trekt naar de trendlijn, maar dan met een iets bescheidener PFT deze reject.. Dus even afwachten wat hij gaat doen.

GBPJPY is terug getrokken naar de daily55, tempting om short te gaan, maar ik doe het niet, de kans is te groot dat deze doorstijgt als gevolg van aantrekkende GBP. De USDJPY is daarintegen juist gedaald, meestal volgt de GBPJPY de USDJPY wel, maar vandaag doen ze precies het tegenovergestelde.. Omdat GBPJPY een cross is van GBPUSD en USDJPY, kun je de invloed van de USD uit de berekening wegstrepen... het dalen van de JPY kun je toeschrijven aan het zwakker worden van de USD, het stijgen van de GBPJPY was dus alleen te danken aan het sterker worden van de GBP.

Over USDJPY gesproken, deze is net aan door de daily55 gebroken, een breakout-pullback trade zou hier ook kunnen.

AUDJPY, een van de weinige paren die geen kant is uitgegaan vandaag, alle aandacht ging blijkbaar naar de GBP en USD.

Omdat de AUDJPY geen kant is uitgegaan, kun je bullish move op de AUDUSD vrijwel volledig toeschrijven aan het zwakker worden van de USD. Goud is wel iets sterker geworden vandaag, en zou de AUD een beetje geholpen moeten hebben. Wel een PFT op de daily.. alleen weer zo'n hele grote candle waardoor de r/r de mist in gaat.. Ik heb bij deze ook een pending order geplaatst op pullback naar het level van 0,7505 met een stop van 75 pips en TP1 op s/r level rond 0.760 en TP2 op s/r level rond 0.7720. Mooie risk reward ratio.

EURJPY, niet veel beweging maar zit nu op de daily55, het wachten is op een mooie Bullish engulf... ziet er nog steeds veelbelovend uit, misschien dat de heer Draghi de euro een beetje kan opstoken :-)

Dus, geen orders geplaats, maar alleen lafjes pending orders. de PFT's zijn gewoonweg te groot om gelijk in te stappen, waardoor de lotsize EN de risk reward ratio teveel op een hoop gaan. Fingers crossed hoe dit alles gaat aflopen.

More
9 years 3 months ago #10890 by Crome
Replied by Crome on topic Marco's FMP Trading
Die 1.0650 scheelde maar een haar geloof ik hè. Zonde.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10895 by Lotsofjazz
Afgelopen week... wat heb ik geleerd.

Op Martin Luther King Day enorme gaps op de GBP paren (GBPUSD 200 Pips!), door wat GB Premier May in een interview aan het voorafgaande weekend heeft gezegd over hoe ze de Brexit gaan aanpakken (HARD dus).. Vanwege de enorme gaten een Gap-trade geprobeerd op de GBPUSD.. geopend op het moment dat de eerste bump omhoog alweer achter de rug was, 20 minuten na markt open... Gedurende Martin Luther King Day, gaat het verder geen kant uit en besluit ik de trade 's avonds te sluiten op break even zo'n beetje.

Ik noem het met opzet geen Maandag, maar Martin Luther King Day.. dit is een vrije dag in Amerika, gevolg.. de forex markt staat zo'n beetje stil!...Op dinsdag kom ik er vervolgens achter dat ik de trade te vroeg gesloten heb. De speech van May over de Brexit aanpak op Dinsdagmiddag wordt erg goed ontvangen en schiet de GBPUSD weer omhoog.. ook geholpen door een zwakker wordende USD.. ik heb de Trade dus te vroeg gesloten en had geduldiger moeten zijn.. Gaps sluiten 90% van de gevallen!! Heb dus vertrouwen dat het goed komt en anders heb je nog altijd je stop.

Leermoment:
Ingrijpen in lopende trades is niet goed voor je winstgevendheid... laat het gaan, ik heb de analyse goed gedaan, en nagedacht over de TP1 en de stop.. op het moment dat ik de trade sloot was er eigenlijk helemaal geen (technische) aanwijzing dat het mis zou gaan.. De harde Brexit "fear" was gebaseerd op speculatie dat het een doem scenario speech zou worden, maar met die angst zat die natuurlijk al in de prijs!!..vandaar de enorme GAP! echter, de speech zelf werd juist erg goed ontvangen en bleek de angst ongegrond, waardoor de correctie plaats vond met een enorme sprong in de prijs omhoog.

Hoewel de USDCAD op Dinsdag nog een flinke move naar beneden maakte, en ik ongeveer 150 pips winst heb gemist zeg maar.. sta ik nog wel steeds achter de analyse dat de week ervoor op donderdag en vrijdag flinke aanwijzingen waren dat het weer omhoog zou gaan met de USDCAD.. later in de week is dat ook gebeurd. Helaas kon ik er geen gebruik van maken want ik had al 3 trades open op andere paren die geen van allen er rooskleurig voor stonden op dat moment.

Pending order op de USDSGD geplaatst op zondag avond direct na market open, werd die woensdag middag al getriggerd.. en heeft alleen de eerste twee drie uur op winst gestaan, en daarna de verliezen in gedoken en vandaag eind van de middag stopped out... echt op de top van een spike!..

Leermoment.. wees ruimer met de stops, deze stond toch weer te dicht op de s/r level/EMA... te weinig rekening gehouden met de spread (4 pips soms op de USDSGD gedurende de dag.. op rustige momenten soms wel 20 pips!).. Ik had hem vanavond met een veel kleiner verlies hebben kunnen sluiten... Maar OK, move-on-dot-com!

Pending orders op de AUDUSD en EURUSD getriggerd op woensdag avond, eigenlijk wel zo'n beetje als gepland, EURUSD is wat meer door de trigger gedoken dan de AUDUSD vanwege het FED nieuws.. maar een speech van FED baas Yellen donderdag nacht had een tegengesteld effect en kwamen beide even flink ik de groene cijfers (en de USDSGD even wat minder rood). Helaas hebben ze die winst gedurende deze speciale vrijdag niet kunnen vasthouden, maar gelukkig door winstnemingen aan het eind van de dag toch nog redelijk wat goed kunnen maken van het verlies op de USDSGD. EURUSD met 40 pips winst kunnen sluiten, AUDUSD iets meer op 49 pips.

Ik weet het, nu heb ik weer ingegrepen in lopende open trades, maar het is nu eind van een rare week, met veel nieuws events.. en een rare president in het witte huis.. Als die weer wat idioots twittert, kan de USD zomaar weer gaten laten zien tijdens market open. Het risico op gaten de verkeerde kant uit (voorbij mijn stops wellicht!!) na zo een enerverende week is vrij groot.. ik hoop er eerlijk gezegd op, ga ik het nog een keer proberen.. GAP trading.

Prettig weekend!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago - 9 years 2 months ago #10898 by Lotsofjazz
1 nieuwe setup.. maar wel risky!

Net even de kaarten bekeken, maar ik zie op dit moment niet veel mogelijkheden om trades te openen.. Op sommige kaarten wel PFT's te onderscheiden, maar vlak daaronder of daarboven weer levels die roet in het eten kunnen gooien, of de risk reward ratio is niet helemaal wat het wezen moet....een paar voorbeelden

Verder op de USDCAD een bearsih PFT als rejection van de 38.2 Fib, alleen direct daaronder nu de trendlijn en daily200 ema, die zal dus nog even verder moeten zakken.. Olie is cruciaal, leverde vandaag weer een beetje in, maar het zwakker worden van de USD is op dit moment krachtiger dan het zwakker worden van de CAD. Als Olie weer duurder wordt kan het nog harder naar beneden gaan met de USDCAD.

Maar toch weer op de USDSGD, die zo slecht afliep vorige week, een setup geopend, omdat deze weer beneden de daily55 is gebroken en op zich er veel potentie in zit en ondersteund door de fundamentals.

De "Trump Trade" lijkt zijn beste tijd gehad, steed smeer signalen dat de protectionistische geluiden uit het Witte huis met Trump, minder gewaardeerd worden door de traders. Gevolg is dat de USD op zijn retour is. De EURUSD stijgt, en dat betekend meestal (94%) dat de USDSGD gaat zakken... we gaan het zien of het werkt..

Overigens geen long op de eurusd, omdat deze tegen een s/r level van 1.0760 zit aan te hikken, daar moet ie eerst doorheen, bovendien vanwege de tegengestelde correlatie met de USDSGD van 94% zou dit eigenlijk een zelfde trade zijn als de short op de USDSGD.. Maar misschien in de loop van de week als 'toevoeging' als deze door de 1.0760 is gebroken.

Verder hou ik een scherp oog op de NZDUSD die op dit moment as we speak door een driehoek lijkt te breken! (goed te zien op de 4H en 1H kaarten), geldt in mindere mate ook voor de AUDUSD... Misschien morgenochtend..

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10902 by Lotsofjazz
Pattern Alert!! Rising Wedge op de EURUSD daily

Een bekend candlestick patroon op de Forex kaarten is de Rising Wedge, waarbij er steeds higher highs zijn maar deze gaan minder snel omhoog dan de higher lows.. de candles worden dus ook steeds kleiner, wat aangeeft dat traders de prijs zo langzamerhand wel hoog genoeg vinden, maar ook nog aan het twijfelen zijn om de boel weer te verkopen... De theorie is dat als de prijs beneden de onderste trendlijn breekt het dan weer downhill gaat naar de basis van de wedge. Iets meer hierover is te vinden overal op het internet, maar deze van Babypips is wel duidelijk:

www.babypips.com/school/middle-school/important-chart-patterns/wedges.html

En zoiets is nu te zien op de EURUSD daily kaart, en kondigt de continuation aan van de main down trend

Ik hoop eigenlijk dat hij pas gaat breken als de wedge nog strakker is opgebouwd richting de 200 ema, en na het komende weekend naar beneden breekt met een mooie PFT op Maandag bijvoorbeeld, om maandagavond na daily close in te stappen, maar ik hou hem gewoon scherp in de gaten. Kan een mooie trade worden van 400 tot 550 pips!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10915 by Lotsofjazz
Second thoughts...

Even zonder plaatjes vandaag..

Ok, vorige week een short geopend op de EURUSD, want het was een PFT, rejection van een sterk s/r level, break beneden een rising wedge... MAAR, ik vraag me nu zwaar af of dat wel verstandig was, want... Ik heb de trade geopend paar uur voor daily close op het laagste punt van de dag.. OP de daily 55... het had veel beter geweest als ik had gewacht op de daily close, en dan had ik de trade waarschijnlijk niet geopend, omdat hij niet beneden de daily 55 was gesloten. Maar goed ik moet het er mee doen, fingers crossed dat hij beneden de daily55 gaat breken en verder gaat zakken, maar gezien de ontwikkelingen met Trump, heb ik daar een hard hoofd in,.

De short op de NZDUSD staat er wat dat betreft beter voor, hoewel ook nog spannend maar er is veel meer ruimte naar beneden, en de weerstand op 0.7315 lijkt beresterk.. tientallen keren rejected in het verleden en alleen met hele krachtige bullish candles doorbroken. En is daar natuurlijk ook nog die trendlijn... We wachten het af wat er gaat gebeuren, staat nu wel 30 pips in het rood.

USDSGD, is omhoog geschoten eind van vrijdag, en de longs op dit paar zijn risicovrij, stops zijn door de trailing stop die ik had ingesteld naar break even getrokken, TP1 is binnen handbereik.

XAUUSD, ging mooi naar beneden vrijdag, maar de laatste paar uur weer omhoog getrokken waardoor de short nu een beetje in het rood staat., ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed komt, op de weekly een bearish PFT te zien.

Op mijn radar heb ik verder de AUDJPY, deze drukt nu tegen een sterke weerstand rond 86.50-87.00, als er een bearish PFT komt, ga ik short, breekt en sluit een daily candle boven de 87.00 dan ga ik long.... Afwachten wat er gebeurd, maar ik verwacht dat deze weer onderuit gaat, zeker als goud verder gaat zakken.

Hetzelfde geldt voor de EURJPY, deze drukt nu tegen het beresterke level van 123.00 aan, breekt en sluit een daily candle er boven ga ik long, breekt en sluit een daily candle ver beneden de daily55 rond 121 of liever de daily200 rond 120, dan ga ik short.

Op de EURGBP daily is nu een head and shoulders pattern aan he bouwen, met een neckline zo rond 0.8300, potentieel zitten daar zo'n 800-1000 pips in.. De vraag is of dit zo gaat uitpakken, want het is maar afwachten hoe de onderhandelingen gaan verlopen met de EU over de brexit en hoe dit gaat uitpakken voor de Britten. Met het aantrekken van de economie in Europa zou de EU ook wel weer eens wat sterker kunnen gaan worden... Kortom.. afwachten!

Hou verder het nieuws goed in de gaten deze week.. er komt heel veel red flagged nieuws uit, met FOMC, Drahgi speech, Rate decisions hier en daar.. en om het aft te sluiten, NFP friday!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10926 by Lotsofjazz
BUSTED!!

Account opgeblazen in ongeveer 24 uur tijd!... Waarom? hoe? Whatskebeurt!? .... Ja, dat zou ik ook graag willen weten!

komend weekend kom ik er op terug.

Voor nu, MyFxbook Account op private gezet, er komt een nieuw account ergens volgende week, uiteraard een demo, met nieuw plan.

More
9 years 2 months ago - 9 years 2 months ago #10929 by DjazzyFx
Replied by DjazzyFx on topic Marco's FMP Trading

BUSTED!!

Account opgeblazen in ongeveer 24 uur tijd!... Waarom? hoe? Whatskebeurt!? .... Ja, dat zou ik ook graag willen weten!

komend weekend kom ik er op terug.

Voor nu, MyFxbook Account op private gezet, er komt een nieuw account ergens volgende week, uiteraard een demo, met nieuw plan.

Loj,

Die hefboom-functie is F.... KILLING. Valutahandel gaat over minuscuul kleine slipjes van de GROTE INSTITUTEN!

0.1 tot 0.2% zijn hele grote uitschieters. Laat je niet verleiden door een onrustige markt. Wil je je eigen gelijk bewijzen... maak dan een frusto-casino-demo-account aan, ik blaas ze keer op keer weer op ;-)

Keep up the good work ! :-)

More
9 years 2 months ago #10931 by janm
Replied by janm on topic Marco's FMP Trading
Ik heb even een plaatje gemaakt met wat mij geholpen heeft. (hoop dat het me nog lukt).
In 1 woord zou je kunnen zeggen : Discipline. Het is echter niet zo gemakkelijk als het lijkt.

Ik zou zeggen: maak een plan met vaste regels. Als aan die regels voldaan wordt, is de kans > 50% dat de order positief eindigt. Bekijk de regels ALTIJD voor je een order plaatst, ook als je ze al uit je hoofd kent en plaats een order pas als aan ALLE regels wordt voldaan. Als ik naar mijn regels kijk valt mijn regel 1 op als een groot neon uithangbord. Dan wordt ik er weer aan herinnert dat het om mijn hard verdiende centjes gaat en dat dit geen spelletje is.

Succes met je trading avontuur.

" If you take data for what it is, it tells you everything you need"
Attachments:

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10932 by Lotsofjazz
Thanks guys,

Goeie tip Djazzy om een frusty account te maken, en een goed plan gaat er zeker komen.

Discipline was zeker een issue begin van de week, die ging gewoon uit het raam bij mij.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10949 by Lotsofjazz
Geen goed begin.. maar het kan nog goed komen.

Vorige week weer begonnen met traden op een nieuw vers demo account bij Alpari, met €3000,- monopolygeld er op., maar om te zeggen dat het goed gaat.. nou nee... Nog niets verloren, maar de equity staat al op ruim 2% verlies bij sluiten van de markt afgelopen vrijdag.. Ik heb alle open trades gewoon open gelaten, omdat ik nog steeds vertrouwen heb in mijn analyses.

Maandag een mooie break beneden 112.60 op de USDJPY, pending order geplaatst op pullback maandag nacht na daily close, die dinsdag ochtend al getriggered werd, op zich gede zet, want ging eigenlijk meteen al de goede kant op, maar helaas, donderdag een spurt omhoog en staat nu nog steeds op flink verlies, hoewel hij vrijdag wel weer een flink deel heeft goed gemaakt.

De EURJPY speerde maandag ook naar beneden, brak door de daily55 en de support van 121.00, maar eindigde precies OP de daily 200 ema... did deed me besluiten om niet gelijk short te gaan maar af te wachten wat er zou gaan gebeuren. De dag er op bewoog de prijs steeds onder de daily200, maar ook hier weer geen opvolging van de grote bearish candle van maandag.. MAAR, de prijs eindigde net onder de daily200, wat me deed besluiten om toch short te gaan, want het gebeurd heel vaak dat na een grote move het vlak daarna juist wat rustiger aan gaat, en dat de prijs niet heel sterk omhoog schoot gaf mij het vertrouwen dat het wel goed zou komen.

Maar ook hier weer geen follow through, en nadat hij op flink winst heeft gestaan op donderdag weer flink omhoog geschoten en bijna stopped out, maar ook hier op vrijdag weer gelukkig de goede kant uit waardoor het er op dit paar technisch gezien ook wel goed uitziet. Plaatje hieronder is van woensdag dacht ik:

Begin van afgelopen trading week al long op de USDCAD, prijs van olie ging op dat moment sterk naar beneden , en lange tijd heeft deze trade op zo'n 40-50 pips winst gestaan, maar helaas ging het met olie weer omhoog en dan volgt de CAD meteen, ook het iets zwakker worden van de USD hielp daar in mee natuurlijk... Gelukkig sterkte de USD wat aan eind van de week wat het verlies beperkt heeft, ik hoop dat dit nog wat doorzet na de meeting tussen Abe en Trump, olieprijs zit nu weer aan de bovenkant van zijn range waar hij al weken in zit, de kans bestaat dat het weer naar beneden gaat, en dan zou het nog goed kunnen komen met deze trade. Screenshot is van dinsdag, toen stond de trade er nog goed voor!

Speculerend op een verdere aansterking van de USD en verzwakking van de NZD heb ik ook nog een short geopend op de NZDUSD, nadat deze met een mooie bearish PFT naar beneden dook op donderdag.. Helaas geen voortgang de dag er op, waarschijnlijk door winst nemingen, goeie hoop dat het met deze nog goed komt! Hieronder een screenshot van zojuist.

Ten slotte ook nog een short open op de EURUSD, ook hier weer speculerend op verzwakking van de euro en aansterking van de USD vanwege redelijk goede economische cijfers en een goede meeting tussen Trump en Abe, met de terugkeer van de Griekse Eurocrisis op de voorpagina's zou deze wel een rap naar beneden kunnen gaan, zeker ook als Trumps plannen voor belasting verlagingen naar buiten komen.. hoewel daar waarschijnlijk al flink op geanticipeerd is.. Het tegenovergestelde zou deze trade juist hard richting stop kunnen sturen.. Het kan dus alle kanten op, maar bias is naar beneden!.

Ok, omdat ik qua risico toch geen ruimte meer heb om trades te openen, laat ik het hier nu bij.

Ik realiseer me overigens heel goed dat het onmogelijk is dat alle trades positief gaan eindigen, omdat sommige tegenstrijdig aan elkaar zijn.. Zoals bijvoorbeeld de USDJPY Short en de USDCAD Long... Als de USD sterk gaat bewegen, zal een van deze twee trades uitgestopt worden. We gaan het zien wat er gaat gebeuren.

Voor wat betreft de blamage van twee weken geleden, ik denk niet dat ik daar nog de energie voor heb om daar hier een verhaal over te schrijven. Ik werk nog wel aan een trading plan voor de lange termijn, dat zal ik wel posten als het klaar is.

Succes komende week!

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago - 9 years 2 months ago #10951 by Lotsofjazz
Korte Update

Eerst maar het slechte nieuws:

USDJPY (short) is stopped out, verlies €61,90 (2x 184 pips) de USD sterkte te veel aan door de vriendelijke meeting tussen Abe en Trump, zonder dat Trump verwijten heeft gemaakt direct naar Abe om de vermeende Japanse manipulatie van de Yen.

De EURJPY (short) ging daardoor ook richting stop (weer) maar het tij lijkt daar gekeerd en is nu weer op de weg naar beneden, euro zwakte is hier debet aan. Een mooie PFT te zien op de EURJPY 4H op dit moment, vanmiddag heeft de EURJPY zo'n 50 pips goed gemaakt (stond op bijna 100 pips verlies begin van de middag).

NZDUSD (short) neigt ook de goede kant op en staat rond 17-20 pips winst nu, vooral vanmorgen na London open behoorlijk bearish, is nu beneden de 4H200 gebroken en is daar niet meer boven geweest. Op de 4H eigenlijk niets meer wat een verdere val kan tegenhouden. Op de daily nog wel de 55 en 200 ema's , maar naar links kijken lijkt dit paar zich daar weinig van aan te trekken. Als de USD verder aansterkt kan het nog rap gaan met deze.

USDCAD (long) is gelukkig niet verder gedaald, staat rond 40 pips verlies, Olie is vandaag weer gezakt, ik hoop op verdere daling en daarmee zwakkere CAD, als dan de USD ook weer sterker wordt kan het nog goed komen met deze. Maar blijkbaar is de CAD om andere reden juist behoorlijk sterker geworden vanmiddag, want heeft toch de USD versterking overstemt, vanmiddag van entry terug naar 40 pips verlies.

EURUSD staat er op dit moment het beste voor op zo'n 60 pips winst. bij 70 pips worden de stops naar break even getrokken, misschien dat dat vandaag nog gaat lukken! (hoewel, het lijkt er op dat winstnemingen de prijs weer iets opdrijven)

Tot slot,

Voor het automatisch managen van mijn trades (naar break even trekken bij ongeveer 1:1 risk reward bijvoorbeeld) gebruik ik nu een EA die ik jaren geleden al had gevonden op internet, maar in de nieuwste versies van MT4 werkt het nog steeds! In een aparte post zal ik deze als attachment toevoegen.

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10952 by Lotsofjazz
Expert Advisor voor het automatisch managen van EA's

Benodigde files toegevoegd hieronder, inclusief het manual.

Er zit geen installer bij, dus je zult de files zelf moeten knippen en plakken naar de juiste directory, vooral in Windows 8 en windows 10 vereist dit wat "nerdy" skills omdat de /Experts directory moeilijk te vinden is... die staat namelijk niet meer standaard in de Programs directory van Windows (op de C-schijdf zeg maar) , maar op een hele andere ingewikkelde locatie.. Ik zou zeggen.. gebruik de Zoek functie van de verkenner en zorg dat je ook de hidden files en directories mag zien! Dan lukt het vast wel.. zo niet Google is your friend! maar kom niet bij mij, want ik snap het zelf nauwelijks, maar is me na veel vloeken toch uiteindelijk wel gelukt :-)

Ok, DISCLAIMER:

Gebruik van deze EA is volledig op eigen risico, kom niet bij mij als je trades verkloot worden door deze EA, ik kan er niets aan doen, ik heb de EA niet gemaakt, ik zou niet weten hoe deze EA aan te passen, de software komt naar je toe AS-IS. De EA is al OUD en ontwikkeld voor een metatrader 4 versie van jaaaaren geleden, bij mij werkt hij nog goed, maar dat wil niet zeggen dat het op de metatrader op jou computer ook goed werkt.. TEST het eerst op een demo account!

Naast de MQ4 files ook het manual toegevoegd. Om eerlijk te zijn, ik vind hem niet altijd even duidelijk, de functies die ik niet begrijp gebruik ik gewoon niet. Het gaat mij om het naar break even trekken als de trade 1:1 heeft gehaald (deel 1 sluit dan) en daarna de jumping stop toe te passen gelijk aan de 1:1 jump (tweede deel staat dan op 1:2 risk/reward) en zo verder. Maar er is dus veel meer mogelijk met deze EA.. speel er mee en probeer het uit zou ik zeggen.
Attachments:

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10954 by Lotsofjazz
Korte update

Het nieuws van de FED en Yellen's speech daarna, heeft de USD flink sterker gemaakt, wat goed is voor mijn EURUSD short setup en de NZDUSD short en in iets mindere mate ook de USDCAD

Vooral de EURUSD is flink onderuit gegaan, en staat nu zo rond 90 pips winst, bij 70 pips zijn de stops automatisch naar break even (+5 pips) winst getrokken door de EA. Ik had vergeten TP1 in te stellen, en daarom het eerste deel zojuist op 93 pips gesloten ipv 70 pips :-) TP2 is open, ik hoop dat de prijs verder daalt naar de bottom rond 1.0350 en misschien nog wel verder, stop laat ik voorlopig op break even staan, eind van de week zien we wel verder...

NZDUSD staat nu op ongeveer 40 pips winst, USDCAD is na vanmiddag bijna weer terug bij entry te zijn geweest weer wat afgezakt naar -40 pips, de lichte stijging van de olieprijs zal daar een oorzaak van zijn.

EURJPY staat weer op groot verlies (-95 pips).. ik vraag me af of dit nog goed komt, maar ik sluit hem nog niet, zo lang hij onder de daily 55 ema blijft, hou ik hoop :-)

• Lotsofjazz
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Marco's FMP Trading
More
9 years 2 months ago #10956 by Lotsofjazz
Frustrerende dag

Het ging zo mooi de goede kant op met de EURUSD en de NZDUSD en zelfs de USDCAD reikte tot aan entry... Maar eind van de middag keerde het om en staat NZDUSD hoger dan ooit sinds ik de short heb geopend en is de USDCAD op zo'n 40 pips verlies en is de EURUSD weer zo'n 50 pips gestegen naar zo'n 60 pips winst.. die heeft al ruim op 110 pips winst gestaan eerder vandaag.

Maar een bear trendlijn die ik had getekend gisteren aan de toppen van de candles op de eurusd, lijkt het te gaan houden. Stop laat ik staan.

Het is even afwachten wat er morgen gaat gebeuren. ik las ergens in de Myfxbook newsreel, dat de stijging waarschijnlijk komt door winstnemingen, want de cijfers uit de USA zouden juist aanleiding moeten zijn voor een verdere daling (sterker wordende dollar) maar de daling eerder vandaag kwam mijns inziens door verzwakking op de euro en niet zo zeer door een sterker wordende dollar.

Bij wijze van hedge trade op de zwaar negatief staande EURJPY short, een pending order long op de AUDJPY, vanaf 87.80, prijs is nu boven de 50% fib gebroken en gesloten (dit had ik vorige week als zo gepland!), maar heeft dus een bescheiden pullback naar de fib nodig om te triggeren. FMP mentor Mark Walton zit hier ook al long, en die heeft hoge verwachtingen wat deze betreft. stop op 110 pips, TP1 op 110 pips, TP2 open en prijs van deel 2 wordt dan weer naar BE getrokken...

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.134 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.