Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

More
14 years 6 months ago #3983 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Gonnie,

We hadden poosje terug toch over een mogelijke oplossing voor het plaatsen/aanpassen en sluiten van orders als hij de melding gaf dat hij "Busy" zou zijn.
Toen kwam jij met de oplossing aan..echter was die voor MQL5...

Let op.. hij is er ook voor MQL4...alleen is de functie 2 letters anders..

MQL5 --> TradeAllowed()
MQL4 --> IsTradeAllowed()

hier een link: articles.mql4.com/141

Vandaar dat ik uhm niet kon terugvinden..
Dus ik ga die oplossing alsnog proberen!!

TX!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #4028 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Zo, deze week jaarafsluiting gehad op mijn werk, bijzonder druk dus. Ik hoop aankomende week weer wat meer tijd voor Forex te hebben. Ik heb de afgelopen week wel een aantal trades gedaan, maar die zijn bijna allemaal fout afgelopen. In de meeste gevallen had ik de richting juist, maar werden ze telkens door een spike of soms gewoon netaan op 2 pips door mijn SL heen geknald. Voelde een beetje als stoplosshunting in een paar gevallen. Ik heb een interessant artikel gelezen over fake breakouts, waarbij gesteld werd dat je vaak ziet dat de koers even voorbij een support of resistance gaan om er daarna weer onder te duiken om twee redenen: 1. om net de entry orders te triggeren die buiten de support/resistance gebied zijn gezet, vanuit een breakout strategie
2. om net de orders uit te stoppen die zijn gericht op een reversal.
Een voorbeeldje:

Dit zijn trucjes die door grote institutionele beleggers en niet te vergeten brokers zelf wel degelijk gedaan worden. Dit kun je omzeilen door die SL achter wege te laten, maar omdat ik niet achter de charts zit, is dat geen optie.

Ik merk dat als ik handmatig trade, ik me vaak lastig aan mijn eigen regels kan houden (DOM!) daarom ga ik weer gauw verder met mijn eigen EA. Die heb ik al een stuk verder gekregen, hij voert nu tenminste alleen de acties uit op het tijdsframe dat ik kies.

Verder kijk ik mee met Jonkie's EA en test, zo zit er nog iets in wat ik er zelf uit wil hebben. Er wordt nl. een OrderModify gedaan om de SL aan te passen als een trailing stop. Echter, hij doet dit ook als het tegen de trend is (en je dus een reversal krijgt). In dat geval wil ik de oorspronkelijke SL handhaven, dat is iets wat ik zelf zou willen aanpassen. We blijven bezig! ;-)

More
14 years 6 months ago #4029 by zeebaars
Replied by zeebaars on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Hey Gon,

Heb ook het gevoel dat SLhunting veel meer voor komt dan we denken. Heb er zelf ook regelmatig last van. Zeker als je moet gaan werken is het vervelend. Grotere SL is weer groter risico en ook niet echt een optie.
Je zal er toch mee moeten leren leven denk ik. Een EA helpt iig om je tradingregels stikt te volgen.
Veel succes
Zeebaars

accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...

More
14 years 6 months ago #4048 by Paul
Replied by Paul on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Hey Gonnie,

Ik heb ergens gelezen dat maar 30% van de breakouts geen false breakouts waren. Als dit waar is en je wilt breakouts traden dan zul je hier rekening mee moeten houden met je risk/reward ratio, oftewel die 30% moet genoeg winst opleveren om die 70% verliesgevende trades goed te maken. Geen idee of je zelf breakouts trade, maar dat is in het kort de theorie.

Stop loss hunting etc werkt inderdaad zoals je zelf al in je post beschreef. Het zijn de grote instutionele beleggers die flink profiteren van deze levels. Uiteraard behoren brokers ook tot deze categorie.

Geen idee of je trading system dit toelaat of dat je er een trading system bij gebruikt, maar if you can't beat them, join them! Ik ben er zelf nog niet ingedoken m.b.t. breakouts, maar weten hoe de grote jongens handelen kun je natuurlijk ook in je voordeel gebruiken door hierop te anticiperen.

Succes in ieder geval met je EA!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #4050 by gigagonnie
In het artikel wordt juist gesteld dat de private beleggers juist op breakouts traden terwijl de institutionele beleggers met die wetenschap op dat punt juist tegenovergesteld traden. Mijn idee zou dus juist zijn om géén breakouts te traden maar hoe weet ik nog niet precies. Ik ga daar over nog wat meer lezen. Ik wil alleen ook niet teveel tegelijk doen. Dus ik richt mij eerst op mijn strategie met de slope indicator.

More
14 years 6 months ago #4051 by Paul
Dat klopt inderdaad, dat is wat ik bedoel met dat de instutionele beleggers juist profiteren van deze prijslevels. Heel veel particuliere traders houden er van om breakouts te traden en top en bottoms, waardoor dit vaak zeer obvious prijslevels zijn.

Als je wel breakouts wilt traden dan denk ik dat de risk/reward in ieder geval goed moet zijn, zoals ik eerder aangaf. Daarnaast heb je ook de "veilige manier" van breakout traden. Kort door de bocht wachten op een nieuwe high die wordt bereikt met veel momentum (!!!), rectracement en dan entry boven de voorgaande high.

Wel of niet breakouts traden is persoonlijk. Range breakouts ben ik niet zo heel erg van, omdat de false breakouts relatief vaak voorkomen. Range breakout binnen een trend, wanneer er ook wordt voldaan aan andere voorwaarden doe ik wel. Trend breakout lijkt me wel interessant en ga ik binnenkort wat mee experimenteren.

More
14 years 6 months ago #4061 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?

In het artikel wordt juist gesteld dat de private beleggers juist op breakouts traden terwijl de institutionele beleggers met die wetenschap op dat punt juist tegenovergesteld traden. Mijn idee zou dus juist zijn om géén breakouts te traden maar hoe weet ik nog niet precies. Ik ga daar over nog wat meer lezen.

Veel professionele traders traden inderdaad tegen de breakout in, dat wordt ook wel breakout fading genoemd. Vooral als short-term strategie populair en succesvol.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
14 years 6 months ago - 14 years 6 months ago #4083 by Jonkie76
Misschien is dit wat voor je ..
Schijnt dus zo te zijn dat je in de candle patroon kan ontdekken of er sprake is van stoplosshunting.. doordat er een nieuwere high wordt gevormd die zich terug trekt.

More
14 years 6 months ago #4084 by howsberrywoof
Replied by howsberrywoof on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Hoi,

ik volg Nial fuller van learntotradethemarket al een tijdje en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van zijn werkwijze en tutorials. Erg goede nieuwsbrief elke week. Zeker de moeite waard om eens een paar uurtjes tijd in te steken

Howsberrywoof

"A Pip is a Pip, of course, of course, and no one can talk to a Pip of course"

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #4155 by gigagonnie
De afgelopen dagen waren behoorlijk druk op Forexgebied, of liever op nadenk/analysegebied! Ik heb al meerdere keren gehoord dat testen op een demo-account toch anders is dan Live testen. Daarom heb ik het programmaatje van Jonkie (en een beetje van mezelf :-)) live gezet op 3 pairs: NZDUSD, EURGBP en EURUSD, met 1% risk. Ook omdat je, als het om echt geld, toch anders kijkt naar de trades en vooral als ze misgelopen zijn. Daarmee viste ik er al 1 regel uit die ik anders wilde hebben: nl. dat de EA de SL ook verplaatste als de trend in tegengestelde richting plaatsvond. Verder werkt hij behoorlijk goed! Vandaag afgesloten met 336 pips winst! Ik heb de trades handmatig afgesloten vanavond en de EA even uitgezet, omdat de ervaring leert dat als de koers zo gestegen is je daarna een avondje/dagje van retracement hebt. Daarom heb ik (tegen het systeem in) mijn winst gepakt en ga ik even kijken wanneer ik hem weer aanzet; waarschijnlijk als de koers de meest logische Fibo/support heeft gevonden.

Ik blijf een tijdje draaien op maar 3 pairs en met 1% risk, omdat de drawdown best behoorlijk kan zijn, blijkt uit eerdere tests. Ik heb er nog geen enkel gevoel bij hoe dat in de praktijk uitwerkt, met zoveel pairs en de leverage e.d. Dus ik wil Live niet 6 of meer pairs in de verlies hebben met 2% risk om dan tot de conclusie te komen dat mijn Margin veel te klein wordt. Ik wil daarnaast nog verder de trades analyseren om te zien of er ergens nog wat winst te behalen is.

Verder ben ik begonnen met het boek Beat the Forex Dealer, erg interessant! Hierin stond ook iets in de strekking van: waarom besteden zoveel traders zoveel tijd aan het bepalen op welk moment ze in stappen, maar nauwelijk aan met hoeveel ze instappen, terwijl dat het enige is dat ze écht volledig zelf onder controle hebben. Naar aanleiding van de blogs van Paul en mijn zelfreflectie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik (zoals zoveel traders) mijn eigen zwakste punt ben in mijn trading systeem. Ik laat me teveel door emoties meeslepen en ken helemaal nauwelijk risk management. Als er een paar trades verliesgevend zijn geweest ga ik de trade erna met een groter lot openen om het verlies goed te maken, met als enige resultaat dat ik nog meer verlies.

Daar komt bij dat ik telkens andere ideeën heb over een goed trading systeem, waardoor ik geen goed zicht heb op welke ideeën wel werken en welke niet. Ik heb me dan ook voorgenomen om elke trade bij te gaan houden, zodat ik over een realistische sample kan beoordelen of een systeem werkt of niet. Waar ik in het verleden dit eigenlijk altijd live testte omdat ik anders bang was geld mis te lopen, heb ik inmiddels eindelijk geleerd dat je soms meer verdient door niet te traden dan door dit wel te doen. ;-) Dus een idee werk ik uit in een systeem, wat ik weer in een trading journal met trade setups uitwerk. Als ik dan na een redelijke sample een idee heb of een strategie werkt, kan ik er live mee gaan.

Voor zover mijn plannen en de theorie, nu zien of ik me er aan kan houden. Maar als dan blijkt dat de enige winstgevende trades van de afgelopen dagen die van de SuckerPunch waren, hoop ik dat ik eindelijk mijn lesje heb geleerd! *uche uche*

More
14 years 6 months ago #4161 by Paul
"Ik heb al meerdere keren gehoord dat testen op een demo-account toch anders is dan Live testen."

Ik heb dat in het verleden ook vaak gelezen, maar heb zelf nooit DEMO getrade. Weet jij waarom hier verschil in kan zitten? Kan wel een paar dingen bedenken door logisch na te denken, maar heb me hier nooit in verdiept.

Met betrekking tot de EA vind ik het wel heel sterk dat je ook je eigen analyse gebruikt en daardoor handmatig de trade managed wanneer je denkt dat dit beter is. Dit heb ik van meerdere programmeurs gelezen en schijnt qua rendement veel verschil te kunnen uitmaken. Zij gebruiken de EA voor de instapmomenten, maar managen de trade vervolgens handmatig.

Verder ziet het stappenplan er goed uit. Gewoon jezelf verplichten eraan te houden en dan komt het helemaal goed.

Succes!

P.S. Heb je gisteren btw nog een mail gestuurd met een leuke bijlage. ;)

More
14 years 6 months ago #4163 by Jonkie76
Met betrekking tot de EA vind ik het wel heel sterk dat je ook je eigen analyse gebruikt en daardoor handmatig de trade managed wanneer je denkt dat dit beter is. Dit heb ik van meerdere programmeurs gelezen en schijnt qua rendement veel verschil te kunnen uitmaken. Zij gebruiken de EA voor de instapmomenten, maar managen de trade vervolgens handmatig.

Grappig, dat ik van de week hier ook mee bezig was..
Elke currency heeft zijn eigen karakteristieken, en dan zou dat idd een mooie optie zijn. Ik ga daarom een optie inbouwen in de Sucker Punchwaarmee je trailing kan aan/uitzetten. Wil je volledig geautomatiseerd, dan trailing aanzetten.
Wil je zelf profit locken en de stoplosses op de daarvoorbestemde plekken plaatsen, dan de trailingstop uitzetten..

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #4164 by gigagonnie
Ik weet niet waarom het in demo anders zou zijn dan live, dat is wat ik heb gehoord. Wat wel een groot verschil is is dat je anders naar je trades kijkt. Het gevaar van demo-draaien is dat je naar het algehele rendement kijkt en als die maar up is, zal het programma wel werken. Bij echt geld doen alle verliesgevende trades zeer, dus zo vindt je namelijk ook weer dingen die nog niet helemaal goed gaan. Ik had, in tegenstelling tot wat ik me had voorgenomen, de EA vanmorgen op EURUSD aangezet. Uiteraard zit ik daar nu tegen een verlies aan te kijken. Echter, deze is veel groter dan de berekende 1%. Ik moet nog uitzoeken hoe dit komt, mogelijk doordat de spread niet wordt meegerekend in de berekening van de lotgrootte en kennelijk verplaatst hij nog steeds de stoploss tegen de trend van de order in. Ik denk dat als ik in demo had gedraaid had ik niet gevonden.

@Paul; ik zal vanavond even kijken! Ben benieuwd!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 6 months ago #4220 by gigagonnie
Drukke tijd, want jaarafsluiting op t werk, maar wel nog wat tijd gestoken in het testen van Suckerpunch. Zoals ik in m'n vorige post zei wordt de SL ook aangepast tegen de richting van de order en soms ver voorbij de oorspronkelijke SL. Echter, toen ik dit aanpaste werd het systeem gewoon verliesgevend!! Kennelijk worden de trades op die manier teveel afgeknepen. Maar in de test kwamen met een startkapitaal van 1000 dollar en 1% risico wel loss trades van 70-80 dollar voor. Ben nu verder gaan testen met een risico van 0,5% omdat die bedragen wel wat buiten m'n comfort zone liggen. Mogelijk dat dit juist door af en toe handmatig aanpassen te vrrminderen is. Verder draai ik op 4 pairs, want als je er meer doet die inderdaad 50 in de min gaan, gaat het hard met je margin. Moet daar eerst een beter gevoel bij krijgen wat het risico daarvan is. Ben ook nog wat aan t prutsen met range trades en London breakout, maar doe geen handmatige trades meer voorlopig, tot ik het vertrouwen daarin terugkrijg.

More
14 years 5 months ago #4243 by Paul
hey,

Wel apart verhaal van die stop loss. Lijkt me lastig om dan het risico in te schatten wanneer de stop loss ook tegen de trend in bijgesteld kan worden.

Als het systeem verder prettig werkt dan is het misschien een optie om de EA te gebruiken voor instapmoment en verder alles handmatig te doen, dus ook stop loss en target?

"Ben ook nog wat aan t prutsen met range trades en London breakout, maar doe geen handmatige trades meer voorlopig, tot ik het vertrouwen daarin terugkrijg."

Kleine tip: Ik heb zelf gebruik gemaakt van een no deposit bonus om wat nieuwe dingen uit te proberen. Dan trade je voor centen, maar is toch anders dan DEMO. Ik geloof dat Jelle er wel een aantal aanbiedt. Als je dan weer vertrouwen hebt kun je weer gebruik maken van je main account.

GL en twijfel niet teveel aan jezelf, is namelijk nergens voor nodig! ;)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 5 months ago #4330 by gigagonnie
Weer een weekje verder... Bewogen weekje met de koersen en dat heb ik gemerkt aan Suckerpunch. Die had nogal moeite met die op en neer vliegende koersen en de vele crossover. Ik draai op vier pairs, in de afgelopen twee weken zijn er 20 trades geweest, die bij elkaar 10% verlies hebben opgeleverd. Ik werk met een risicopercentage van 0,5%, maar doordat ie de SL tegen de trend in verplaatst, heb je af en toe te maken met grotere verliezen, tot nu toe max 2%, maar dat was er ook maar eentje. Het is allemaal nog wel te overzien, maar 10% is toch best een hoop. Aan de andere kant, je kan dit alleen op de lange termijn bekijken natuurlijk, maar dat blijft lastig.
Ik merk dat dat ook een grote zwakte is van me in mijn handmatige trades; dat je naar de laatste resultaten kijkt en dan denkt dat iets niet werkt. Wat ook al weet ik dat Suckerpunch werkt, zelfs dan heb ik dat!

Maar ondertussen ben ik redelijk vergevorderd met mijn eigen EA. Ik wil hem eerst helemaal werkend krijgen volgens mijn regels, dan ga ik pas testen. Maar ik heb goede hoop. Op papier ziet het er veelbelovend uit, de resultaten zal ik hier in mijn blog vermelden!

Daarnaast heb ik een EA gedownload waar ik mee aan het proefdraaien ben. Ze zeggen dat ze anders zijn dan anderen omdat deze ontwikkeld is door een daadwerkelijke trader ipv door iemand met het doel het te verkopen. Maar ja, praatjes blijven praatjes. Het goede is wel dat je hem dus twee weken kan uitproberen, dat ben ik nu aan het doen. Geen idee wat ie moet kosten daarna. Hij heeft nu 2 trades geopend en beide met winst afgesloten (TP telkens op 30 pips). Interessant om te zien hoe dit het doet!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 5 months ago #4334 by gigagonnie
Oh ja, als iemand een oplossing heeft voor de "Trade Server is Busy" melding hoor ik die graag. Ik heb in de EA al IsTradeAllowed() en retries zitten, maar nog steeds voert ongeveer de helft van de OrderSend functies niet uit!

More
14 years 5 months ago #4336 by deVries
Replied by deVries on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Gebeurt dit vooral bij het modificeren van je orderstoploss dan zou het kunnen zijn dat dat je trailingstep van je trailingstop gelijk is aan 0.1 pip Gebeurt dan bij vooral op 5/3 digit brokers dus. Je zou dus in dat geval er moeten voor zorgen dat de modificatie gebeurt bij een bepaald prijsverschil (trailingstep 1 pip of hoger)....

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 5 months ago #4338 by gigagonnie
Wat is een trailingstep? Het gebeurt daar ook wel bij, maar ik vind het een groter probleem dat het vooral bij de Order Open gebeurt. Of misschien bij de OrderClose, want hij sluit eerst een eventuele openstaande order en opent dan een nieuwe. Maar in bijna de helft van de gevallen opent hij dus niet.

More
14 years 5 months ago #4339 by deVries
Replied by deVries on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Kijk naar je spread voor 3/5 digit brokers zul je deze moeten verhogen met factor 10
Met trailingstop modificeer je orderstoploss met afstand trailingstop om dit niet elke 0.1 pip te laten gebeuren op 3/5 digit account modificeer je op het moment van

Trailingstop + Trailingstep naar Trailingstop Nu zorg je dat TrailingStep in elk geval 1 pip verschil is

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.079 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.