Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2186 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
. foutje.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #2188 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Bedankt voor de sheet Gon, van zodra Paul weer een Go geeft gaan we het eens proberen.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago #2201 by gigagonnie
Mijn winst van deze week heb ik weer uit het raam gegooid met een paar verliesgevende trades op de Yen. Het waren goede setups, en bij één had ik gewoon pech dat ie mijn SL op 2 pips eruitgooide en vervolgens mijn target haalde. Dan had ik dus niet op slechts +7 pips gestaan, maar op +100 pips. En bij een ander had ik niet voldoende op het nieuws gelet. Maar "as is verbrande turf" - ik heb weer wat leerpunten erbij en het positieve is dat ik nog steeds winst draai en geen verlies. Ik trade nu nog uitsluitend volgens het systeem, dus die winst komt wel weer!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2249 by gigagonnie
Afgelopen vrijdag ben ik naar Skunk Anansie in de HMH geweest. Echt een topconcert! Ik heb een filmpje gevonden - beeldkwaliteit is slecht en veraf, maar het geluid - van mn het eerste nummer) geeft een goed beeld ( :laugh:) van wat een topzangeres Skin is. :silly:

Op Forex gebied is het rustig, vind weinig tot geen setups die voldoen aan mijn criteria.

More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2251 by Jonkie76
Ik heb wel een cd'tje van haar liggen met dat bekende nummer erop..weet de titel niet eens meer.. maar die show ziet er wel kewl uit.

Tja, forex is beetje up and down at the moment..dat hele gedoe rondom die olie landjes doet geen goed. Ja voor mensne die in olie hadden geinvesteerd.. maar trend trading is lastig, want het gaat alleemaal flink op en neer.
Je krijgt signaal om in te stappen, 2 dagen later er weer uit.. zit niet echt duidelijke trend in.

Alhoewel de eur/usd net door belangrijke resistance is geknald..
Dus die zou wel eens richting 1.42 kunnen stijgen nu..
Met het phoenix systeem had ik rond 1.3650 mogen instappen, en dan nu op 200+ pips gezeten. Maar goed, toen had ik die kennis nog niet :(

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2283 by gigagonnie
Haidiehai people! Beetje stil in dit blog, maar dat is ook omdat er verdomd weinig gebeurt bij me, op Forex gebied dan. Ik werk me (zowel thuis als op kantoor) een slag in de rondte en er lijkt maar geen eind te komen aan alle vragen, deadlines, rapporten etc.
Af en toe zie ik eens een setup, maar ik probeer vrij conservatief te traden en met alle bewegingen van het laatste moment laat ik veel schieten. Ik ben af en toe zo'n tiltmuts (lol!) dus ik moet mijzelf echt beperken om mn bankroll er niet doorheen te jagen.

Ik heb ook wel eens gedacht: ik ga setups uitwerken volgens wat logisch zou zijn en ga dan precies tegenovergesteld traden, want dan was ik tot nu toe succesvoller geweest hehehehehe. :laugh:

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago #2300 by gigagonnie
OOOh, wat sick... Ik had vorige week een paar trades op de EUR open staan, nl. op de EURUSD en EURJPY. Toen ik vorige week vrijdag in de middag op mijn werk ff de koersen checkte, stonden ze op een fantastische winst, dus ik wilde thuis mijn trades afsluiten, was de koers opeens weer omhoog geschoten! EURUSD stond op break even en EURJPY nog op winst. Ik heb ze open laten staan, maar dat had ik beter niet kunnen doen, want ik weet niet wat er vanavond gebeurde, maar toen heb ik met nog marginale winst mn EURJPY maar afgesloten voordat er helemaal niks meer van over was en de EURUSD schoot opeens 60 pips omhoog door mn stop loss.

Note to self: alle trades gewoon afsluiten op vrijdag. :PP

Ik had mijn mobile trading app van mn telefoon afgegooid omdat ik telkens mn open trades zat te veranderen, maar ik zet m er maar weer op om iig op vrijdag de trades te kunnen afsluiten.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2301 by gigagonnie
Nog sicker: als ik de EURJPY had laten staan, had ie wel mn target gehaald, want hij is nu net 150 (!) pips gezakt... :(

More
15 years 1 month ago #2302 by Jonkie76
Ik durf niet te zeggen of die bewegingen typische vrijdag bewegingen waren. Vrijdag was namelijk nogal een hectische dag op de forex markt met die Japanse aardbeving en zo.

Alles op de eur ging short. om in de loop van de dag een gigantische run te maken.
En dat zagen we bij de jpy ook. eerst een dreun en vervolgens de rest van de dag een gigantische rally..

Op normale vrijdagen zie je dat niet. Normaal gesproken heb je vaak rond de middag nieuwe lows en highs, waarna er winstnemingen komen, en dan een periode van correctie of van consoliddatie. Maar nu was dat echt compleet de wereld op zijn kop.

Ik heb daarom bewust gisteravond ook niet lopen zoeken naar setups voor de komende week, want vandaag kon wel eens een consolidatie/corrective dagje gaan worden op de rally's van vrijdag. Dinsdag worden dan pas de echte richtingen bepaald.

More
15 years 1 month ago #2304 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Wel heel zuur Gonnie!

Maar dit is inderdaad wel een goede reden om OF in de buurt van je desktop / laptop te blijven zolang je trades lopen, OF een mobile trading app te gebruiken.

Ik heb dit zelf overigens ook meerdere keren gehad. Zat ik even koffie te drinken, keek ik op mijn bloomberg app wat de koers was om me vervolgens bijna te verslikken door een onverwachte stijging / daling.

Moeilijkheid is wel -zoals je zelf al aangeeft - om dan niet de hele tijd aan je koersen te gaan pielen 'just because you can'. Misschien moet je jezelf daarin ook een beetje trainen....:)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago #2306 by gigagonnie
Ja maar dan is het punt: wanneer is iets een onverwachte daling/stijging? Wanneer ga je dan afbreken? Mijn neiging was om dit ook op andere momenten te doen, terwijl dit achteraf niet nodig blijkt. Tenslotte: plan the trade en trade the plan! Maar bij dit soort uitzonderlijke situaties zou dit toch een mogelijkheid zijn. Idd zelfbeheersing trainen! ;-)

More
15 years 1 month ago #2307 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Ja daar gaat het eigenlijk om, uitzonderlijke situaties. Zoals met de aardbeving in Japan, of het uitbreken van de opstand in Libie, of een onverwachte rente verhoging. Zaken waarvan je weer dat ze de markt zullen opschudden.

Blijft lastig en zal ook niet zo heel vaak voorkomen, maar dit jaar toch alweer een paar keertjes, en als je dan trades open hebt staan is het toch wel fijn als je ze meteen kunt closen.

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2317 by gigagonnie
Gister en vandaag supergoede trade-dagen gehad. Totaal resultaat: 276 pips in de plus! Ik heb me gehouden aan de setups volgens het systeem, waarbij ik met een schuin oog gekeken heb of het fundamenteel in dezelfde richting ging. Alleen EURUSD heb ik niet volgens het systeem getrade en daarom conservatief getrade, maar ook daar zowaar 60 pips in de plus. Ik was van plan met 2 targets te werken vandaag, maar daarvoor moest ik dan de helft van de trade sluiten. Ik dacht dat ik wel de tijd zou hebben om dit handmatig te doen, maar vanmiddag ging het zo hard dat mijn trades reeds het eerste target gehaald hebben. Ik ben geen fulltime trader en was vanmiddag weg - dat is dan dus het nadeel, want mijn tweede targets zouden ook zijn gehaald, had me dan 150 pips extra opgeleverd. Ik zal nu dus een regel opnemen dat ik bij een minimum aantal target pips gewoon twee trades open. Het nadeel is dat het dubbel zoveel spread kost, dus dan moet je echt wel minimum 50 pips winnen, anders kost het teveel. Maar ik ben weer blij! :laugh:

More
15 years 1 month ago #2318 by Jonkie76
Netjes Gon, heb je de verliesposten van laatste weer teniet gedaan!
Dat zijn de berichten, en 276 pips op 2 dagen is supergoed!!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 4 weeks ago #2344 by gigagonnie
Even voor de duidelijkheid: ik trade de meeste trader van de week setups niet zelf, vooral omdat ik op maandag vaak geen setups vindt die aan mijn systeem voldoen. De trades van vandaag heb ik wel toevallig wel ook live open staan. Vorige week is fantastisch gegaan. De weken ervoor had ik inderdaad verliesgevende trades, ook winnende en kwam ik eigenlijk op Break Even uit. Zie hieronder voor een overzicht:

Ik trade conservatief, wat inhoudt dat ik 1-2% (afhankelijk van de setup) van mijn bankroll inzet. Daar voel ik me het prettigst bij, omdat het systeem nog nieuw is voor me. Tot nu toe gaat het goed, alhoewel de ene week beter dan de andere. Er zitten ook nog trades bij die ik eigenlijk niet had moeten nemen, dat blijft leren, maar dat is ook het leuke!

More
15 years 4 weeks ago #2345 by Jonkie76
Lekkere dikke streep omhoog Gon! Zie uhm gaan, een rocket..hehe ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 weeks ago #2458 by gigagonnie
Hey luitjes! Ik heb een vraagje aan de lezers van dit blog: hoe voorkomen jullie dat je buiten je systeem gaat traden? Dat je niet tóch die ene trade plaatst die niet mis kán gaan terwijl ze niet helemaal volgens de regels gaan? Ik merk dat daar mijn grootste "leak" ligt, naast het aanpassen van de trades als ze eenmaal lopen. Ik ga bijv. twijfelen en breek trades af of verzet de SL. Ik hoor graag jullie tips & trucs!

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
15 years 2 weeks ago #2460 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
De disipline opbrengen om aan je strategie te houden is één van de moeilijkste zaken bij het traden. Zelf maak ik gebruik van een soort checklist waarin ook entry en exit staat. Werkt voor mij goed, schuiven met SL doe ik nooit. Met money/risk management probeer ik meer trades winnend te laten zijn (60+%) met een Risk/Reward van 1:2. Een voorbeeld: Je hebt je risk bepaald op 20 pips. Je reward is dan 40 pips (per winnende trade)Als er van de 10 trades er 6 winnend zijn, krijg je het volgende sommetje: 4 trades zijn verliezend dus: 4 x 20 = 80 pips. 6 trades zijn winnend dus 6 x 40 = 240 pips. 240 - 80 = 160 pips winst. Volg je het nog? Op mijn site leg ik e.e.a. meer uitgebreid uit. :)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 weeks ago #2463 by gigagonnie
Hey, thanks voor de reply. Ik heb zelf ook een trade journal en volgens het systeem trade ik alleen trades met een R/R van minimaal 1:2. Daarnaast is met de regels een winstratio van minstens 50% zeker haalbaar, mogelijk hoger. Het probleem ligt hem juist in het altijd volgen van die regels. Het kan best dat het antwoord is: gewoon de discipline opbrengen, maar misschien dat andere mensen wel andere ideeen hebben. Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan het uitgebreid backtesten (ik heb nu alleen nog mijn eigen trades als resultaat) en de grafiek ervan boven mijn scherm hangen ofzo. En daarnaast de grafiek van alle trades die niet volgens het systeem waren. ;-)

• De-TradeManager
  • De-TradeManager's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member
More
15 years 2 weeks ago #2465 by De-TradeManager
Replied by De-TradeManager on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Als het een klein gebrek aan disipline is, kun je ook jezelf belonen ( bijv. met een leuk uitje o.i.d) als je het volhoudt. Zelf heb ik dit eens moeten doen om af te vallen. Ging prima. :)

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.084 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.