Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

More
15 years 3 months ago #1742 by Eastclintwood
Replied by Eastclintwood on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Ik ben ook short gegaan op de EURUSD hoor :) Tmoet wel leuk blijven eh niet altijd te Conservatief :laugh:

s/l net boven de 1.3400 en gaan!

Maar gl nog! en wat denk je van mijn setup in m'n blog op gbpusd :PP

Greeetz

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 3 months ago #1747 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Ok, ik heb nog even naar de CHFJPY gekeken en dat is bij nader inzien niet een geweldige setup. Mijn initiele gedachtengang ging als volgt. Op de weekchart had ik een trendlijn getekend, waarbij je een breakout ziet, met een Doji.

Deze doji kan wijzen op een trend reversal, dus mijn idee was als de tweede candle een down candle is, die lager sluit dan de Doji, kunnen we het als een echte breakout zien. Echter, je ziet op de 4h chart dat de koers al een tijdje aan het rangen is. De koers heeft de 50 SMA geraakt en is weer naar beneden gegaan, maar echt veel momentum zit er allemaal niet in. Op de uurchart kun je wel wat entries vinden op triangle breakouts, maar de piprange is dan niet super groot. Ik wacht nu dus liever op een candle die duidelijk beneden de 85.00 sluit.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 3 months ago #1748 by gigagonnie
Een update op de GBPJPY: de koers zit op de dagchart nog steeds binnen het channel. Wel is hij vooralsnog afgeketst op de trendlijn.

Op de 4h kun je een soort van 1-2-3 zien, maar dan moet de koers echt door de trendlijn heen breken en in ieder geval onder de Doji sluiten, dus onder de 131.00. Pas dan open ik een positie, maar de potentie is er zeer zeker!

Dan de EURUSD, ik zal een plaatje invoegen waarom ik toch short ben gegaan. Die 1.34 is erg sterk gebleken, het fundamentele nieuws gaf geen aanleiding om direct een breakout te verwachten.

Toen duidelijk leek dat de tweede candle ook down zou zijn en er op de 4h chart een breakout door de trendlijn te zien is ben ik short gegaan. Dus we zullen zien de komende dagen! Eerst ging ie 60 pips down, toen weer up, maar nu weer down. Dus we zullen zien!

More
15 years 3 months ago #1749 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Op de GBP/JPY zou ik inderdaad ook op een breakout wachten, met name als je je target zo ver weg hebt liggen wil je alles in je voordeel hebben, en dan doen die paar pips minder er ook niet toe. Ik houd uhm ook in de gaten..tx

de EUR/USD ben ik vandaag short gegaan nadat hij vanaaf 1.3250 geretraced was naar 1.3340. Ik heb toen short gegaan op 1.3315 met als eerste target 1.3280, die heb ik gehaald.. ik heb toen van mijn 2e positie destoploss verplaatst naar 1.3310, welke hij met 1 pip overschreden heeft en gesloten heeft met 5 pips winst. Als ik deze op BEP had gezet, had hij nu nog open gestaan. 40 pips winst.

Echter met de veiligen van morgen kon de euro nog wel eens een weer dagje gaan stijgen... op het moment ranged hij tussen 1.3310 en 1.3290.. en dat is heel tight.. echte stilte voor de storm..

Op de gBP/USD heb ik vandaag flink verloren omdat ik te graag short widle gaan met te ruime stoploss.. (110 pips weg..)

Als ik nu de trend tablet bekijk zijn er nog maar weinig currency's die zich in een mooie trend begeven. En met de veilingen van morgen houd ik mij even afzijdig..

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 3 months ago #1755 by gigagonnie
EURUSD heb ik mijn shorts afgesloten, had gemist dat er zó veel zat aan te komen deze week. Ben toen maar long gegaan. ;-)

More
15 years 3 months ago #1758 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
De EURUSD is een echte rollercoaster op het moment. Intra day kunnen er echt hele goede trading kansen zijn, omdat je het sentiment kunt volgen met korte, lucratieve ritjes. Maar een strategie die verder kijkt dan een paar uur zou ik voor de euro dollar op het moment niet kunnen bedenken. Er komt teveel nieuws uit op het moment en de situatie is te onzeker.

Dus jou snelle wissel -short afsluiten en long gaan- is helemaal zo slecht niet. :) Zo lang je de vinger maar aan de pols houdt, want voor hetzelfde geld dondert de koers ook zo weer in elkaar.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
15 years 3 months ago - 15 years 3 months ago #1759 by Jonkie76
Op welke prijs ben je ingestapt om long te gegaan?
Zelf had ik voorspeld dat de euro wel eens naar vorige high of zelfs 1.35 kon stijgen.
Op dit moment al gepiekt op 1.3430

Toen ik vanochtend keek had hij al een prijsstijging gemaakt vanaf 1.3250 naar 1.3350
Vervolgens moest ik in vergadering van 3 uurtjes lang, dus heb dit keer niet mee kunnen doen.

Voorlopig doet de verkoop van de obligaties de euro flink opduwen.

Toch blijft het inderdaad een tricky currency, net wat Jelle zegt.
De berichten zijn zo tegenstrijdig, en datzelfde geld voor de USD.
Ene moment rallied hij tegen all currency's en zo ineens flikkert alles weer in elkaar.

Het begin van 2011 is in ieder geval zeer turbulent ..

More
15 years 3 months ago #1760 by Jonkie76
Die setup op de GBP/JPY wordt gevaarlijk Gon, de GBPO is de laatste tijd flink aan het rally'en en vandaag is hij zelfs door die trendlijn geprikt.. nee nog niet er boven gesloten..maar die kan omdat hij op de de GBP/USD ook zo sterk is gestegen, nu de bulls los zijn nog wel eens verder doorstijgen..

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 3 months ago #1761 by gigagonnie
Ik heb de short afgesloten omdat het opwaarts momentum zo groot was. Daarmee 60 pips verloren die ik met de long weer heb terugverdiend. Maar heb idd de koers wel in de gaten gehouden (lang leve de mobile app) ;-).

Voor wat betreft de GBPJPY: dat is precies de reden waarom ik aangaf deze alleen heel conservatief te traden, want het opwaarts momentum kan maar zo idd zo sterk zijn dat ie er doorheen schiet.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 3 months ago #1763 by gigagonnie
Ik heb vanavond de NZDUSD-positie handmatig afgesloten, omdat ik op de uurchart een trendlijn doorbraak zag. Dan pak ik liever mijn 95 pips winst en zie ik wel of ik weer een nieuwe entry vind. :laugh:
Vanavond nog een kleine positie geopend op de GBPUSD, dit is op de uurchart en dus voor een kleine hoeveelheid pips. Verder wacht ik tot er wat gaat gebeuren met de JPY-currencies. Of met de EURUSD, waar de 1.3450 wéér gehouden heeft, maar met al dat nieuws voor de boeg een heel tricky pair.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1807 by gigagonnie
Ik ben ff een paar dagen offline geweest omdat ik de afgelopen dagen alleen maar gewerkt heb. Daarnaast ben ik weer in één van mijn oude valkuilen gestapt: te grote posities openen. Dat is niet zo erg als je wint, maar wel als je verliest, wat uiteraard gebeurde. Ik had een paar honderd pips winst deze maand en voelde me de koning te rijk, waardoor ik dacht: als ik nou grotere lots opent, groeit mijn bankroll wat sneller. :laugh: Donk me, want nou ben ik 1/3 van mijn bankroll kwijt. Goede leerschool dus, en back to the drawing board... Fijn weekend!

More
15 years 2 months ago #1808 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Balen Gon :(

Tis toch nét poker....

Maar je komt wel weer terug, gewoon back to basics.

Jij ook een goed weekend! ;)

More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1809 by Jonkie76
Oeehhh... dat is erg pijnlijk Gon..ik voel uhm hier dwars door de monitor doorkomen..
Kom ik aan met 250 pips (op 1000 eenheden) verlies over 4 maand.. das niks bij wat jou nou overkomt.. erg balen...:dry:

Net wat Sea zegt, lijkt wel pokeren..
En we vallen allemaal in diezelfde valkuil..triest bij elkaar geraapt zooitje zijn we..prutsers van de hoogste klasse.. maar wel vechters Gon, we zijn allemaal vechters, JIJ, Sea en ik.. dus het komt allemaal goed.. en dan lachen we er later om!!

Weet je nog toen we net begonnen waren Sea, toen ik die grootte lotsize opende en 1/3 van me bR verspilde.. hahahah, wat een grap was dat.. hahaha, nu veeg ik mijn billen er mee af (op achtergrond..horen ww vaag.. schat vul jij de wcpapier even aan, de briefjes van 5 dollar liggen in de 2e la link in het dressoir..) :laugh:

Laatst sprak ik met iemand van forexyard.. hadden we discussie over standard account en dat die niet toereikend is voor iemand met een BR van ongeveer $1000,-
Zegt ie doodleuk. Ja, maar je kan wel sneller verdienen...
En dat is waar ze allemaal mee schermen die brokers..lekker snel verdienen..
Ja tuurlijk..what ever..tot het een paar keer goed fout gaat en je alles kwijt bent ja..

Maar zoals ik al zei Gon, je bent een vechter.. dus komt allemaal goed!!

en nu even een net zoals bij Sea ook voor jou een leermoment van mij :

FOEI GON, NIET MEER DOEN!!! :angry:

Zo, en jij nu ook een goed weekend.. B)

More
15 years 2 months ago #1811 by Eastclintwood
Replied by Eastclintwood on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Mmmm Gon dat is zwaar klote, ik heb ook een paar supergrote lotsizes verloren omdat ik m'n BRM nog nie precies ingesteld had!

Maargoed dit leide bij mij niet tot 1/3 van m'n BR maar iets minder!

GL & dit gebeurt je niet weer eh :)

Suc6 met de wederopbouw & het komt allemaal goed! Leermomentjes ;)

Greeetz

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1812 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Kan Giga haar bankroll behouden? :-)
Het waren op zich niet eens zulke hele grote lotsizes, (nl 5000) maar als je er een paar hebt, met net iets te grote SL's (met naar mijn idee op zich goede setups, misschien alleen teveel bij currency pairs die correlatie vertonen) en een markt die toch te onvoorspelbaar blijkt, dan kan het stiekem toch hard gaan.

Bedankt voor de bemoedigende woorden, het gaat zeker goed komen! Fijn weekend!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #1858 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic De herstart
Weer een veelbewogen week geweest, waarin mijn bankroll op en neer ging. Echter; het resultaat telt, nl 215 pips in de plus. Wat er echter fout gaat is dat ik verschillende lotgroottes heb geopend, en de trades met grote lots gingen mis, terwijl die met kleine lots juist goed gingen. Dus financieel ben ik er niks mee opgeschoten, maar ik heb wel weer een hoop geleerd. Ik ga vanaf nu dus gewoon 1 type lot openen, ik moet alleen nog even kijken hoe groot die gaat zijn.
Ik heb wat pips kunnen meepakken op de CHFJPY en zowaar ook op de EURUSD. De klappers waren NZDUSD en GBPJPY met respectievelijk 125 en 100 pips.

Ik zie genoeg setups, maar deze zijn m.i. wel de volgende:

Op de langere termijn is de trend up, de koers is nu bezig met een retracement. De trendlijn loopt in de buurt van de 50 SMA, dus ik wacht op een double bottom en een channel breakout om vervolgens long te gaan.

De NZDUSD zit ook in een mooi upchannel en heeft net de trendlijn geraakt:

Eén waarschuwing: 0.7780 is een sterke resistance, maar daar valt zeker nog wel wat pips uit te slepen.

Ik hoop weer wat vaker mijn blog te kunnen updaten. En wie weet, kan ik deze maand mijn eerste PLUS maand schrijven! ;-)

More
15 years 2 months ago #1861 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:De herstart
Tx Gon voor je setups, ik heb daardoor nu een positie geopend op de CHF/JPY!
Dat is inderdaad een mooie setup daar die je gespot hebt. In mijn ogen zeker de moeite waard.

Ik heb een positie geopen op 87.60 en 1e target op 87.80 en 2e target op 87.95
Stoploss op 87.40 Tis wat conservatief, maar ik ken dit paar nog niet echt op mijn duimpje.. Dus korte stop met daarbij behorende kleine profits..

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #1863 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De herstart
Hij laat idd een channel breakout zien, maar hij is eigenlijk naar mijn zin nog niet ver genoeg geretraced. Hij is van de 20 SMA afgeketst, terwijl hij andere keren zelfs door de 50 SMA prikte. Hij zou dus nog maar zo down kunnen gaan. Ik heb toch ook een positie geopend, maar heb wel een ruime stop loss. We shall see!

More
15 years 2 months ago #1869 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:De herstart

Wat er echter fout gaat is dat ik verschillende lotgroottes heb geopend, en de trades met grote lots gingen mis, terwijl die met kleine lots juist goed gingen. Dus financieel ben ik er niks mee opgeschoten, maar ik heb wel weer een hoop geleerd. Ik ga vanaf nu dus gewoon 1 type lot openen, ik moet alleen nog even kijken hoe groot die gaat zijn

Dat is een goede tip! Ik wil dit zelf ook nog wel eens doen -waarbij ik me dan bijvoorbeeld laat leiden door het vertrouwen dat ik in een set-up heb of misschien zelfs gewoon uit impuls, maar die trades gaan dan vaak fout. Komt ook omdat die posities dan te groot zijn voor mijn 'comfort zone' en ik daar dan emotioneler mee omga dan met andere trades.

Beste is gewoon om steeds hetzelfde te doen, net zoals het met pokeren ook vaak het beste is om steeds dezelfde bet sizes te gebruiken! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
15 years 2 months ago #1871 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:De herstart
Daarom verhandel ik inderdaad ook alles in de zelfde lotgrootte.. 1000 eenheden, om het even wel currency paar ik dat moment verhandel. Want daar kan natuurlijk dan nog iets verschil inzitten.

Zo zit ik deze week op 24 pips winst, maar toch heb ik maar 8 cent.
Omdat de GBP/JPy en de CHF/JPY 12ct per lot is en de EUR/USD 10 ct.
Helaas waren mijn verliezen op de JPY.
Belangrijkste voor mij is die pip aantallen.. dat geeft mij het duidelijkste beeld of ik in een up of downtrend zit qua handelen.

Maar als je inderdaad met verschillende lotgroottes gaat werken is die impact nog veel heftiger ja.. Ik doe het iig niet meer, hoe verleidelijk ook, en ook al laat mijn bankroll het toe. Ik moet en zal eerst een tijdje vertoefen in die zogenaamde 'comfort zone' waar Jelle het over heeft. Die grotere lotsizes komen dan vanzelf.

Ik ben begonnen met 100$,- en toen verhandelde ik gewoon voor 5000 - 10.000 eenheden.. belachelijk natuurlijk.. Nu heb ik meer dan het tienvoudige op de BR en verhandel ik 1000 eenheden.. En mijn gevoel is nu velen malen beter.

Tuurlijk baal ik nog steeds als een trade setup fout loopt. Maar omdat de impact op de BR zo klein is, ben ik minder gauw geneigd om het te willen herstellen.
Ik trade dus om het traden, niet om mijn BR te herstellen.

jemig wat een verhaal...

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.100 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.