- Thank you received: 8
Marco's FMP Trading
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Eurjpy Houdt zich aan mijn plan en is verder aan het gaan met zijn afdaling
Eurcad, gaat ook goed,na een kleine pullback nu weer duidelijk aan het zakken
Nzdusd, gapped ver onder de trendline, na sluiten van de gap weer aan het zakken.
I love it when a plan comes together
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Eurjpy en Eurcad zien er nog behoorlijk bearish uit, die laat ik dus nog even lekker open. NZDUSD, geef ik nog een of twee dagen om een richting te kiezen... Hangt nu een beetje verloren onder de trendline.
Op andere paren zie ik op dit moment geen mogelijkheden, De pullback op de USDCAD was niet voldoende om de pending order te openen.. Maar misschien komt dat nog deze week. Eurusd geen sprake van een pullback, die is gewoon door gegaan met zijn afdaling.
Alle open trades zijn naar Break even, dus geen risico meer. Equity groei op dit moment op ongeveer 9% ten opzichte van het laagste punt vorige week.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Geen nieuwe entries
NZDUSD dreigde richting TP1 te gaan,.maar 200 ema heeft hem weer terug naar beneden gestuurd.
Eurcad, kleine pullback, maar nu weer de goed kant op, naar beneden.
EURJPY, aan het pullbacken, maar lijkt weer de goede kant op te gaan, ook naar beneden.
- DjazzyFx
-
- Premium Member
-
- Thank you received: 13
NZDUSD, geef ik nog een of twee dagen om een richting te kiezen... Hangt nu een beetje verloren onder de trendline.
De trendline up lijkt nu de resistance geworden. Weinig momentum, de koek is op. Gezien de bearish candles lijkt een bearish break-out aanstaande, maar... de trend is up, en de support van januari staat als een huis. Long entry op 0.655 ?
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
- DjazzyFx
-
- Premium Member
-
- DjazzyFx
-
- Premium Member
-
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
EURJPY is uitgestopt op break even (iets meer), ziet er steeds bullisher uit (grote bullish engulfing candles op de 4H en 1H)
EURCAD is zo te zien aan het eind van zijn pullback, nu zo'n 350 pips, es kijken hoe het verder gaat vandaag, stop wel verplaatst iets boven de high van gisteren wat ook boven de D200 is.
Ik handel deze week niet meer, er is me teveel high level nieuws de komende dagen
- DjazzyFx
-
- Premium Member
-
Ik heb een Demo en een live account. Op de demo oefen ik, op het live account trade ik alleen als alle puntjes op de pips staan. Soms is dat weken niets, maar van de laatste 20 trades zijn er slechts 2 met (minimaal) verlies. Het kan! Blijven leren, van winnen leer je niets, juist van verliezen (tijdens het oefenen) krijg je inzichten.
Happy Trading
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Nee niet stoppen met traden! Maak denoods een ander demo-account aan. Juist nu het zo grillig is allemaal valt er zo veel te leren.
Ik heb een Demo en een live account. Op de demo oefen ik, op het live account trade ik alleen als alle puntjes op de pips staan. Soms is dat weken niets, maar van de laatste 20 trades zijn er slechts 2 met (minimaal) verlies. Het kan! Blijven leren, van winnen leer je niets, juist van verliezen (tijdens het oefenen) krijg je inzichten.
Happy Trading
Ben ik niet met je eens, ik heb alleen een demo en probeer dat zo "echt" mogelijk te benaderen, startkapitaal is gelijk aan waar ik tzt ook mee wil starten, moneymanagement hetzelfde enz. Je moet ook leren wanneer het beter is om niet te traden, eind van de week kunnen we dan nagaan of het terecht was. een trade openen, en dan vervolgens uitgestopt worden door een bizarre news spike, ik vraag me af of je daar van leert.
Maar goed eentje dan, ik ben weer short op de EURJPY
EURCAD spikete even weer omhoog op het bar slechte Olie nieuws (Olie voorraad zowat 3x zo hoog als voorzien!), maar is nu weer terug waar ie begon, zo rond 400 pips, Olieprijs gaat ondanks de grote voorraden toch omhoog, nu boven de 37 dollar per vat.
- DjazzyFx
-
- Premium Member
-
BTW, NZD/USD kleine break door de weerstand. Zit er nog steeds in met 3 x 0.4 lot.
- DjazzyFx
-
- Premium Member
-
Ben het deels met je eens. Traden op het nieuws heeft mij op de mayors ook nooit veel gebracht. Maar... als het druk is met het 3-sterren nieuws kun je met oefenen wel zoeken naar een systeem dat werkt tijdens deze periode, zeg maar een back-up systeem ten tijde van veel nieuws.
Ik heb met de USD/NOK - zelfs met een zeer hoge spread - (en die voel je als je live trade) een kaart gevonden die blijkbaar al het nieuws negeert en letterlijk SWINGT! Het heeft me al behoorlijk wat centjes doen toekomen. Vandaag met de NZD/USD een ballonetje getest met E 800,= profit.
Ik zoek bij veel nieuws naar paren die tijdens de UK, EU en US-sessie geen krimp geven op het nieuws en ga ze dan volgen, dagen, soms weken lang, zonder TI's, puur KISS!
FF kijken wat de Aziatische-sessie vandaag gaat doen.
Stay Happy
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Eurcad gaat nu sideways, en neigt bullish te gaan worden, SL verplaatst naar iets boven de high van gisteren.. Als deze weer richting 400 Pips kruipt maar sluiten denk ik.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
EURCAD winst €102,12 (299 pips),
Dit was de tweede helft van een totale setup, stop was oorspronkelijk 35 pips, Risk/Reward op deze trade meer dan 1:8... eerste TP was op 196 pips met een R/R van ruim 1:5, Totale winst €168,37 wat betekend dat deze trade ongeveer 7% winst heeft opgeleverd.
EURJPY beetje te impulsief short gegaan woensdag, Verlies €40,88 (-102 pips)
Heeft nauwelijks op winst gestaan, 2 uurtjes na de entry is de trade de verliezen ingedoken en daar niet meer uitgekomen. Fout is geweest dat ik niet op 4H candle close heb gewacht en het was ook geen sterk reversal pattern, want geen pinbar, railroad of bearish engulfing. De bullish candles op de 4H waren steeds al een beetje sterker dan de bearish, dus ik had dit kunnen zien aankomen.. de reversal werd ook niet aangekondigd met "vermoeiings" candles (twee of drie opeenvolgende kleine candles, doji's) zoals eerder wel het geval was voordat de trend omdraaide.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Iedereen doet het op zijn manier en dat is maar goed ook. Ik begrijp je standpunt volledig.
BTW, NZD/USD kleine break door de weerstand. Zit er nog steeds in met 3 x 0.4 lot.
Goed gezien hoor deze.. Marc Walton was ook long op dit paar woensdag! Ik was net uitgestopt op een short, het voelt dan niet goed om gelijk weer long te gaan.. daar moet ik mij de volgende keer dus overheen zetten.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Een aantal paren is op interessante levels uitgekomen, en zijn het waard om in de gaten te houden wat er nu verder gaat gebeuren:
GBPUSD: Afgelopen week flinke pullback, heeft zijn handen gebrand aan de Kinjun op de daily, waar ook de 50% Fib van de recente swing low op de daily is gelegen en de 4H200 maar vlak er boven... Gezien de fundamentals, beter nieuws vanuit Amerika, en de voortdurende angst voor een Brexit, blijf ik bearish denken op dit paar, grote kans dat deze weer naar beneden gaat komende week.. maar wachten op conformatie op de lagere timeframes (bearish engulfing, pin bar reversal of railroad, break down van de retrace trendline).
EURUSD; Ook flinke pullback terug naar de bullish trendline, en weer boven de daily 55 gebroken, maar zittend op de 4H200, NFP van vrijdag heeft niet echt veel gedaan, Euro zwakte en goed nieuws uit de USA zou dit paar omhoog moeten gaan stuwen, maar eerst los komen van de 4H200 en weer sluiten boven de long term daily trendline.
USDCAD: Zit nu op de daily 200 ema, de entry voor een short op 40 pips na helaas gemist, die foward order heb ik nu maar gesloten. Achteraf gezien had een M2 trade (break out->Pullback->entry) op de breakout van de daily55 2-3 weken geleden perfect gewerkt.. Op dat moment durfde ik dat nog niet aan gezien de onzekerheid op de oliemarkt.
Voor de komende week, wachten op een break beneden de daily200, de olieprijs is vrijdag uit een bullish flag gebroken en ruim boven de 38 dollar per vat gekomen, dit is goed voor de CAD en daarom zit een break er wel in voor dit paar, maar dan moet de olieprijs wel doorgaan met zijn move omhoog.
EURCAD: Ik zie de scherpe pullback omhoog nu nog steeds als een pullback, is vrijdag alweer naar beneden gedoken op de stijgende prijs van de olie.. Gezien de fundamentals, euro zwakte en stijgende olieprijs, zit een short entry er wel weer aan te komen. Technisch ziet het er ook aantrekkelijk uit voor een short. Pinbar reversal op de daily + rejection van de daily200 (ook hier een perfecte M2 setup mogelijk geweest), hoewel drukkend tegen de weekly 55, nog wat ruimte naar beneden richting de weekly 200 en een long term trendline en een sterke support rond 1.4400
EURGBP: FMP mentor Marc Walton heeft uitgelegd dat de sterke trend omhoog niet logisch is vanwege de zwakke Euro, de stijging is veroorzaakt door angst voor een brexit die op dit moment de eurozwakte overstijgt. Niet echt een paar om te traden volgens hem, omdat het om twee zwakke currencies gaat. Technisch gezien wordt de prijs op dit moment omhoog gehouden door het psych level 0.7700, en de 4H200 en lijkt zich een head and shoulders patroon op te bouwen op de daily.. komende week zou de prijs dan weer moeten gaan stijgen naar rond de 0.7850 om vervolgens weer te gaan dalen, een daling verder naar 0.7500 behoort dan tot de mogelijkheden. Maar ik volg Marc Walton zijn advies en trade even niet op dit paar.
NZDUSD; De poging om de trend naar beneden in te zetten is weer mislukt, is nu zelfs boven de daily200 en een sterk S/R level op 0.6750 gebroken... maar niet ver daarboven ligt een volgend obstakel, de monhtly range boundery op 0.6900, desondanks een M2 setup op pullback naar de daily 200 ziet er best aantrekkelijk uit. Een short vanaf 0.6900 is waar Marc Walton naar kijkt.
GBPCAD: kleine pullback, na de vrije val van de week ervoor, op de stijgende olieprijs weer gaan zakken op vrijdag, maar mij nog niet ver genoeg beneden de retrace trendline gebroken, fundamentals ondersteunen een verdere daling, angst voor Brexit, stijgende olieprijs. Technisch gezien ziet het er ook goed uit voor een short, rejected door de 4H55 en 4H Ichimoku cloud, ook volgens de STT strategy een mooie rejection door de 10-21 ema band op de daily, wat nog mist is een goede candle formation. Zeker in de gaten houden de komende dagen.
USDJPY: Zit in een vlag opgesloten, range wordt steeds kleiner en steeds minder volume, een flinke break out zit er aan te komen, alleen weet je nooit welke kant uit met dit paar, fundamentals zeggen dat het weer risk on is op de markt en dat betekend meestal dat de JPY verkocht wordt, alleen is dat op de kaart van de USDJPY nog niet echt terug te zien, met het toch redelijk goede nieuws uit de USA van afgelopen week zou je een bearish move verwachten... Zoals ik al eerder heb aangegeven, trade ik dit paar niet, is mij veel te onzeker, en die plotselinge breakouts zijn soms niet te volgen!
EURJPY: Is weer terug binnen de long term bearish channel waar ik het eerder over heb gehad, ik denk weer long op dit paar, maar dan moet de sell-off van JPY wel gaan plaats vinden (risk on), op de 4H ziet het er al behoorlijk bullish uit, prijs is nu boven de Ichimoku cloud gebroken, wachten op de break van de Chikou boven de cloud en dan long op pullback naar de cloud lijkt een mooie setup, TP1 op de 4H200 met mogelijk een pullback helemaal naar de bovenste trendline van de channel op ongeveer 130.00 waar uiteraard ook een sterke s/r lijn ligt te wachten.
USDSGD: een HUGE bearish engulfing candle op de weekly, is nu beneden de weekly 55 gebroken, en beneden een bijna 2 jaar oude bullish trendlijn..wat een huge event is!, entry op pullback naar de weekly 55 met mogelijk een move van 630-650 pips down (head en shoulders). Ik ben benieuwd wat Marc Walton hier van vindt, want die rekende op een bounce vanaf de trendline, waarmee hij al duizenden pips heeft gewonnen op dit paar, maar ik ga zondagavond een forward order plaatsen op de pullback naar de weekly 55 voor een short. Ik vraag me overigens wel sterk af wat deze down move heeft veroorzaakt.. iemand? Jelle? Djazzy?
EURAUD: Heeft de daily200 naar beneden gebroken, forward order voor een short op pullback naar de daily lijkt nu te laat, maar je weet maar nooit, de AUD heeft wel erg veel progress gemaakt vorige week, een pullback zit er daarom wel in.
AUDJPY: is uit een 4H vlag gebroken, naar boven, en ook boven een daily bearish trendline en daily 55, maar nu wel binnen de daily Ichimoku cloud, echter een long op pullback naar de daily trendline en 55ema is een logische setup, als de JPY sell off komt zit dit er ook wel in. Let ook op de olie, ook de AUD is positief gecorreleerd aan de olieprijs. Fundamentals ondersteunen dus een verdere stijging.
AUDUSD: Technish gezien op een interessant level aangekomen, heeft zijn handen gebrand aan de weekly 55 en zijn hoofd gestoten aan de weekly ichimoku cloud, maar is boven de daily200 gebroken en boven de weekly range boundery op 0.7400 en boven uit de daily vlag gebroken waar ik het vorige week over had. Dit zijn sterke levels die de prijs weer zouden kunnen doen omdraaien, alleen de fundamentals ondersteunen dit op dit moment niet... steeds beter nieuws uit de USA en een sterker wordende AUD mede door de stijgende prijs van de olie.. een long op pullback naar de daily200 ziet er aantrekkelijk uit op dit moment.
Tot slot nog even een blik op de nieuws kalender.
Zondag nacht een BOJ governer speech en Maandag nacht Current Account cijfers uit Japan... eens kijken wat dat doet op de JPY paren
Dinsdag morgen Euro GDP cijfers, als deze slecht zijn en de JPY goed, zit een mooie short op dinsdag op de eurjpy er wel in.
Woensdagmiddag Britisch GDP estimate, zal invloed hebben op de GBP paren.
Maandagavond NZD monetary policy, RBNZ interest rate and press conference... dit zal de richting gaan bepalen van de NZDUSD,
Donderdagmiddag ECB interest rate decision, en press conference, het zal mij benieuwen wat dit gaat doen.
Donderdag middag, jobless claims vanuit de USA
Vrijdag, GBP consumer inflation expectations en iets soort gelijks uit de USA, Consumers sentiment index (reuters/michigan)
Al met al, best veel om op te letten volgende week, kan wel eens een leuke week gaan worden na alle break outs van afgelopen week
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Ik heb afgelopen zondag avond de volgende pending orders gezet
AUDJPY: LONG op 83.66, 0.08 lot
Pullback naar daily55 en trendline, op 24 pips gemist!.. lijkt nu up and away... dus de gedachte was in ieder geval goed
AUDUSD: LONGop 0.7350, 0.14 lot
(pullback naar daily 200... lijkt ook up and away, heeft nauwlijk een pullback laten zien, misschien komt deze nog komende week)
USDSGD, SHORT op 1.3823, 0.08 lot
Op pullback naar de weekly55 die vorige week met een knal is gebroken. Deze heeft zich keurig aan mijn plan gehouden, en is vanmorgen rond 10:30 afgegaan, nu op zo'n 40 pip in de plus
Daarnaast op zondag gelijk short op de EURCAD, op 1.4654 ongeveer, 0.06 lot (stop erg ver)
Deze gaat wel de goede kant op, maar had er meer van verwacht nu de Olie als een speer omhoog gaat (gaat al richting 41 dollar per vat), misschien komt het nog.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Ha!, de AudJpy LONG trade is toch afgegaan vanmorgen, nu maar hopen dat de weg omhoog weer wordt ingezet, op dit moment zo rond de 25 pips in de plus.
De EURCAD is afgelopen nacht weer omhoog getrokken, nu zo rond de 40-50 pips in de min, maar ik zie tekeken dat deze weer naar beneden gaat.
De USDSGD short is ook weer helemaal omhoog gekropen, en weer boven de weekly55, we zullen zien hoe dit gaat aflopen. Ook zo rond de 40 pips in de min.
Maar over het algemeen beweegt alles maar langzaam, geen overtuigende break outs of duidelijke richtingen. Alles is dus nog mogelijk.
- Lotsofjazz
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Marco's FMP Trading
Eerste helft EURCAD uitgestopt, Verlies -26,15 (-129 pips) tweede helft op het randje
USDSGD nog aan de verkeerde kant van de entry, maar echt omhoog breken doet deze ook niet, dus we wachten het maar weer af
AUDJPY, ging mooi omhoog vanmiddag, maar weer terug gevallen, nog wel ruim in de plus.