- Thank you received: 0
Een nieuw jaar, een nieuwe start!
- zeebaars
-
- Premium Member
-
Iedereen maakt fouten, je kan eruit leren. Doe het even rustig aan en start dan opnieuw.
Je zal zien. het zal veel beter gaan. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen zeggen ze hier. En als het om echt geld gaat zeker niet.
Ik heb me opgelegd als ik een fout maak of een redelijk verlies heb genomen ik een dag wacht vooralleer ik weer een positie open. De eerste uren komt het toch niet goed.Eerst een beetje verwerken en dan verder doen.
Veel succes in ieder geval.
Groet,
Zeebaars
accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Paul
-
- Premium Member
-
- Thank you received: 1
Bij alle verhalen van succesvolle forex traders (en ook pokeraars)kom ik altijd hetzelfde tegen: Een periode (soms behoorlijk lang) dat men accounts opblaast, de meest idiote fouten maakt etc etc. Een ander ding dat ze gemeen hadden is dat ze er uiteindelijk zijn gekomen door van hun fouten te leren.Het antwoord op de titel van mijn blog is een duidelijk, driewerf NEE!
Waarom jezelf zo straffen? Al maak je nog honderd keer deze fout, wanneer je het de 101e keer snapt dan zul je toch aardig succesvol worden (mits het inzicht niet pas in het bejaardentehuis komt
Zie het zo: iedereen hier op het forum is nog bezig zich te ontwikkelen. Of we nu thuis zijn op het gebied van trading systemen, psychologie etc etc. Ben hier (tot nu toe)nog niemand tegengekomen die al op zijn gat zit te genieten van de vele inkomsten die hij/zij verdient met forex trading.
Ja, we kunnen trading systems ontwikkelen, websites maken, boeken schrijven etc etc, maar ik moet het eerste mooie account overzicht nog zien van iemand die werkelijk ver is gekomen. Voordat ik verkeerd begrepen wordt: het doet niets af aan de info en kennis die vaak erg nuttig is, maar alle vaardigheden/factoren in de praktijk toepassen is vaak een ander verhaal.
Wanneer je jezelf evalueert kan het misschien nuttig zijn om je bovenstaande te bedenken. Je bent al zover gekomen. Er zijn weinig verrassingen meer voor je op het gebied van trading systems en alle valkuilen. Het enige wat je nog hoeft te doen is ermee aan het werk te gaan.
Ik zit in hetzelfde stadium als jij. Ik heb veel kennis en ervaring m.b.t. trading systems en de valkuilen en ik kan de theorie echt wel vertellen als het gaat om hoe het wel moet, maar ook ik heb geen mooi overzicht waaruit blijkt dat ik zelf die dingen ook goed toepas.
Het zou zonde zijn als je alles weggooit. Het antwoord op je blog kan namelijk gewoon "ja" worden mits je maar 1x vaker opstaat dan je bent gevallen.
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
Op Forex gebied in ieder geval zeker, nadat ik mijn vorige account nagenoeg opgeblazen had. Maar, zoals een aantal mensen al aangaf: het is zaak ervan te leren, weer op te staan en door te gaan. Kappen is voor mietjes!
Ik ben met een EA-projectje bezig, als de test voorbij is zal ik daar meer over uit de doeken doen. Verder ben ik er achter dat ik nu veel systemen ken, maar er nog geen 1 echt langere tijd gevolgd heb. In navolging van Jacob ben ik van plan in januari een paar systemen op papier uit te werken, alsof ik ze in het echt zou traden. Na januari ga ik dan een keuze maken waar ik mee verder ga.
Op mijn bijna opgeblazen account heb ik wel weer wat losse trades geopend, op basis van die systemen en daar sta ik nu op een verdubbeling van mijn saldo. En dat met lots van 0.01, hahaha. Ik ben van plan daar rustig een beetje verder te gaan, wie weet kan ik het via die weg wel weer uitbouwen. Easy does it, is voor nu even het devies. Mijn échte live traden (zeg maar: om echt een bankroll uit te bouwen) staat voor die tijd nog even on hold.
Fijne jaarwisseling allemaal!
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
Denk dat de makkelijkste manier hiervoor is om af en toe een positie te posten en dan te vragen wat anderen ervan vinden. Of misschien vragen over strategieen waar je meer over wilt weten e.d.hebben jullie tips om het interessanter cq meer interactief te maken?
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."
- De-TradeManager
-
- Premium Member
-
Dus vooral niet stoppen. en tips? O ja, er is een manager die, volgens zeggen, een leuk boekje heeft geschreven.
- zeebaars
-
- Premium Member
-
veel succes iig.
Groet
Zeebaars
accountcijfers kunnen niet liegen, mensen des te beter...
- Meribra
-
- Junior Member
-
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
Systeem1: gebaseerd op een indicator die de trend weergeeft, op de 4h chart. In totaal 15 trades geopend, waarvan 11 ook weer afgesloten. Hiervan 1 winstgevend, totaal -48 euro. De trades die nog openstaan, staan nu 81 euro in de plus, dus totaal +32 euro.
Deze zelfde indicator op de dagchart geeft nog weinig signalen af, 1 trade uitgevoerd, -9 euro, 2 trades net geopend.
Systeem2: gebaseerd op 8/13 EMA op 4h chart, 4 trades afgesloten, 2 verlies, 2 winst, -7.7 euro. 2 trade openstaand, ongeveer 16 euro in de plus, totaal + 8,3 euro
Systeem3: gebaseerd op een trendlijn icm kortere termijn indicator, op 4h chart. 11 trades gedaan, waarvan 5 afgesloten voor in totaal -25 euro. De openstaande trades zijn goed voor 12.50 in de plus, dus samen -12.50.
Systeem4: eigenlijk gewoon Suckerpunch, alleen nu handmatig getrade om zo geen trades te openen op toppen van trends, of bij retraces in de buurt van fibonacci. 10 trades geopend, waarvan 5 afgesloten, 1 in de plus, totaal -31.50. De openstaande trades zijn samen goed voor 48 euro in de plus, totaal dus +17 euro.
In eerste instantie lijkt Systeem1 dus het meest winstgevend, maar het nadeel is wel dat het op de 4h chart is en dit veel trades geeft, maar je ook een hoop trades mist, doordat de movements al geweest zijn. Mogelijk dat de dagchart variant daarvan heel goed werkt, maar dat is pas op langere termijn te bepalen, want de afgelopen week is de markt toch op de lange termijn gezien vooral 1 kant op gegaan... To be continued!
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
Dit is de dagchart van de AUDJPY, alhoewel die van de AUDUSD er ook wel op lijkt. Je ziet een hele mooie triangle, dus de breakout gaat ergens komen, maar wanneer? En waarheen? Zelf denk ik eraan om Entry orders beide kanten op te geven, niet te dicht boven de lijnen om false breakouts te vermijden. Maar als iemand ideeën of andere suggesties heeft, hoor ik het graag!
- Jonkie76
-
- Platinum Member
-
Op Aud/JPY ben ik zelf long gegaan..na een lichte brakout.
Deze is iets teruggevalen, heeft de trendlijn gestest vandaag, maar in de lop van de dag/avond toch weer opgeklommen tot iets boven mijn openingspositie..
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
Dat wil niet zeggen dat ik stop met Forex, in tegendeel! Ik heb namelijk een test uitgevoerd op de bot van een van onze gewaardeerde mede-forexinfo-leden, die best wel goed is uitgevallen. Ik ga hier dan ook in investeren, zodat ik tenminste slapend rijk kan worden ipv dat ik zelf al mijn tijd en geld erin steek, hahaha. Als e.e.a. rond is ga ik hier wat meer over vertellen, want daarnaast ga ik nog wat andere (internet) initiatieven ontplooien! Blijf dus lekker bezig, alleen niet meer met zelf traden. Misschien ooit in de toekomst wel, maar moet zeggen dat het voor nu een hoop rust (en tijd) geeft. Laters!
- gigagonnie
-
Topic Author
- Elite Member
-
Wel ben ik inmiddels met een andere bot begonnen, deze draait sinds gisteren en heeft vannacht de eerste 3 euro winst gepakt!
Verder ga ik nog proberen een scalping EA te maken, gebaseerd op basis van het systeem van Zeebaars. Dat vind ik gewoon een leuke uitdaging. Het moeilijke ervan zal zijn dat hij voor de charts zit en op basis van het marktsentiment/volatiliteit beslissingen neemt over de grootte van de SL en trailing stop, dat is in een EA niet mogelijk (tenminste niet met mijn redelijk beperkte programmeer kwaliteiten). Maar ik vind het gewoon een leuke uitdaging om te zien of ik het technisch voor elkaar krijg en het zou natuurlijk helemaal top zijn als het ook nog positief zou werken! Mocht dit zo zijn dan ga ik ook daarmee draaien.
En tenslotte ga ik Suckerpunch nog aanzetten op de NZDUSD, als ik tenminste een signaal krijg. Dus als alles goed gaat heb ik straks 3 bots lopen, met allemaal andere karakteristieken, dus die zouden elkaar niet te veel in de weg moeten zitten.
Verder gaat mijn webshop 1 maart online! Jawel, het moment is eindelijk daar. Wel met een tijdelijke website, maar dat mag de pret niet drukken. Hier zal de komende weken ook veel tijd in gaan zitten, dus een update kan weer even duren. Groetjes!
- airborn
-
- Premium Member
-
- Wanneer het geduld er is, komen de pips vanzelf.
Het is goed om weer nieuwe ontwikkelingen van jou kant te lezen!
nzd/usd is opzicht de afgelopen dagen weer lekker bezig, dus dat komt wel goed.
succes met traden en je webshop!
AussieSwingTrader strategie 15%-20% p/m www.mql5.com/en/signals/270135
Deelname signaal service $20/maand
- Jelle
-
- Administrator
-
- Thank you received: 37
Ik had het debacle van de bot al gehoord, hoop maar dat jullie er goed uit kunnen springen. Het idee van een scalping EA maken spreekt me zeer aan, vooral ook omdat ik denk dat het het soort strategie is dat zich in principe erg goed leent voor traden via een EA. Het komt immers voor een groot gedeelte aan op het hebben van een goede set-up, discipline en gezonde risk / reward ratio. Dat is bij alle trading strategieen belangrijk, maar bij scalping zijn entry points e.d. dan weer minder noodzakelijk, dus lijkt het makkelijker te automatiseren (los van het feit of je specifiek het systeem van Zeebaars kunt 'synthetiseren' )
Ben ook erg benieuwd naar je webshop natuurlijk, en ben vast niet de enige, dus vind eigenlijk dat je ons daar ook een beetje over op de hoogte moet houden!
"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."