Topic-icon Een nieuw jaar, een nieuwe start!

More
14 years 2 months ago #5412 by Jonkie76
Replied by Jonkie76 on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Hoi Gonnie. Je wordt nog een echte 'botter' ;-)

@Jelle, de robot die we getest hebben via Trade4Profit hebben we gestart vanuit het oogpunt dat broke gaan een optie was. En niet geschoten is altijd mis. Trade4Profit gaat verder (zonder ons uiteraard..) met een andere bot, maar ons vertrouwen in deze onderneming is natuurlijk gezakt tot onder het vriespunt. Dus dat soort ondernemingen laten we nu links liggen. Het idee van Multi Level Marketing staat ons echter wel aan, maar zoals we nu zelf ondervonden hebben, en we ook herhaaldelijk bij Trade4Profit hebben aangekaart, en valt en stat met een goede bot. Anders werkt het niet.

Als je hulp nodig hebt bij de bot van Zeebaars, laat je het maar weten Gonnie.

Mooi dat je eigen bot nu wat profit hebt gebankt, en ik vind het nog steeds erg leuk om te zien dat je nog steeds met de SuckerPunch werkt ;-)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 2 months ago #5455 by Jelle
Replied by Jelle on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Mooie nieuwe avatar Gon! :)

(maar toch zal ik de vertrouwde vissekom missen....)

"All right. This one time I'll let you ask me about my affairs."

• gigagonnie
  • gigagonnie's Avatar Topic Author
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 2 months ago #5457 by gigagonnie
Replied by gigagonnie on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Jaaaa, mooi he? Past beter bij mijn nieuwe trading strategie. Van "Fish" naar "Bot"! ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 2 months ago #5524 by gigagonnie
Ik heb mijn vissen-avatar ingewisseld voor een bot, en dat blijkt een goede greep! ;-) Sinds begin deze maand draai ik met een bot. Deze opent héél weinig trades, tot nu toe 5, maar wel 100% positief. Deze heeft in twee weken 2% rendement opgeleverd, dus ik verwacht ongeveer 5% rendement per maand te halen. Dat is niet extreem veel, maar altijd nog meer dan ik met mijn eigen trades heb weten te halen! ;-) De bot was ook niet overdreven duur, aan het eind van deze maand zal ik die er uit hebben dus vanaf is het feitelijk gratis traden. Hij is ontworpen op de EURUSD, maar ik ga hem denk toch wel in test laten draaien op andere pairs, gewoon om te kijken wat hij doet.

Daarnaast ben ik deze week met een andere bot begonnen. Waar die eerste echt set and forget is, vergt deze iets meer werk, in het selecteren van paren en het blijven monitoren van de trades. Waarom monitoren zou je zeggen, het is toch een bot? De bot werkt met een bepaald profit target waarop hij de trades afsluit. Stel nou dat de koers stiekem toch tegen de richting van je trade in beweegt. Dan kun je ervoor kiezen een instelling te wijzigen, waarbij de trade op break even wordt afgesloten ipv voor het profit target te gaan. Als je nu verwacht dat hij dat profit target niet gaat kunnen halen, is het dus verstandig dit aan te passen. Ook als er plotseling sterke breakouts zijn (door bijv nieuws) zou je kunnen overwegen tijdelijk de bot op dat pair stop te zetten, omdat de bot het beste werkt bij ofwel rangende koersen ofwel een trendende koers, waarbij wel telkens pullbacks gemaakt worden. Het resultaat: +10% deze week! Ik ben er enorm blij mee, nu eens kijken of dit volgende week weer mogelijk is, want momenteel heb ik nog wel wat trades negatief openstaan, en de bot trade maar een kant op, dus zal misschien iets minder actief zijn in het begin van de week.

More
14 years 2 months ago #5526 by Jonkie76
Ik doe gezellig met je mee Gonnie ;-) EA trading is fun!

Uiteraard blijf ik ook mijn eigen strategy volgen ;-) Maar met e.a. 's werken is zoooooooooooooo leuk! Dus ik heb mijn avatar ook aangepast.. Moeten we geen naam hebben voor het clubbie? EA Robotics ofzo ;-)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
14 years 1 month ago #5555 by gigagonnie
Zooo, het was me weer het weekje wel. Ik ben zoals gezegd met een nieuwe bot begonnen. Ik heb ook gelijk kennis gemaakt met de negatieve kanten ervan, helaas! Deze bot werkt, net als bij Trade4Profit, met een grid systeem. Oftewel: als de koers tegen de trade in gaat, wordt er na een tijdje een nieuwe trade geopend, net zo lang tot er een reversal plaatsvindt. Het grote verschil met dat systeem is dat het money management vele malen beter is. Echter, zoals gezegd werkt set & forget niet. Toen er een paar trades openstonden dácht ik dat er vast wel een reversal zou komen, waardoor ik ze open heb laten staan. In tegenstelling tot het advies: gewoon afsluiten en je verlies nemen. Ik ben dus weer lekker eigenwijs geweest en dit heb ik heel duur moeten bekopen. Uiteindelijk heb ik donderdag toch maar mijn verlies genomen en dit bleek achteraf dan toch wel weer een kleine goede beslissing (na alle foute beslissingen de dagen ervoor), de koers van de EURJPY is donderdag/vrijdag nog eens 240 pips gestegen. Als ik dat had afgewacht was ik misschien wel broke gegaan.
Maar ik heb mezelf wel een aantal keer voor de kop geslagen dat ik niet veel eerder mijn verlies heb genomen. Ik heb de neiging te denken: ah, dat komt wel goed. Maar dat is dus echt fout, je moet van tevoren bedenken wat je strategie is en je daar aan houden. Heb ik dat niet al eens eerder gezegd? Anyway, aankomende maandag nieuwe ronden, nieuwe kansen. De aanhouder wint.... (hoop ik dan toch!)

More
14 years 1 month ago #5557 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Echt zooooo vervelend he, wanneer je denkt het gouden ei te hebben gevonden en het vervolgens bedorven blijkt...

Toch leer je steeds bij en op een dag zal het ineens lukken.

Succes!

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
13 years 11 months ago #5861 by gigagonnie
Zo, het is lang stil geweest hier in dit blog, net als op Forex gebied trouwens. Ik heb de afgelopen maanden helemaal niets gedaan op het gebied van Forex. De titel van dit blog was redelijk voorzienend, ook op privé-gebied. Om heel kort te gaan: ik ben weer vrijgezel en woon nu op een leuk nieuw stekje, met voor de helft van de tijd mijn kinderen bij mij. Een hoop veranderingen dus en als ik iets geleerd heb uit de afgelopen jaren: ga niet traden in een emotionele tijd. Dus ja, ik ben eens verstandig geweest.

Ik ga nu zo langzamerhand het botten weer eens oppakken. Met name analyseren hoe de bots performen die ik heb en of ik de downsides kan aanpakken/aanpassen. Te boring om in een blog te zetten dus, :laugh: maar als ik weer ga traden zal ik wel weer updaten.

More
13 years 11 months ago #5862 by Jonkie76
He gonnie, welkom terug ;-)

We houden contact!

groet,

J.

More
13 years 11 months ago #5863 by Seasalt-McFish
Replied by Seasalt-McFish on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Hey Gonnie!

Sterkte in je privé-reboot en met forex. Hopelijk breken nu de 7+ vette jaren voor je aan!

Groetjes,

Zee

• Jules-v-H
  • Jules-v-H's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Forex Farmer
More
13 years 11 months ago #5865 by Jules-v-H
Replied by Jules-v-H on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Ha Gonnie,

succes met de nieuwe start!

Groeten. Jules

More
13 years 11 months ago #5868 by Jelle
He Gonnie, welkom terug!

Veel succes met de nieuwe start ook, maar je staat er volgens mij al behoorlijk positief in :)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
13 years 10 months ago #5944 by gigagonnie
Hier maar weer eens een update van mijn nieuwe start! Ik moet zeggen (even afkloppen), die gaat tot nu toe best goed. Ik draai met twee EA's. Eentje heb ik aangeschaft (Megadroid) en die opent niet veel trades (gemiddeld 2 per week) maar in de ongeveer 3 maanden dat hij nu bij elkaar aanstaat, heeft hij 18 trades geopend, waarvan slechts 1 verliesgevend. Ik heb nu het risico wat durven verhogen waardoor de winsten ook hoger zijn. Daarnaast draai ik met een EA gebaseerd op een grid systeem. Ik heb daar in het verleden bijzonder slechte ervaringen mee (ben er een keer op broke gegaan) daarom pak ik het nu anders aan. Ik zet de EA aan, maar alleen op charts die niet op een grote support/resistance zitten. De EA doet in principe wel het werk, maar ik blijf het volgen en als de trades er eenmaal instaan, stel ik hem zo in dat als de trade is afgesloten er ook geen nieuwe worden geopend. En als het nodig is neem ik mijn verlies. Tot nu toe werkt dit allemaal vrij behoorlijk:

Die flatline was dus in de periode dat ik niks gedaan heb, en de stijgende lijn is van de afgelopen 3 weken.

Tenslotte ben ik nog weer een nieuw systeem aan het analyseren dat er ook veelbelovend uit ziet. En.... mijn webshop is eindelijk bijna af! Het heeft heel lang stil gelegen, maar nu is het dan bijna zo ver. Ik weet zeker dat niemand van hier in mijn doelgroep zit, maar voor wie het leuk vindt: www.positieplus.nl. Hij is nog niet helemaal af, maar feedback wordt wel gewaardeerd!

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member
  • www.generaalgoudvis.nl
More
13 years 10 months ago #5978 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
He Gonnie,

Ik heb inderdaad even op de site gekeken. Ziet er indrukwekkend uit en ik wens je er dan ook vel succes mee. Maar ik blijf inderdaad bij de pips.

Is het misschien leuk om de MegaDroid ervaringen met ons te delen.

Ik heb zelf wel de nodige weerstand tegen een EA en met name de redenen die Megadroid zelf noemt. Want de gemiddelde broker wil je daarna kwijt....als het echt werkt tenminste.

Dus ik ben wel benieuwd naar je ervaringen......

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
13 years 9 months ago #5992 by gigagonnie
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Megadroid. Hij is vrij goedkoop, vergeleken met andere bots, nl 67 euro. Zoals gezegd opent hij niet veel trades, misschien 2-3 in de week en altijd 's nachts. Hij opent hele grote lotsizes en probeert een paar pips te pakken. Hij heeft nu in totaal 24 trades gedaan in ongeveer 8 weken (ik heb de bot sinds begin dit jaar, maar niet continue mee gedraaid, ook een tijd uit gestaan). Hij heeft in die tijd 24 trades er slechts 1 verliesgevend afgesloten, met 2,5% verlies. Ik had het risico ingesteld staan op 5%, dus de bot werkt ook nog zo dat hij het verlies minimaliseert en niet bot van een vooraf ingestelde stop uit gaat. Ik heb hem ook wel eens eerst 15 pips in de min zien gaan, om vervolgens met een paar pips winst, of rondom 0 af te sluiten. In mijn idee zit er dus een hele slimme logica achter, die ik nog niet heb uitgevonden.

Sinds een maandje heb ik het risico dus verhoogd naar 10% en dat durf ik alleen te doen omdat ik inmiddels vertrouwen heb gekregen in dat er maar heel weinig verliestrades zijn, en áls ze er zijn, zullen ze niet gauw die volle 10% verlies opleveren.
Op de website staat ook een overzicht van een "real time case study". www.forexmegadroid.com/index.html?p=5. Geen idee of dat echt is, maar de trades die daarin gedaan worden, komen redelijk overeen met die van mij. Instapprijzen wijken nog wel eens af, maar dat kan ook door andere broker komen. Soms zijn mijn resultaten zelfs beter. Maar goed, ze zeggen dus dat die ingesteld staat op 20% risico en als je naar die verliestrades kijkt, dan liggen die rond de 5%.

Met deze 24 trades heb ik een winst gemaakt van 252 euro in die 8 weken, ik heb de bot er dus alláng uitgehaald. Het is een eenmalige fee. De service is ook goed. Er was een nieuwe versie, had wat problemen met installeren en als je een mail stuurt heb je binnen een paar uur / halve dag antwoord.

Over problemen met brokers: daar heb ik geen ervaring mee. Misschien wel omdat ik nog met kleine bedragen werk, dat weet ik niet. Ik vind EA's juist erg prettig om mee te werken, omdat ik zelf mijn grootste vijand ben bij het hele Forex gebeuren. ;-)

Dus ik kan zeker zeggen dat ik juist erg positief ben over EA's en zeker ook over Megadroid. Maar ja, ieder z'n meug. Ik vind het een fijn idee dat er geld verdiend wordt als ik lig te slapen. ;-) En tuurlijk zitten er risico's aan, je stelt vertrouwen in iets wat door anderen gemaakt is, dan moet je het maar afwachten. Maar aangezien ik dus zelf de grootste vis ben vond ik het geen bezwaar dit risico te nemen en dat heeft tot nu goed uitgepakt.

• Generaal-Goudvis
  • Generaal-Goudvis's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member
  • www.generaalgoudvis.nl
More
13 years 9 months ago #5997 by Generaal-Goudvis
Replied by Generaal-Goudvis on topic Re:Een nieuw jaar, een nieuwe start!
Leuk om te horen.

Te vaak zie je wervende teksten,maar is er geen objectieve feedback. Want ook bij die openbaar geposte feedback heb ik dan mijn twijfels.

In dit geval vind ik dat je mooi weergeeft waar eenieder aan denkt bij een EA. En nog leuker om te horen dat er echt bots zijn die werken.

Jouw opmerking voor wat betreft de verschillende instapmomenten (t.o.v. de gepubliceerde entries) heb ik eerder gehoord in relatie met EA's. Reden is dat je soms iets eerder gaat dan de meute en soms is later. Waarom? om de broker je niet te laten dwarsbomen als ze erachter komen dat je een goede bot hebt lopen. Of zou dit ook een " broodje aap" zijn?

Denk je dat je ooit de bot zal kraken en achter de logica van de codes zult komen?

FOCUS + EENVOUD = RENDEMENT

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
13 years 9 months ago #6025 by gigagonnie
Misschien dat ik wel achter de logica zou kunnen komen, maar eerlijk gezegd doe ik daar ook niet echt de moeite voor. Ik heb immers al betaald voor het product en dat is een lifetime fee, dus waarom zou ik. ;-)

Intussen heb ik ook zelf een EA geschreven die zowaar werkt! Ik heb er al velen gemaakt, maar ondanks dat mijn ideeen altijd goed leken, kwamen ze toch maar zeer marginaal uit de tester. Nu moet je je natuurlijk niet blind staren op de resultaten uit de tester, maar als ze daar al niet profitabel zijn heeft het weinig zin er verder mee te gaan. :-) Maar nu dus wel eentje gemaakt die winstgevend is. Het zijn geen grote bedragen, maar de succes rate is erg hoog, het aantal trades echter erg laag. Laten we zeggen rond de 5% voor het eerste half jaar, per paar. Maar toch, met 8 pairs is dit 40% in een half jaar. Mijn hele uitgangspunt met Forex is toch om meer rendement dan de bank te maken (2.5% op jaarbasis) en dat lukt dan in ieder geval aardig!

Essentie is simpel: op zondagavond wordt er soms geopend met een gap. Als die gap er is, en hij is groot genoeg, wordt hij bijna altijd weer gesloten. Dus als de gap voldoende groot is en de gap gaat omhoog, verkoop ik op zondag. Als de gap naar beneden gaat, koop ik. Vandaar ook de weinige trades: max 1 x per week en dan nog niet eens elke week. Nu voorlopig in test draaien. Zo, nu even inpakken voor een weekendje naar het schone Friese land!

More
13 years 9 months ago #6031 by Jelle

Essentie is simpel: op zondagavond wordt er soms geopend met een gap. Als die gap er is, en hij is groot genoeg, wordt hij bijna altijd weer gesloten. Dus als de gap voldoende groot is en de gap gaat omhoog, verkoop ik op zondag. Als de gap naar beneden gaat, koop ik. Vandaar ook de weinige trades: max 1 x per week en dan nog niet eens elke week. Nu voorlopig in test draaien. Zo, nu even inpakken voor een weekendje naar het schone Friese land!

He, dat is echt een goed idee! Ik ga dit ook eens in de gaten houden. Zie die gaps toch nog wel met enige regelmaat langskomen en dit lijkt een goede manier om erop te kapitaliseren.

Zeer benieuwd naar de test resultaten van je EA hierop, dus hou me van harte aanbevolen! :)

• gigagonnie
  • Elite Member
  • Elite Member
More
13 years 9 months ago #6032 by gigagonnie
Dit werkt vooral op de GBP en JPY paren btw, en ik hou als gap aan minimaal 5x de spread.

Moderators: JelleRepresentative
Time to create page: 0.075 seconds

Forexinfo.nl is een informatie site en accepteert geen enkele aansprakelijkheid met betrekking tot acties ondernomen op basis van die informatie. We stellen ons ten doel om bij te dragen aan uw kennis over forex in het algemeen en over forex brokers en forex trading in het bijzonder. Handelen via een goede forex broker is natuurlijk geen garantie voor succes, maar zorgt wel voor kwalitatief hoogwaardige support, iets dat voor iedere forex trader belangrijk is.

© 2008-2024, All Rights Reserved

Forexinfo.nl

Handelen in forex en Contracts for Difference (CFD’s) is zeer speculatief en behelst een aanzienlijk risico op verlies. Dit soort handelen past niet bij alle investeerders, dus u moet er doordrongen van zijn dat u de risico’s volledig begrijpt voordat u begint met handelen. De inhoud op deze website kan veranderen en wordt enkel verstrekt met het oog op het assisteren van bezoekers bij het vinden van informatie over forex en andere financiele instrumenten en produkten. Forexinfo heeft redelijke inspanning verricht om ervoor te zorgen dat deze informatie accuraat is maar garandeert deze accuraatheid niet en accepteert ook geen enkele verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor verliezen of schade die geleden zou kunnen worden door gebruik en/of navolging van deze informatie. Alle informatie op deze website moet daarom worden gezien als 'te gebruiken op eigen risico' informatie.