Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #1873 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De herstart
Het punt is dat ik mezelf er maar niet toe kan zetten om met 1000 te traden, juist omdat de opbrengst dan zo klein is. Dan ga ik vaak weer teveel trades openen, omdat áls het dan fout zou gaan het toch niet uitmaakt een paar dollar in de min te gaan. Ik zoek dus een optimum tussen iets wat mijn bankroll aan kan, maar waarmee je nog wel een beetje een opbrengst hebt. Het zal ergens tussen de 2 en 5000 worden denk ik. :laugh: (lekker ruim)

Ben benieuwd hoe mijn trades vandaag aflopen, in ieder geval fijn weekend allemaal!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #1879 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:De herstart
Je zou er ook voor kunnen kiezen om met een vast percentage te traden i.p.v. een vaste lotsize.

Zo blijf je in je comfortzone, die meegroeit met je BR.

More
15 years 2 months ago #1888 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:De herstart
Dat is inderdaad ook mogelijk..

Als je een BR hebt van $1000,- en je denkt 2 posities te openen met elk 40 pips stoploss, dan is dat 80 pips, en die 80 pips mag dan 2% van je BR zijn.
2% is omgerekend, snel uit me hoofd..$20,- dollar.
Dat betekent dat je dan met een lotsize van 2500 eenheden mag traden. ;)

Persoonlijk kijk ik niet zo naar mijn dollars..ok, het doet wel pijn als ik wat verlies, maar het aantal pips zie ik toch meer als leidraad.
Zo heb ik week 2 met 21 pips verlies afgesloten en 40 cent winst.
Dat betekend dus dat ik mijn trades dus niet goed voor lekaar had, ondanks dat ik quite draaide.
Week 3 had 178 pips verlies en was het verloren geld bedrag ietsje minder.. maar dat geeft voor mij duidelijk weer dat ik een slechte week heb gedraaid.
Week 4 was bij mij 36 pips winst, en $2,20 in de plus.

Aan de hand van de pips zie ik dat het bter gaat, maar dat ik toch nog te veel trades open die ik niet moet openen en mij te veel pips kosten.

Als ik van de week met dollars was gaan traden zou ik overall in de winst hebben gestaan, maar door die eenheden zie ik super duidelijk wat er bij mij aan schort.. te veel posities openen waar ik helemaal niet in de markt moet zitten..

Maar das voor ieder voor zichzelf natuurlijk een gulden middenweg waar je je goed bij voelt.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #1889 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:De herstart
Ik denk ook zeker in pips. Ik heb mijn resultaat sheets allemaal in pips staan, omdat ik dan pas echt kan zien of het beter gaat. Want het leek minder te gaan, doordat mijn bankroll niet steeg, maar dat was alleen doordat ik de grotere trades verloor.
Goed punt Zee, ik zal daar eens over nadenken.

Vandaag een goede trading dag gehad; 156 pips winst! Wat het totaal voor deze week op.... rapapaaa-rapapaaa.... 371 pips winst brengt!

De CHFJPY bracht niet het gehoopte resultaat, maar staat nog steeds open. Op 1 pip na (echt waar! hoe krijg ik het voor elkaar) raakte hij net niet mijn stop loss, gelukkig, dus ik wacht nu op de pullback van die gigantische move down om hem dan bij voorkeur op break even te sluiten. De NZDUSD heb ik wel 57 pips op gepakt.
Daarnaast had ik nog shorts op de AUDJPY/GBPJPY/USDJPY die wél succesvol waren na de stijging van de Yen vanmiddag, samen 100 pips.
Ik had in totaal 8 trades open, waarvan nog 1 open, 2 verliesgevend en 5 winstgevend. Not bad! Wel extreem veel trades voor 1 dag, maar ik zag gewoon zoveel mooie setups dat ik ze niet kon laten liggen. Normaal gesproken probeer ik maar een paar trades per week te doen. Maar hieronder een overzichtje van de winnende trades (waarom ik de AUDJPY niet verder heb laten doorlopen weet ik niet):

De NZDUSD zit ook weer in een mooi uitgangspunt voor aankomende week!

• Jules-v-H
  • Jules-v-H's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Forex Farmer
More
15 years 2 months ago #1895 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Leuk om te volgen!

Je winst/verlies in pips tellen is een goede tip.
Om je performance te analyseren kan myfxbook.com een handige site zijn, als je tenminste met MT4 trade.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1899 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic POKER SHIP INSIDE!
Ik trade niet met MT4, maar met Forexyard. Ik heb wel MT4 platforms, maar Forexyard is vele malen beter qua gebruikersgemak en eenvoudig in analyses, qua tekenen van lijnen e.d. (iig in mijn ervaring).
Maar de site zal ik zeker eens bekijken, thanks voor de tip!

Vanavond gewoon weer eens voor de lol zitten pokeren! En dat scheelt een hoop met een tijdje geleden, nu kan ik gewoon lachen om de bad beats. En omdat ik een tijdje niet gespeeld heb, heb ik het idee dat er toch meer kaarten mijn kant op vallen. :laugh: Paar toernooitjes gespeeld, eentje vroeg uit, eentje bubble girl, en dan een $5000 guarantee met 4147 man in. Kreeg in het begin erg weinig, maar tight gespeeld en wel agressief met datgene dat ik kreeg. In middelfase paar goede kaarten na elkaar waarmee ik paar keer kon dubbelen. In de eindfase weer wat kaartdood, totdat iemand met dezelfde stack all in ging met JJ, ik had KK en kon weer verdubbelen.
In echte eindfase gaat iemand all in met AJ terwijl ik AK heb, kon weer verdubbelen en nu ben ik nr 2 met 11 left. Daarna wat handjes heen en weer tot de anderen elkaar busten en ik opeens headsup zit. Ik merk al gauw dat de ander iets minder in heads up is en na een mislukte reraise van hem en een all in van mij loopt hij ver achter. Tot ik hem zowaar weet te SHIPPEN!!! Gewoon eerste van 4147 man en $990 rijker, mijn GROOTSTE ship ooit! Die pokerpauze is echt goed geweest, lol!
Mooie toevoeging aan mijn forexroll!

Ik denk dat ik wel even wacht of de EURUSD idd een pullback maakt - snel verdiende paar euro's! ;-)

More
15 years 2 months ago #1906 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re: POKER SHIP INSIDE!

Vandaag een goede trading dag gehad; 156 pips winst! Wat het totaal voor deze week op.... rapapaaa-rapapaaa.... 371 pips winst brengt!

Tot ik hem zowaar weet te SHIPPEN!!! Gewoon eerste van 4147 man en $990 rijker, mijn GROOTSTE ship ooit!

Damn, Gonnie, was wel jouw week! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
15 years 2 months ago #1909 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re: POKER SHIP INSIDE!
Lekker Gonnie! Gratz! Nice job!

Je wordt nog een echte all-rounder straks :)

More
15 years 2 months ago #1911 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
He erg super gaaf joh !! van dik 4000 man vet joh!!

ZElf speel ik nog steeds rush poker, heb nu van $25,- $95,- gemaakt.. zonder spastische moves.. dus dat minder pokeren is echt wel lekker ja.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1942 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Vandaag een winst van 66 pips kunnen bijschrijven: 57 op de EURUSD, 32 op de AUDUSD. Ik had ook een verlies van 23 pips op de EURGBP, omdat die is uitgestopt alvorens hij alsnog down ging... Jammer, maar ik ben tevreden!

More
15 years 2 months ago #1946 by Eastclintwood
Replied by Eastclintwood on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
nice Ship & gaat lekker op forex ;) Nog steeds dmv de Hector technieken of alweer wat nieuws erbij geleerd?

Greetz ga zo door!

:woohoo:

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1965 by gigagonnie
Zo, gister een wat mindere dag gehad, die ik vandaag weer dubbel en dwars heb goedgemaakt met deze trade:

2x100 pips en daarnaast nog 50 pips op de EURGBP.

Mijn resultaten qua traden tot nu toe:

Ik heb al aardig de stijgende lijn te pakken heb, nu dat zien vast te houden! ;-) Maar ik heb het gevoel dat ik nu wel een methode heb gevonden waar ik winstgevend mee kan traden. Daar gaan jullie in de toekomst nog zeker meer van horen! :-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #1978 by gigagonnie
Zo, na weer een klotedagje mijn winst weer het raam uitgegooid, door niet doordachte trades te plaatsen (en niet volgens een systeem). Zo had ik een trade geplaatst op continuation van de EURUSD (up). De retracement was zo diep dat ik dacht een trenddoorbraak te zien, dus mijn continuation met verlies afgesloten en short gegaan. Waarna de koers alsnog up ging natuurlijk, daarmee dubbel verlies veroorzakend. Dom natuurlijk, want je moet gewoon niet tegen de trend in traden. En op het moment dat ik mijn trade afsloot, PRECIES op die koers, ging ie weer up, als ik dus 2 minuten had gewacht was er niks aan de hand geweest, maar dat krijg je als je maar wat doet. Dus....
Beslissing 1: ik trade nóóit meer op de EURUSD :angry:
Beslissing 2: ik ga alleen nog volgens een bepaald systeem werken. Daar moet ik eerst nog meer ervaring mee opdoen, maar daar gaan jullie ongetwijfeld meer van horen! :laugh:

More
15 years 2 months ago #1979 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Jammer Gonnie. Het kan verkeren...

We weten het allemaal en houden ons er allemaal niet aan :S

Maar het tij zal weer keren ;)

Eerst maar eens genieten van het weekend dan B)

More
15 years 2 months ago #1981 by Jonkie76
Ach ja, die eur/usd das me toch een raar pair momenteel.. het standard trend traden van hector werkt er gewoon niet op, want tegen de tijd dat er een trend ontstaat gaat ie dooleuk de ander kant op..

Ben wel heel benieuwd naar jouw 'volwassen' systeempje Gon, want overall maak je de laatste tijd flinke stappen.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #1995 by gigagonnie
Zo, eerste twee trades volgens het nieuwe systeem zijn vrijdag met in totaal 175 pips winst afgesloten. 1 op de GBPCHF en 1 op de USDCHF. Ik had ze nog conservatief getrade, dus ik ben uitermate tevreden. :cheer: Nu kijken hoe het deze week weer gaat!

More
15 years 2 months ago #1998 by Jonkie76
Ben je met een ander systeem bezig Gon? Of heb je dat zelf bedacht ?

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #2013 by gigagonnie
Het is niet iets wat ik zelf bedacht heb. Het is een swing trading systeem en ik ben er nog mee aan het experimenteren, maar het is wel veelbelovend! Maar als ik er meer ervaring mee heb, dan zal ik dit uiteraard verder delen, maar wil er eerst ff mee testen. Progressie zien jullie hier!

More
15 years 2 months ago #2015 by Jonkie76
Gonnie, ik ben toch wel erg benieuwd..ik snak naar iets nieuws, want ik loop momenteel helemaal spaak.

Is het een cursus die je ergens heb opgedoken of een boek?
En zou je deze info met mij willen delen, wellicht dat we dan samen deze swing trading techniek kunnen uitproberen?

groet,

Jonkie76

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #2016 by gigagonnie
Maar ik denk dat je veel te kritisch bent op jezelf. Weet je hoeveel mensen faliekant mislukken en bakken met geld kwijt raken? Jij bent, na slechts een half jaar al op break even! Dat is gewoon een heel goed resultaat. Je wilt erg graag, misschien wel te. ;-) Waarschuwing: bij dat systeem moet je ook veel trades laten lopen hoor! Ik skype je deze week wel ff. :-)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.080 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.