Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

More
15 years 2 months ago #2017 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Ja, kritisch ben ik zeker.. tis ook niet dat ik het trend traden van Hector niet begijp, en ik begrijp ook wel dat het werkt, en dat je eigenlijk een grotere sample nodig hebt om te zien of het echt voor je werkt...

Alleen ik zie graag nog extra aanvullingen op zijn cursus, waardoor ik ook uit andere situaties pips kan proberen te slepen. Nu durf ik dat niet goed aan, omdat ik dan heel lastig mijn in, uit en stop punten kan bepalen.

En wat ik ook vaak zie is dat trends zonder mij vetrekken, omdat ze niet diep genoeg retracen.. En dan zie ik ze dagen lang klimmen langs de zijde van de 30SMA. Maar ik zie dan geen mogelijkheden mee te liften, omdat ik eigenlijk aleen maar vanuit die 30/50SMA vetrek. En dan zie je zo'n trend zo 2 a 300 pips verplaatsen. Ja, dan had ik graag meegelopen..

Ben dus momenteel bezig met het leren over swing points in combinatie met de SMA's en RSI om zodoende misschien beter in te schatten hoe ik in zo'n trend mee kan liften.. En die swingtrade cursus van jou kan die kennis denk ik alleen maar versterken..

Wat ik in ieder geval wel begrijp is dat al deze systemen gebaseerd zijn op het trend traden en dat daar de meeste pisp te halen valt. Dus daar probeer ik mij dan ook zeker aan vast te houden.

Als je mijn cursus wilt hebben, zal ik die ff zippen, en dan wisselen we dit wel even uit. In ieder geval alvast heel erg bedankt!

groet,

Jonkie76

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
15 years 2 months ago #2025 by Jonkie76
Weet je die setup van gister nog op de EUR/GBP ?
Mijn order is niet getriggered.. prijs bleef steken op 0.8476.. 6 pips te hoog.
Target van 85.00 is ondertussen wel gehaald.

De order heb ik dus verwijderd, die heeft nu geen zin meer.

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #2026 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Als je naar de trend kijkt, zie je dat de vorige swing op de 30 SMA afketst. Strikt genomen had je je entry dus op de 30 SMA lijn kunnen baseren, wat dan weer (vast niet toevallig) die 0.8476 is, omdat je vaak ziet dat hij telkens op hetzelfde punt afketst. Overigens zie je ook dat wat we gisteren bespraken: als de koers ver af gaat van de 20 SMA, dan zie je vaak dat de koers daarna gaat rangen of naar beneden gaat, maar over het algemeen niet in mooie swings weer naar boven gaat.

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #2027 by gigagonnie
Zo, ff revanche genomen voor een paar trades die eerder deze week slecht waren afgelopen. In totaal 115 pips gepakt op de EURUSD. Had twee trades uit staan obv een setup op de 30 min chart. De ene helft heb ik voor het nieuws van vanmiddag afgesloten, de ander heb ik open laten staan om te kijken of ik wat nieuws mee kon pakken en gelukkig voor mij ging ie de goede kant op (en anders had ik m alsnog afgesloten). Ik zie verder ook weer wat setups, dus vanavond maar ff bestuderen! ;-)

More
15 years 2 months ago #2028 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Hele mooie solide stijging van de EURUSD vandaag, altijd lekker om op een positie te kunnen cashen die nu gewoon eens gewoon in 1 keer in de juiste richting marcheert!

Way to go Giga! :)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

More
15 years 2 months ago #2091 by Paul
Replied by Paul on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
hey,

Goede trading week gehad de afgelopen week? Ik zag dat je aardig goed zat bij de trader van de week voorspellingen. Hopelijk met je eigen trades ook goed gecasht. ;)

In ieder geval een mooie stijgende lijn de laatste tijd. Is erg mooi om te zien dat het harde werken zich uitbetaald.

GL!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago #2111 by gigagonnie
Mwah, niet zo'n goede trading week gehad. De trader van de week voorspellingen zijn goed uitgepakt door het nieuws, maar vanwege een sterke resistance op de lange termijn en datzelfde nieuws had ik de trades zelf al eerder afgesloten. Winstgevend, dat wel, maar een paar andere niet, waardoor ik er per saldo op achteruit ging. Ik heb mijn trades weer doorgenomen en gezien dat ik op het gebied van prijsactie / candle sticks nog wat dingen over het hoofd zie. Of misschien dat het lastig is om kritisch te blijven als je een op het eerste gezicht perfecte trade setup ziet.

Mijn aandachtspunt ligt hem dus in het goed interpreteren van de prijsontwikkeling enerzijds en het goed naleven van de regels van het systeem anderzijds. Ik heb voor vandaag een trade geopend, helemaal volgens het boekje, die nu 60 pips in de plus staat (GBPJPY). Er is nog hoop! ;-)

More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #2117 by Paul
hey,

Ik las in de blog van SeaSalt McFish over het trading for a living. Wilde daar nog wel iets over kwijt aangezien dat best kan samenhangen met setups traden die misschien niet helemaal ideaal zijn. Dit is mijn persoonlijke visie en het helpt mij heel veel om dingen in het juiste perspectief te zien, maar misschien dat jij er ook iets mee kunt.

Ik denk dat traden om ervan te kunnen leven helemaal niet onrealistisch hoeft te zijn. Het is alleen wel afhankelijk van hoe je er tegenover staat.

Wanneer je een x% percentage rendement per maand haalt door alleen de beste setups te traden dan hoef je eigenlijk nog maar 1 ding uit te rekenen en dat is hoeveel kapitaal je nodig hebt om van het rendement te kunnen leven en ook enigszins een buffer over te houden. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het ook echt.

Wij traden met dusdanig kleine bedragen dat het een meerjarenplan is om een kapitaal te vergaren wat in de richting komt. Dit is niet erg wanneer je accepteert dat het ook zolang zal duren. Toch kan het geen kwaad om verder te kijken dan alleen je huidige saldo op je forex account.

Het is echter belangrijk dat je 1 ding goed beseft:

Als je stabiel elke maand bijvoorbeeld 5% rendement weet te behalen op een forex account met $600 dan zal je dit ook lukken wanneer je hetzelfde doet op een account van bijvoorbeeld $100,000.

Nu liggen deze bedragen nogal uit elkaar, maar het gaat om het principe. Zolang je elke maand stabiel een mooi rendement weet te behalen dan is de basis al gelegd. Je weet immers dat je dit rendement zult behalen ongeacht de grootte van je bankroll.

Stap 2 is het geld bij elkaar krijgen. Nu kun je besluiten om zelf niet bij te storten om bepaalde redenen, maar wanneer je er zeker van bent dat je gemiddeld een x% percentage rendement per maand maakt dan kun je je afvragen of dit nog wel zo risicovol is. Wel natuurlijk met de voorwaarde dat je dit rendement ook stabiel haalt. ;)

Vanaf het moment dat je vertrouwt op je trading system en dat je consequent een mooi rendement maakt dan is het tijd om verder te kijken naar manieren om het saldo van je account op te krikken.

Hierbij kun je denken aan elke maand iets apart zetten of bijvoorbeeld eenmalige meevallers hiervoor gebruiken. Zo is het ook mogelijk dat je geld bijverdient en dit gebruikt voor je forex account etc etc. Als je wilt en een beetje creatief bent dan zijn er genoeg mogelijkheden. Soms direct en soms op termijn.

Mocht je denken dat deze kleine beetjes niet helpen dan raad ik je aan om eens te spelen met verschillende bedragen en hetzelfde rendement. Je zult zien dat er 1 gouden stelregel is en dat is: GELD MAAKT GELD! (en misschien wel sneller dan je op het eerste gezicht vermoedt....)

Mocht je alsnog op de lange termijn willen kunnen leven van traden dan is de weg dus vrij simpel:

1. Stabiel rendement behalen met je trading system.
2. Kapitaal gaan vergaren.
3. Je kapitaal middels traden en bijstorten vergroten.
4. Door groter kapitaal maandelijks ook qua bedragen een groter rendement behalen.

Ik heb nog wel een sheet liggen dat je kunt spelen met rendementen en verschillende startkapitalen etc, dus als je interesse hebt moet je het maar even aangeven.

Qua instelling heeft bovenstaande mij ook erg geholpen om een beslissing te nemen als het gaat om het freewheel traden. Ik kap daarmee, want het werkt alleen maar averechts. Als ik dat ook doe wanneer ik professioneel zou willen traden dan verneuk ik het voor mezelf. Ik trade dus alleen nog maar de setups die echt voldoen aan de voorwaarden en als ik zin heb in actie op een moment dat het mij uitkomt dan open ik wel een PLO2 tafeltje. Forex is op dat gebied heel anders dan poker, waar je gewoon een tafel kunt openen wanneer jij er zin in hebt. De trade stups verschijnen helaas niet altijd wanneer het ons uitkomt. :)

Mijn doel is vanaf nu om stabiel een mooi rendement per maand te behalen, want dit is voor mij de basis om straks ervan te kunnen leven. Dat heeft als gevolg dat ik veel setups laat schieten die niet 100% voldoen aan mijn voorwaarden. Ik hoef maar 34% van de trades winstgevend af te sluiten om winst te maken, dus waarom niet puur de beste setups kiezen? Ik heb geen haast, want met traden zelf zal ik het kapitaal voorlopig toch niet bij elkaar krijgen wat ik nodig heb om ervan te leven. Hoe hoog mijn rendement ook zal zijn, ik zal dat kapitaal op andere manieren bij elkaar moeten krijgen.

Deze instelling heeft tot nu toe in ieder geval als gevolg dat ik setups wat makkelijker kan laten schieten en situaties objectiever beoordeel zonder dat ik mezelf een “call” aanpraat. Hopelijk kun jij ook iets met dit lange lulverhaal. :PP

More
15 years 2 months ago #2118 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Top-reactie Paul!

Een van de beste van dit forum!

Het onderschrijft ook goed hoe ik er over denk en waarschijnlijk zal ik dezelfde opzet gaan volgen.

Fijn weekend!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #2121 by gigagonnie
Hey Paul,

dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik heb hier zelf al over nagedacht en mijn doelstelling is inderdaad niet zo snel mogelijk groeien, maar een rendement van 10% per maand halen. De vraag is nu dus even of dat reeel is, maar ervan uitgaande dat je dit niet elke maand haalt, zul je overall allicht op 5% per maand uit komen. Om diezelfde reden laat ik ook al een heleboel setups schieten en kies in mijn beleving de beste er uit. Daarom is het misschien nog wel frustrerender als ze dan fout aflopen. Áls je dan eens een trade doet, wil je wel dat ze slagen!

Dat je het kapitaal op een andere manier bij elkaar moet brengen dan via traden is wel iets om over na te denken. Want ondanks dat ik niet voor de snelle winst ga en echt werk met een vijfjarenplan, is het halen van de 10% rendement wel voorwaardelijk om uiteindelijk de roll te hebben om ervan te kunnen leven. Dat komt ook omdat ik me voor heb genomen nooit extra geld in poker/forex te stoppen, maar het uit te bouwen van wat ik heb, vanuit een soort hobby. Echter: als ik mezelf tot doel stel om er uiteindelijk van te kunnen leven, dan moet ik daar allicht ook andere keuzes in maken.

Ofwel het blijft een hobby en dan hoef ik me ook niet druk te maken om het rendement, ofwel ik ga het serieus aanpakken, waarbij het primaire doel is om stabiel winst te draaien, los van of ik daarmee mijn roll uitbouw (dat volgt dan vanzelf) en ga dan ook een roll op een andere manier bij elkaar werken. De eerste 900 dollar van die pokerwinst staat in ieder geval apart! ;-) In ieder geval weer ff iets om van t weekend over na te denken!

More
15 years 2 months ago #2122 by Jonkie76
Das een lekker stevig verhaal..
Daarom ben ik dus ook nog steeds aan het pokeren.. welliswaar bij slechts 1 pokerroom, maar wel met het idee erachter om op termijn vanuit het pokeren mijn forex account te spekken, om zodoende het kapitaal uit te breiden..

Ik moet echter nog beginnen met punt 1, laat dat duidelijk zijn! Haha :laugh:
Maar goed, het kan geen kwaad om ondertussen wel je kapitaal uit te breiden..

Succes allemaal!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 2 months ago - 15 years 2 months ago #2124 by gigagonnie
Ok, het moment van de waarheid! Ik heb mijn trades nog eens geanalyseerd en een overzicht gemaakt van de resultaten van het systeem waar ik mee werk. En wat blijkt, ondanks de verliesgevende trades van deze week, is het systeem nog steeds winstgevend!

Waardoor ben ik niet winstgevend geweest deze week? (de trades die niet volgens het systeem heb geopend heb ik in bovenstaande resultaten uit gelaten).
1. trades openen die (ondanks een geweldige R/R) niet aan de voorwaarden van het systeem doen
2. dubbele trades openen (dus op hetzelfde pair) die elk afzonderlijk wel binnen BRM passen, maar samen niet meer
3. trades openen die niet voldoen aan de R/R eis van het systeem. En dan (dom, dom, dom, ook nog eens de SL aanpassen waardoor het verlies nog groter werd).
4. niet genoeg oog voor tekenen van reversal op lange termijn; ze waren niet heel duidelijk maar waren genoeg om twijfel te zaaien. Dan gewoon niet doen.

Mijn conclusie: ik moet nóg strakker de regels volgen en dan komt het helemaal goed. Vandaag nl wel 90 pips binnengeharkt. En oh ja; mijn mobiele app van mijn telefoon afhalen, want daardoor ga ik trades aanpassen of trades openen die niet doordacht genoeg zijn.

More
15 years 2 months ago #2125 by Jonkie76
Hey, Gon, kan je mij een kopie van die sheet sturen?
Wellicht handig om dezelfde sheet te gebruiken als ik ook ga turven..

Op dit moment nog niet gestart hiermee, omdat ik van de week bericht kreeg nog ff te wachten op enkele details..
Ik heb echter wel iets opgezocht over S90/Crossover, wat een versterking kan zijn van mogelijke reistance/suport level, waar naar terug we retracen in een trend..

Check me laatste 3 blog posts maar eens..

• Jules-v-H
  • Jules-v-H's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Forex Farmer
More
15 years 1 month ago #2128 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:Krijgt Giga Forex onder de knie?
Om nog even terug te komen op Paul zijn verhaal, lees deze reeks artikelen van Marco maar eens. In 30 maanden multi miljonair met slechts 15 pips per dag

Maar zoals Paul al aangeeft is een klein maar consequent percentage winst per maand voldoende om te groeien. De kracht van compounding interest is erg groot.

Succes

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago #2144 by gigagonnie
Tx, die artikelen had ik inderdaad gelezen, erg interessant! Ik ga weer rustig verder doen deze week. Heerlijk ontspannen weekendje weg gehad, dus dat moet zeker goed komen! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago #2163 by gigagonnie
Ik heb het principe van de compounding interest verder uitgewerkt in een excel file. Uitgangspunt was mijn startpunt in november met 400 dollar. Uitgaande van een rendement van 10% per maand, heb ik dan over slechts 4 jaar een bedrag van 50.000 dollar. Wederom uitgaande van een rendement van 10% kun je dan dus van 5000 dollar per maand leven. Okay, nog niet superruim natuurlijk, maar over 5 jaar (feb 2016) is het al 150.000 dollar! De eerste maand had ik een goede maand, daarna verlies. Maar ik hoef niet in mineur te zitten, want als ik dus uitga van die 400 dollar en 10% rendement zit ik nog steeds op schema. Dus zelfs met verliesmaanden is er niet direct een kink in de kabel van de doelstellingen, dat is wel goed om te zien.
Vandaag twee trades laten schieten die niet volledig voldeden aan de regels van het systeem en what do you know: ondanks dat ze wel de richting op gingen die ik had bedacht, hadden ze mijn TP niet gehaald en zouden ze daarna door mijn SL geschoten zijn. Dus ik heb ook geld "verdiend" vandaag! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2173 by gigagonnie
Ik had twee trades geopend gister, op de AUDUSD en GBPJPY - beiden hadden vanochtend hun target bereikt: 93 pips in de plus. Dat noem ik nog eens slapend rijk worden! :laugh: En mijn 15 pips per dag zijn voor deze week weer binnen! :PP

@Jonkie: is prima, wanneer ben je op Skype?

More
15 years 1 month ago - 15 years 1 month ago #2175 by Jonkie76
Netjes Gon! je mag uhm anders ook wel mailen hoor..

groet,

J.

More
15 years 1 month ago #2176 by Paul
hey,

Netjes dat je die trades niet hebt genomen! Mwah Mwah setups laten schieten is idd ook winst maken. Ik zag dat je vanmorgen bent beloond. ;) Gratz!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
15 years 1 month ago #2185 by gigagonnie
@Paul: jaaa, goed he! :-) Het wordt nog wat met mij!
@Jonkie: is verstuurd!

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.077 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.