Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

• Jules-v-H
  • Jules-v-H's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Forex Farmer
More
14 years 8 months ago #3496 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
En wellicht wil Jelle nog wel een speciaal ontwerp hebben met FI logo....
:laugh:

Succes met de webwinkel en gooi het web-adres hier maar eens neer als ie klaar is

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #3498 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Fijn dat je weer terug bent! En ontzettend veel succes met je nieuwe doelen. Hopelijk weet je een goede balans te vinden tussen het alles, zodat je plezier, rust en werk allemaal positieve energie geeft!

Ben erg benieuwd straks naar je sites en uiteraard je trading system.. B)

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 7 months ago #3614 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Ben beetje aan het prutsen geslagen met mijn eigen systeempje. Uitgangspunten: relatief simpel, op de dagchart zodat ik voldoende heb aan 1x per dag de charts checken en uiteraard winstgevend! ;-) De basis is een crossover trend systeem als dat van Jonkie, veel charts bekeken en vooral gezocht naar mogelijkheden om valse crossovers uit te sluiten. Ik heb een aantal criteria opgesteld en daarmee heb ik een aantal charts doorgelopen. De resultaten daarvan waren bemoedigend (op EURCHF 2600 pips in 1 jaar, op AUDJPY 1200 pips). Ik ben niet op zoek naar een systeem waar ik honderden pips per dag kan scoren, maar iets waar ik rustig mee kan traden, zonder dat het me teveel tijd kost, en me toch wat winst oplevert.
Ik ben vanaf vorige week dit systeem op papier aan het toepassen, loop elke avond de charts door en noteer wat ik gedaan zou hebben als ik live getrade had. Ik ga dat nu ook doen met een test account en soms open ik ze ook live. De trade die ik nu open heb staan is op de NZDUSD, zit nu op 269 pips in de plus!
Op papier is dit de stand vanaf vorige week: 1253 pips in de plus (incl de 269 voor NZDUSD). Hierbij dient aangetekend te worden dat ze allemaal nog lopen, als er nu een reversal komt zal de uiteindelijke sluitingsprijs lager worden, daarmee dus ook de papieren winst. Ik heb er nu nog geen verliezers tussen zitten (lucky shot, no sample) dus uiteraard kan ik pas over enige tijd de balans opmaken. Maar ik vind het leuk om mee bezig te zijn en de eerste resultaten zien er goed uit, nu nog kijken of dat zo blijft! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 7 months ago - 14 years 7 months ago #3638 by gigagonnie
Resultaat voor deze week, waarbij ik 2 trades heb gedaan, geopend volgens m'n systeem maar gesloten bij tekenen van een trend reversal: 367 pips, 41 dollar en daarmee een verdubbeling van mijn account. ;-)

Systeem blijft dus in ontwikkeling, denk ook dat ik het nooit zal kunnen automatiseren, omdat er ook nog subjectieve elementen in meespelen, zoals het niet openen van vergelijkbare paren, het kijken naar de langere termijn charts en zien of er daar een bevestiging van de reversal is (bijv. een rangende koers die op de uitersten zit) etc.
Puur volgens het systeem gerekend had ik nu 163 pips in de plus gestaan voor deze week en zijn er bij 2 additionele paren crossovers geweest, dus weet ik maandag of ik ze moet sluiten cq wat de winst daarvan is. Maar zal waars. rond de +200 pips liggen. Go, go, go! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 7 months ago #3654 by gigagonnie
Vandaag hele mooie home-run geslagen: vanmorgen long gegaan op EURCHF. Zonder take profit, omdat ik het liefst de hele trend wil traden. Vandaag de hele dag in de sauna geweest, dus niet op de charts gekeken, had ook verwacht dat ie wel een paar dagen zou lopen. Toen ik thuiskwam keek ik op de charts, WTF? Ruim 800 pips in de plus, en toen was ie inmiddels alweer 150 pips gezakt! Dus alhoewel ik hem niet op het hoogste punt heb kunnen pakken heb ik wel mijn winst zeker gesteld... Niet volgens het systeem, maar okay, dat is nog in ontwikkeling en hebben is houden! ;-) Zie hier:

• Jules-v-H
  • Jules-v-H's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Forex Farmer
More
14 years 7 months ago #3656 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Nice, nu weet ik tenminste dat mijn geld (SL-hit) van mijn short EURCHF en USDCHF goed terecht is gekomen ;)

More
14 years 7 months ago #3659 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
haha, dit is natuurlijk wel de meest briljante actie ever! Wat een timing.....

Dat zijn van die trades die maar heel zelden langskomen, cool man!

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 7 months ago #3660 by gigagonnie
I know, totally lucky shot natuurlijk, maar wel erg fijn! ;-)

More
14 years 7 months ago #3661 by Jonkie76
Maakt niet uit.. lucky or not, je kreeg je signaal om long te gan, dus dan ga je er voor, en nu pakte het gewoon super uit!

Fantastische shot Gon, tis je van harte gegund..

More
14 years 7 months ago #3746 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
veeery nais!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 7 months ago #3783 by gigagonnie
Deze week heeft vooral in het teken gestaan van de EA's. Jonkie had al een mooie EA waar ik nog een aanpassing op heb gemaakt die vooral op de EURUSD en EURGBP erg goede resultaten gaven.
Ik heb echter nog een ander idee voor een EA, waar ik nu mee bezig ben. Ik heb alleen nogal moeite om een Custom Indicator aan te roepen in de EA. Ik gebruik de iCustom, ik krijg ook nog wel de waardes geprint, maar ik begrijp nog niet helemaal waarom hij geen orders opent. Maar ja, ben ook helemaal niet thuis in die codes. Vind het op zich wel leuk om te puzzelen, mits ik maar een beetje verder kom. ;-)
Verder tradewijs redelijke week gehad. Heb me laten verleiden twee range trades te doen, buiten bankroll management die uiteraard allebei verkeerd afliepen. De trades op basis van mijn systeem liepen goed, alhoewel ik ze wel iets eerder heb afgebroken om winst te pakken. Achteraf had ik ze open kunnen laten staan, maar het is me ook vaak genoeg overkomen dat het andersom is, dus ben gewoon blij af en toe winst te kunnen banken, zit immers nog in de opbouw fase. Ben eerder broke gegaan, pas weer een klein beetje gestort dus doe het rustig aan. Fijn weekend allemaal!

More
14 years 7 months ago #3786 by Jonkie76
Ja dat was zeker een goede aanpaasing, en dan nog verkeer uitgevoerd blijkt achteraf ook nog , haha, door elke candle de stoploss te verschuiven, ipv als hij alleen in de richting van detrend gaat ;-) En blijkt de verkeerd uitgevoerde versie nog de beste resultaten te geven ook, hahaha ;-) Dus die houden we er in!!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 7 months ago - 14 years 7 months ago #3794 by gigagonnie
Jonkie: t lijkt erop dat ie bij de Sell de stop loss niet helemaal lekker verplaatst, kun jij eens kijken of je ziet waarom dat is?

Ben inmiddels ook weer verder aan het bouwen aan een andere EA waar ik veel van verwacht. Ik heb een Slope Line Indicator gevonden die met kleuren werkt bij een bepaalde trend. In combinatie met bijvoorbeeld de RSI lijkt dit op een krachtig tool, dat ben ik nu in regels aan het uitwerken. Inmiddels heb ik gevonden hoe ik een custom indicator kan gebruiken in een EA (Google is my best friend) dus ik zal resultaten posten als ik ze heb. Maar hij doet nog niet helemaal wat ik wil, hij heeft in 8 maanden tijd welgeteld 1 trade geopend. Okay, wel met 1720 pips in de plus, hahaha! :dry:

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #3866 by gigagonnie
Weer even een update hoe het staat op EA-front. Ik ben zoals gezegd bezig met een EA op basis van een indicator. Ik heb eindelijk uitgevogeld hoe ik deze indicator kan gebruiken in een EA, nl. middels iCustom. De uitkomst hiervan is de waarde van de indicator, maar ik kon maar niet bedenken hoe ik daaruit de trend kon halen. Na veel puzzelen en Googelen is het me gelukt, yeah! Alleen loop ik nu weer tegen een volgend probleem aan. Hij opent en sluit wel volgens de regels, maar hij doet dit op elke tick, terwijl hij de evaluatie of ie aan de regels voldoet alleen moet doen als de candle gesloten is. Ik meende dit er al in gebouwd te hebben, maar kennelijk werkt dat niet goed. Dus ik studeer weer even verder! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #3909 by gigagonnie
Zoooo, dat was me even een close call vandaag! Heb nog nooit met zulke samengeknepen billen naar de koers zitten kijken. Ik tradede (is dat een woord?) eerst namelijk op het "gewone" platform van Forexyard en ben deze week overgestapt naar het Metatrader platform. Maar dat was wel erg wennen, want per ongeluk opende ik een trade met een lotgrootte 1, terwijl ik 0.1 wilde (voor een scalp trade). Dat ging dus opeens wel hééél erg hard, toen ie 20 pips naar beneden ging. Maar thank god, gelukkig ging ie daarna de goede kant uit en heb ik m met 13 pips winst zo snel mogelijk afgesloten. Slecht voor je hart, dat traden! ;-)

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 6 months ago - 14 years 6 months ago #3910 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
LOL Gonnie

Ging dat nog maar net ff goed gellukig ;)

ps: ik dacht dat je via een EA trade?

"Cut your losses and let your profits run"

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #3911 by gigagonnie
Ik ben mijn eigen EA nog aan het ontwikkelen, die is nog niet gereed. Daarnaast doe ik nog wat handmatige trades, m.n. swingtrading, dit was er zo een. Maar idd het zweet staat me nog op het voorhoofd! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #3966 by gigagonnie
Zo, heb ff een excelletje gemaakt met entry, SL etc. zodat automatisch de lotgroote wordt berekend (naar beneden afgerond). Ik ga voorlopig mijn eigen systeem handmatig traden, omdat ik simpelweg te weinig tijd heb om verder te werken aan mijn EA. Die zal geen 286 trades per week opleveren (gelukkig niet, hahaha) maar een paar, maar dat is prima. Een paar collega's en een vriendin hebben ook wat geld gedoneerd omdat ze beleggen ook wel leuk vinden en eigenlijk niks van Forex weten. Is voor mij weer extra motivatie om me ook daadwerkelijk aan mijn eigen regels te houden!

Ik zit wel short op de EURUSD, die loopt lekker! TP maar gezet op 1,29, ben benieuwd hoe snel we daar geraken.

• Ultimate-strategy
  • Ultimate-strategy's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 years 6 months ago #3967 by Ultimate-strategy
Replied by Ultimate-strategy on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
wat voor strategy/systeem gebruik je giga?

mischien kunnen we af en toe wel wat setupjes uitwisselen
Ik trade namelijk ook handmatig (op de Daily)

"Cut your losses and let your profits run"

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago - 14 years 6 months ago #3981 by gigagonnie
Mijn systeem is eigenlijk heel simpel. Ik maak gebruik van een indicator, de Slope Direction Line (Alert) wat een variant is op de Moving Averages. Als de trend up is, is hij rood, anders is hij blauw. Mijn systeem komt neer op: als de trend up is EN de RSI ligt boven de 50 ga ik long, als de trend down is EN de RSI ligt onder de 50 ga ik short. Ik trade alleen op de dagchart. Daarbij probeer ik wel fundamenteel nieuws te voegen. Setups uitwisselen is altijd prima! Het punt is dat er bij praktisch alle pairs al een tijdje een duidelijke trend aan de gang is en nog geen kentering in zicht is. Dus bij de EURUSD ben ik alsnog short gegaan.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.076 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.